[W2K-server) snelkoppelingen door het hele netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Hoe is het mogelijk om vanaf de server (of waar dan ook als Admin) snelkoppelingen te maken die meteen iedereen in het netwerk te zien krijgen? Of liever degene die ik kies?
Zijn hier programma's voor?

Verwijderd

Scriptlogic is hier een super programma voor. Maar dat had je ook met wat zoeken zelf uit kunnen vinden. Met scriptlogic kun je snelkoppelingen mappings printers etc etc toekennen aan machinenaam of gebruikersnaam of groepen oid.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Dat kan toch gewoon door het Default User Profile aan te passen?
Meer specs graag...

Wordt er gebruik gemaakt van AD en Mandatory Profiles? Zoja, dan kun je het Mandatory Profile aanpassen zodat iedereen de betreffende snelkoppelingen te zien krijgt.

• sander_dr
Oke ik zla dat programma eens kijken.

feeble: Ik weet niet precies wat je bedoelt, zoveel weet ik er nog niet van af.

Ik werk op een school, en wil programma's kunnen installeren zonder dat ik alle werkstations afmoet. Maar voor sommige accounts moet ik andere snelkoppelingen hebben dan andere. Leerlingen en leerkrachten moeten verschillende dingen hebben.
Ze zijn wel in groepen ingedeeld.
Dus er is een groep, directie, leerkrachten, leerlingen, etc.

Verwijderd

Ik dat geval is er een zeer krachtige oplossing:

http://www.kixtart.org/

• sander_dr
mensen bedankt, ik kan ff vooruit.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
Met active Directory icm group policy object (gpo) kun je pricies doen wat jij wilt. Je kunt dan alles overzichtelijk in groepen delen, bijv de lokalen, en aan de computers aan wijzen welke programma's hij moet installeren, en eventuel aan users die "meer" nodig hebben, op het account zetten wat ze nodig hebben.

Met active dir. kun je echt een alles, msi programma's installeren zich volledig automatisch, of aangepast dan is het een .mst file. mijn advies aan jouw zou dan ook zijn om er eens een boek over telezen, eventueel heb ik nog wel wat les (video) material teleen voor je, als je hierin geintreseerd bent, maar het is niet een 1.2.3 tellen gedaan. >:) , dus een makkelijkere oplossing (maar minder flexibel) zou een script taal zijn, dmv login scripts.

[ Voor 17% gewijzigd door HermeS op 16-12-2002 19:20 ]

• sander_dr
Het probleem is natuurlijk bij ons, dat ik eigenlijk gewoon leerkracht ben. Mijn hobby is wel computers maar niet mijn opleiding. ICT doe ik erbij op school.
Ik zal eens kijken naar boeken, over de Active dir. dus met name? Suggesties?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
sander_dr schreef op 16 December 2002 @ 19:26:
Het probleem is natuurlijk bij ons, dat ik eigenlijk gewoon leerkracht ben. Mijn hobby is wel computers maar niet mijn opleiding. ICT doe ik erbij op school.
Ik zal eens kijken naar boeken, over de Active dir. dus met name? Suggesties?
Ik zelf kan wel aardig engels lezen, maar als ik het moet leren (voor examen) is het weer vrij lastig, en word ik duf. Daarom geef ik zelf de voorkeur aan Nederlandse boeken.

Ik ben heb nu vandaag uitgelezen:"MCSE Windows 2000 Directory Service administration 70-217 ISBN:90-419-0966-4, +650 blz's.
Leuke introductie, en erg duidelijk. Het kost je mischien wat extra tijd, maar als de clients ook op 2000 draaien word er ook goed inuitgelegt hoe je alles kunt dichtspijkeren, waardoor je dus min of meer weer tijd bespaart.

Ik heb zoals ik al zei ook (video) les material teleen (4x1uur) en is mischien wat handiger, omdat je dan tijd bespaard, moet je even mailen.

• sander_dr
nou bedankt voor de info.
Ik zal eerst het boek eens bekijken en anders mail ik nog.
Pagina: 1