piepende muizen

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Nu horen muizen natuurlijk altijd te piepen, maar ik heb laatst een nieuwe PC muis gekocht en die piept dus ECHT. Het gaat hier om een draadloze logitech cordless mouseman.

Als ik hem dus beweeg hoor ik een hele hoge piep. Eerst dach tik dat hij mijn geluidsapparatuur aan het storen was (niet at dat veel voorstelt, maargoed), maar het volume bleef hetzelfde, wat ik ook met de volumeknop deed. Volgende gok, het gepiep komt uit de muis zelf, dus ik douw de muis in mijn oor en klik op wat knopjes en verrek, er komt een duidelijk gepiep uit mijn muis :). Heel lief natuurlijk :). Eerst dacht ik, misschien werkt mijn muis wel bijna-ultrasoon (ultrasoon is het pas als ik het niet meer kan horen), maar verrek. in de gebruiksaanwijzing staat toch echt dat hij radiografisch is..... en geluidsgolven zijn toch echt niet helemaal compatible met electromagnetische straling..... Of ik ben gek en ik kan radiogolven horen...
De enige reden die ik kan bedenken is dat logitech een contract heeft gesloten om maar zo kort mogelijk met de durecel batterijen te doen en er voor zorgen dat durecell meer omzet heeft. Waarom is het anders nodig om een muis piepende geluiden te laten produceren?

Voor degenen die ook zo'n draadloos muisje hebben en niet al te slecht horend zijn, steek je muis maar eens in je oor en streel zijn 'balletje'. Als je niks hoort is er of iets mis met mijn muis, of met jouw gehoor :p

Goed, mijn reden voor het posten van dit bericht, wie weet waarom mijn muis piept?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-03 21:25
missvhien hebt die honger

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:12

Halfkakkende

Vandring

HA! dat heb ik ook :D ook met een logitech :D :D :D dikke lol

MUZIEK!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Al eens met een drupje olie geprobeerd ;-)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
dus ook als er binnen de muis niks beweegt piept hij?

op zich is het niet vreemd dat er een piepje afkomt als ie zendt. ik hoor tenminste bij verschillende zendapparatuur dat soort piepjes. zal wel een bijgeluid zijn van de frequentiemodulator ofzo.

• DaZZle
nee, het is geen mechanisch geluid ;)

Als je hem niet beweegt komt er idd ook een heel zacht geluid uit, klik je op een knopje of beweeg je de bal dan maakt hij een harder geluidje.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mmmmmmm, geef hem eens een stukje kaas :)
MMmmmmm, heb je niet de muis van je broertje gepakt, gezien die een muis als huisdier heeft >:).

Mmmmmmm, effe serieus: heb zo geen idee, maar schroef hem eens open, en probeer te localiseren waar het geluid vandaan komt.

And The Only One

• DaZZle
mijn broertje die zit thuis bij mijn ouders, heel ver hiervandaan :)

Enneuh, ik ga hem niet openschroeven hoor. Heb hem net koud een weekje. Ik kan dan ook wel leven met het idee dat ik niet weet waarom mijn muis piept

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:28
Het komt van de rollertjes waar het balletje tegenaan ligt, deze rollertjes zitten gewoon in een stukje plastic vast. Om een of andere rede maakt dat plastic tegen plastic geluid als het beweegt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 22:35
Luidspreker uit de muis slopen. >:)

Verwijderd

Ik denk dat ik het wel weet:

De electromanetishe gloven van de muis laten de metalen plaat in je hoofd resoneren en die plaat geeft de trilling door aan je oor via de rest van je schedel.

Dus je muis piept niet, maar je hoofd :D

Vraag na je volgende tewaking ongelukje in het ziekenhuis om een plastic plaat, dat is ook gemakkelijker mee door de metaaldetector komen in de computerwinkel.

Verwijderd

Zou er toch maar gewoon mee terug gaan... Die van mij laat zich echt niet horen hoor... Of zou 'ie nou dood zijn???

• DaZZle
Heej :)
nu snap ik waarom ik altijd radio 3 hoor als de trein door hilversum heenrijdt! En ik maar denken dat mijn buurman zijn walkman altijd zo hard aan had staan!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Stukje kaas geprobeerd?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Waarschijnlijk is dat piepje een piezoelektrisch bijgeluid dat komt in meer of mindere mate in alle halfgelijders voor :)
het kan ook zijn dat de zendspoel op een lage spiegelfrequentie van het radiosigniaal gaat mee trillen.

Effe een voorbeeldje: de huistuin&keukendimmer geeft ook een zoemmend geluid.
Nou zal je geneigd zijn om de ontstoor spoel daarvan de schuld te geven maar niets is minder waar !!!
Het is nl in de meeste gevallen de TRIAC die dat geluid veroorzaakt!
Heb ik zelf eens uitgevogeld omdat ik het irritant vond tijdens het luisteren naar muziek :)

Powered bij meergranenbrood.

• leuf
  • Niet online
Mijn logitech piept ook nu je het zegt, maar ja, ik zou ook piepen als ik geen staart meer had...
Weet niet hoe het komt, maar ik stoor me er ook niet echt aan , aangezien ik het pas hoor als ik de muis aan me oor houd en dat muist niet zo lekker.
Is het geluid bij jou echt zo hard dat je het hoort als ie gewoon op je muismat ligt? Ik moet em namelijk echt tegen me oor houden en alle radio's en dergelijke uitzetten...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
hmm een triac kan toch niet dimmen? alleen open/dicht dacht ik.

het zal wel een ander type transistor zijn
Pagina: 1