Toon posts:

Mag BelCompany Zoetermeer mij zo behandelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Naar aanleiding van dit topic T68i gratis bij 2 jarig KPN premium abo!/ besloot ik om een Sony-Ericsson T68i aan te schaffen in combi met een 2 jarig KPN abo bij BelCompany Zoetermeer.

Door middel van een 'kalendertje' zal ik aangeven hoe het personeel is omgegaan met een probleem van mij.

25-10-02
Zoals gezegd: door het topic van Oscar Mopperkont besloot ik om een T68i aan te schaffen bij de BelCompany, Zoetermeer. Na een aantal zaken uitgelegd te hebben, begreep de werknemer wat voor abonnement ik wilde, en vulde dan ook alle gegevens in. Verzekeringetje erbij; tot mijn verassing kreeg ik de T68i (grey) direct mee.
Je kan wel begrijpen dat mijn dag niet meer stuk kon! Na alle prachtige functies geprobeer te hebben bleek ook nog dat er met dit technische hoogstandje gebeld kon worden ;) Alles top dus, totdat...

01-11-02
Ik tijdens een pauze mijn telefoon uit mijn broekzak haal. Ik moet echt zeggen dat ik ongelofelijk voorzichtig met mijn eigen spullen ben, met name als er een duur prijskaartje aanhangt.
Wat bleek: mijn knopje (linksboven, volume knopje, zeg maar het schuifknopje) zat muurvast. Na wacht zacht gedrukt te hebben dacht ik: "Moet ik weer hebben.. Maar jah, vanmiddag direct maar even langs de BelCompany gaan.."
Later wilde ik mn probleem aan een vriend laten zien, en opeens zat het knopje niet vast meer, maar ongelofelijk los. Je kon hem niet uit de schuifholte halen, hij zat er zeg maar 'los' in, terwijl hij ook nog vast zat. De vering was er zeg maar uit, hij was waarschijnlijk losgeschoten van het plaatje.
Bij de BelCompany aangekomen blijkt dus dat ik geen nieuw toestel mag krijgen- men kan niet beoordelen of het een mechanische- of gebruikersfout is. Lijkt mij echter duidelijk..
In ieder geval- telefoon opgestuurd naar de reperatiecentra, over 2 weken zou hij waarschijnlijk terug zijn (normaal hoort het 4 dagen te horen, aanloop van de kersdrukte)..

15-11-02
"Hij is echter nog niet binnen"

22-11-02
En ja hoor, hij was net binnen gekomen. Ik blij, en wacht netjes op mijn beurt (overigens was ik niet gebeld door Bel Company, ik mocht er zelf achter komen).
Krijg ik mijn T68i terug, en wat blijkt: er is geen ene flikker aan gerepareerd. Dat soort dingen maken mij dus echt boos. Gewoon zonder te kijken weer teruggestuurd. Er was nog geen eens een software-update uitgevoerd, iets wat ALTIJD gedaan moet worden bij een reparatie.
Er zit dus niks anders op, dan het volgende te doen: alles weer terug sturen, en nu maar hopen dat het wel gerepareerd zal worden.. :|
Ik heb dus max weer 3 weken uitgetrokken..

09-12-02
Toch ging ik vandaag even kijken, maar nee hoor, hij is bij het repartiepunt geariveerd, maar er stond nog niets bij de status over het feit of het al gerepareerd is.

13-12-02
3 Weken zijn om, ik heb dus ditmaal mijn broer meegenomen die het word zal doen.
Voordat we gingen kijken hebben we nog even op internet gezocht naar de garantie, en wat blijkt:

Ik citeer uit de contentgarantie:

[Content garantie]
Toestel Kwaliteits Garantie
"Ik heb 16 dagen geleden een toestel gekocht en nu is het al kapot. Hoe lang blijf ik nu onbereikbaar?".
Indien uw toestel binnen 30 dagen defect raakt, kunt u het omruilen voor een zelfde nieuw toestel. Uw fabrieksgarantie wordt verlengd tot 2 jaar. Wij controleren gratis uw toestel, wanneer en zo vaak u maar wilt.
[/content garantie]

Wat is dat nou voor een onzin? Ik had dus direct op de 1e van november een nieuw toestel moeten krijgen. Maar nee, zo wordt me verteld: eerst moet er worden nagegaan of het een mechanische- of gebruikersfout is..
Mijn broer en ik winden ons op, en de werknemer zegt dat we het maar mogen bekijken, en geeft onze bon terug. Een andere werknemer neemt zijn plaats in, en stuurt de persoon die ons eerst hielp even weg.
Nou, om het hele verhaal een beetje samen te vatten:
-A. We krijgen geen nieuwe telefoon omdat eerst moet blijken of het om een mechanische- of gebruikersfout gaat (staat niets over in de contentsgarantie)
-B. We kunnen geen nieuwe krijgen, omdat hij al in het reparatieproces zit (waar slaat dat op? Dat is toch niet mijn fout?)
-C. BelCompany gaat contact opnemen met de reparateur, om te achterhalen of het een mechanische- of gebruikersfout is. Meachnische? Dan krijgen we direct maandag een nieuwe. We zeggen dat we wel bellen op maandag, en verlaten de winkel..

16-12-02
Vandaag zijn we dus weer langs gegaan. Wordt opeens verteld dat ze de reparateur niet te pakken kunnen krijgen, ze moeten het VIA een ander bedrijf doen.. Raar!
In ieder geval hadden ze wel contact opgenomen met de servicecenter van SonyEricsoon Den Haag. Ze hadden het probleem voorgelegd. De servicepoint antwoordde (wat zou je anders verwachten) dat het 9/10 om een gebruikersfout gaat. Lekker dan, geen nieuw toestel dus.
Personeel zegt dat we dus nog maar even moeten wachten. Gaan we niet akkoord mee, wellicht is het toestel namelijk kwijt geraakt of of iets dergelijks (duurt wel erg lang he?)..

Afspraak is dus dat we morgen worden terug gebeld. Dan weet BelCompany VIA VIA hoe het met mn toestel gaat, of hij al is gerepareerd etc..

Maar het zit me dus echt niet lekker. Naar mijn mening hebben ze dus een grote fout gemaakt- ze hadden me direct een nieuw toestel moeten geven. Als ik in de topics lees, van bijv T68i en zie dat Oscar mopperkont al om het minste geringste een nieuw toestel krijgt, of een nieuwe batterij (ben alleen maar blij voor je :)), vraag ik me af of de BelCompany mij wel juist heeft behandeld.

Zijn er misschien juristen die hier iets van af weten? :)

Toch te gek voor worden? Ik sluit een nieuw abo af, en het gaat me nl om de telefoon die ik er bij krijg. Van de 8 weken dat ik het abo heb, heb ik de telefoon nog maar 1 week in bezit gehad!

Wat vinden jullie ervan?

Alvast bedankt voor jullie mening!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 19:39 ]

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tjsa, je hebt er niet veel aan, maar het verhaal klinkt me helaas bekend in de oren (die content garantie en belcompany :|) Vraag me niet hoe het precies is afgelopen.

Verwijderd

is dat altijd zo bij belcompany????

dan weet ik wel waar ik geen telefoon ga kopen....

dit hoort dus niet zo te gaan,ze proberen je gewoon af te wimpelen

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je data kloppen niet, er staat 09-05-02 en 13-05-02 ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk dat je weinig heb aan mijn mening, maar toch geef ik hem. :P (btw je springt van november 2002 naar mei 2002. :Y))

Je moet het natuurlijk ook van de kant van de belcompany bekijken, het staat dan wel in het contract dat ze jou een telefoon moeten geven... maar ik kan me best indenken dat dit bij een gebruikersfout niet zo is. (hoe die qua contract is weet ik niet) Nu zeg jij dat het geen gebruikersfout is, ik wil je best geloven, echter er zijn zat mensen die een knopje kapot maken. Dus ik kan me de werkwijze van belcompany best indenken.

Verwijderd

wat ik me nog herinner van consumentenrecht. Je moet je telefoon eerst ter reperatie aanbieden. De winkelier krijgt dus de kans haar fout goed te maken. Dat heb je gedaan. Vervolgens was het niet goed, dan krijgt de winkelier nog een kans om de reparatie goed uit te voeren. Is het nog steeds niet 100 goed het geval? heb je volgens de wet recht op een nieuwe telefoon.

Dat is de theorie. Nu de praktijk.-------------------> zorg altijd voor een rechtsbijstand verzekering. Ik heb zo'n ding en vaak helpt dreigen met een advocaat al ( als het echt fout gaat dan he)

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 16 December 2002 @ 19:10:
Ik denk dat je weinig heb aan mijn mening, maar toch geef ik hem. :P (btw je springt van november 2002 naar mei 2002. :Y))

Je moet het natuurlijk ook van de kant van de belcompany bekijken, het staat dan wel in het contract dat ze jou een telefoon moeten geven... maar ik kan me best indenken dat dit bij een gebruikersfout niet zo is. (hoe die qua contract is weet ik niet) Nu zeg jij dat het geen gebruikersfout is, ik wil je best geloven, echter er zijn zat mensen die een knopje kapot maken. Dus ik kan me de werkwijze van belcompany best indenken.
ja maar als je hem dan terugkrijgt zonder dat er wat aan gedaan is, tja

• sinned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Die gasten van de belcompany weten niet wat customer service is. Ik heb ook een probleem gehad met de Belcompany, met betrekking tot mijn (toen 7maanden oude) Siemens S40, die niet meer helemaal OK was. Dat geintje heeft me ook maanden geduurt. Je moet de BC gewoon om de oren gooien met consumentenrecht, recht op een deugelijk product etc. Je hebt ze de mogelijkheid gegeven de fout te herstellen (reparatie en genoeg tijd voor oplossing) (redelijkheid en billikheid) Je moet je nu gewoon richten op de filiaalmanager of de regiomanager o.i.d. teven een mail sturen naar het hoofdkantoor van BC. Laat ze maar met een passende oplossing komen.

Ga naar de BC als de winkel lekker vol is, en verhef je stem en laat de overige aanwezigen 'meegenieten' van onder andere het feit dat toestellen van de BC ongerepareerd retour komen bijvoorbeeld.

Mijn advies: Niet opgeven, het 'hogerop' zoeken en wat info verzamelen m.b.t. consumentenrecht.

suc6

ik heb er overigens een nokia 8310 aan overgehouden (met een kleine bijbetaling)

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Echt schandalig voor BelCompany. Ik zou het als negatieve reclame ergens op internet zetten. Stuur naar Kassa!, Ook dat nog of zo.
Helpt natuurlijk niet echt, maar is wel n beetje wraak.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 16 december 2002 @ 19:10:

Dat zegt het personeel ook steeds; verplaats je nou eens in mij...

Nou, misschien heb ik het wel mis, maar als ik me dus in hem verplaats had ik dus een nieuwe T68i gegeven. Ik zie het probleem niet zo: klant blij, zij krijgen de telefoon binnenkort toch wel eens gerepareerd terug.
Als het zo in de garantie staat zou ik het dus ook uitvoeren. Het ergste was overigens dat die werknemen niet wist wat de content garantie inhield (zo beweerde hij), terwijl hij ging over de reparaties. En dan ook nog eens dat er zo'n mooi bordje met content garantie op de balie staat. nee, gelukkig hadden we het uitgeprint, anders had hij ons echt niet geloofd |:(

Verwijderd

Topicstarter
sinned schreef op 16 december 2002 @ 19:26:
Die gasten van de belcompany weten niet wat customer service is. Ik heb ook een probleem gehad met de Belcompany, met betrekking tot mijn (toen 7maanden oude) Siemens S40, die niet meer helemaal OK was. Dat geintje heeft me ook maanden geduurt. Je moet de BC gewoon om de oren gooien met consumentenrecht, recht op een deugelijk product etc. Je hebt ze de mogelijkheid gegeven de fout te herstellen (reparatie en genoeg tijd voor oplossing) (redelijkheid en billikheid) Je moet je nu gewoon richten op de filiaalmanager of de regiomanager o.i.d. teven een mail sturen naar het hoofdkantoor van BC. Laat ze maar met een passende oplossing komen.

Ga naar de BC als de winkel lekker vol is, en verhef je stem en laat de overige aanwezigen 'meegenieten' van onder andere het feit dat toestellen van de BC ongerepareerd retour komen bijvoorbeeld.

Mijn advies: Niet opgeven, het 'hogerop' zoeken en wat info verzamelen m.b.t. consumentenrecht.

suc6

ik heb er overigens een nokia 8310 aan overgehouden (met een kleine bijbetaling)
Mn broer helpt me nu aardig mee, kan aardig zijn stem verheffen. Maar inderdaad, als er morgen nog geen oplossing is, dan moet het maar anders. Ik wil hem namelijk echt binnen een week hebben, ga dan nl. op vakantie..

Verwijderd

Topicstarter
mrbombastic schreef op 16 December 2002 @ 19:41:
Echt schandalig voor BelCompany. Ik zou het als negatieve reclame ergens op internet zetten. Stuur naar Kassa!, Ook dat nog of zo.
Helpt natuurlijk niet echt, maar is wel n beetje wraak.
Lijkt me persoonlijk ook weer overdreven, als ik andere reacties lees zie ik dat anderen we goed geholpen worden..
Maar, ik vind het dus wel echt te onzinnig voor woorden.
Weet iemand tot hoe ver ik in mijn recht sta?
BC belt me morgen op over het volgende feit: hoe lang de reparatie moet duren voordat ik gewoon een nieuwe T68i krijg. Ze gaan nl beweren dat we nu op 3,5 weken zitten, maar in werkelijkheid is dit dus 6,5 weken!

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 19:42:
[...]

Dat zegt het personeel ook steeds; verplaats je nou eens in mij...

Nou, misschien heb ik het wel mis, maar als ik me dus in hem verplaats had ik dus een nieuwe T68i gegeven. Ik zie het probleem niet zo: klant blij, zij krijgen de telefoon binnenkort toch wel eens gerepareerd terug.
Als het zo in de garantie staat zou ik het dus ook uitvoeren. Het ergste was overigens dat die werknemen niet wist wat de content garantie inhield (zo beweerde hij), terwijl hij ging over de reparaties. En dan ook nog eens dat er zo'n mooi bordje met content garantie op de balie staat. nee, gelukkig hadden we het uitgeprint, anders had hij ons echt niet geloofd |:(
Als je het echt uit de ogen van de winkelier had bekeken, dan had je dat dus ook niet gedaan. Stel dat jij bij het afsluiten van je abbo een gerepareerd toestel had meegekregen, had jij dat dan ook geaccepteerd? Die gerepareerde toestellen, moeten ze toch ook weer kwijt. De winkelier weet vaak echt wel wat gebruiksbeschadigingen, of fabrieksfouten zijn. Doet het toestel het niet, of is inwendig het display defect, dan mag je ervan uitgaan dat dit een toestel fout is. Gebroken antenne, knopjes afgebroken e.d. zijn idd 9/10 bewust of onbewust gebruikersfouten. In het laatste geval moet de winkelier dan ook afwachten in hoeverre de fabrikant/importeur hierover een coulance regeling verstrekt, wat in dit geval ook gebeurt. Hooguit kunnen ze voor je ongemak een tijdelijk toestel meegeven.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 20:54
Jouw verhaal is echt ongelooflijk, dat ze je zo behandelen !!

Ik heb daar ooit een Ericsson T28s gekocht ( ook in zoetermeer ), die ging ook stuk ( zal niets eens zo zijn) Mijn toestel was opeens helemaal dood. Ik terug gegaan naar belcompany, ding inegeleverd en binnen 7 dagen werd ik gebeld dat mijn toestel klaar was. Ik dus dat ding ophalen en wat blijkt, een gloednieuw toestel.

Ik denk dat Belcompany bij jou een paar grove fouten hebben gemaakt, aan ericsson zal het niet liggen, ik heb daar nooit problemen mee gehad en ik heb er een paar versleten

Suc6 !!!

Verwijderd

Gewoon hoofdkantoor van BC bellen en je verhaal uitleggen, 99% kans dat je zo een nieuwe T86 kan gaan halen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 16:11

Croga

The Unreasonable Man

Okay, even een stukje consumenten recht.... Het gaat hier over een koop overeenkomst. Bij een koopovereenkomst is het zo dat de verkopende partij (BelCompany) verantwoordelijk is voor de goede werking van de goederen gedurende de te verwachten levensduur. Dit laatste zullen we even terzijde schuiven, aangezien je, neem ik aan, mag verwachten dat dit product toch wel wat langer mee gaat dan je beschrijft.

Nu is het zo dat, indien de goederen niet goed werken (knopje kapot bijvoorbeeld) de koper aan de verkoper de kans moet geven dit te herstellen. De verkoper mag hier een "redelijke termijn" voor nemen. Aangezien de spullen binnen een week kapot zijn gegaan, is in mijn ogen hooguit een week een redelijke termijn. "De termijn van reparatie zal in ieder geval niet de gebruikstermijn overschrijden" staat in de jurisprudentie. De eerste 3 weken waren dus al veel te lang. De 3.5 weken daarna zijn absurd.

Indien de verkopende partij niet in staat is het euvel binnen een redelijke termijn te herstellen, dan heeft de koper het recht de koopovereenkomst eenzijdig te verbreken. Dat betekend dus dat jij zonder meer in je recht staat als je nu je geld terug eist van de BelCompany. Dit betreft dan niet alleen het geld van het toestel (dat zal niet zoveel zijn) maar óók het abonnementsgeld wat je al betaald hebt, én het abonnementsgeld wat je nog moet betalen!

Als je met een dergelijk verhaal komt weet ik zeker dat ze érg snel een nieuw toestel uit het rack gaan pakken voor je.....

Verwijderd

Ik kan een hele waslijst opstellen van personen die ik ken die bij dezelfde zaak problemen hebben gehad :/

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Croga, je hebt gelijk, maar dit is puur theorie. Geen enkele (telefoon)winkel kan tegenwoordig mbv een externe reparatiedienst een produkt beoordelen cq repareren, binnen de termijn van 1 week. Sterker nog, in de meeste winkels wordt per week alle ingekomen produkten verzameld en dan pas naar een fabrikant/importeur terug gestuurd. Je bent hem dan dus al een week kwijt. Reparatietijden liggen vaak tussen de 10 en 14 werkdagen, dus dat je hem met drie weken retour hebt, klopt wel ongeveer met de praktijk. Zelfs een consumenten organisatie, kan hier weinig tegen beginnen, ook al sta je in je recht. Vaak wordt in dit soort gevallen de klacht aangehoord, en vind bij een veel te lange overschrijding een briefwisseling plaats, anders wordt alleen ter notie aangenomen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Je moet Belcompany in gebreke stellen en een redelijke termijn eisen om hun fout te herstellen. Doen ze dit niet dan kan je de koopovereenkomst opzeggen en je geld terug eisen.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vreemd! Heel vreemd....

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de BC, niets dan hulde.

In de eerste plaats wezen ze mij op deze actie toen ik eigenlijk van plan was voor de Vodafone actie te gaan.
Mijn joystickje werkte echter niet zo goed dus ik ging terug, en ze geloofde me gewoon op mijn woord! Ze hebben niet naar de telefoon gekeken en ruilde hem meteen om voor een nieuwe. Ze vroegen meteen of ik misschien ook een andere kleur wilde hebben.

Een week later bleek dat mijn batterij het nog niet zo goed deed als hij zou moeten. Wederom zonder ernaar te kijken (wat moeten ze ook kijken...) ruilden ze de batterij om! Echt geweldig! Nu is echter mijn joystickje afgebroken.... en het is niet meer binnen 30 dagen en ik heb geen verzekering, dus als ik hem nu wil laten maken moet hij worden opgestuurd.

Maar binnen 30 dagen doen ze absoluut niet moeilijk en ruilen ze meteen om. Je had echt meteen een nieuwe moeten krijgen! Ze hebben je genept daar in Zoetermeer!
Verder heb je een verzekering en dan krijg je bij reparatie een leentoestel volgens mij.....

Verwijderd

Croga schreef op 16 December 2002 @ 20:01:
Okay, even een stukje consumenten recht.... Het gaat hier over een koop overeenkomst. Bij een koopovereenkomst is het zo dat de verkopende partij (BelCompany) verantwoordelijk is voor de goede werking van de goederen gedurende de te verwachten levensduur. Dit laatste zullen we even terzijde schuiven, aangezien je, neem ik aan, mag verwachten dat dit product toch wel wat langer mee gaat dan je beschrijft.

Nu is het zo dat, indien de goederen niet goed werken (knopje kapot bijvoorbeeld) de koper aan de verkoper de kans moet geven dit te herstellen. De verkoper mag hier een "redelijke termijn" voor nemen. Aangezien de spullen binnen een week kapot zijn gegaan, is in mijn ogen hooguit een week een redelijke termijn. "De termijn van reparatie zal in ieder geval niet de gebruikstermijn overschrijden" staat in de jurisprudentie. De eerste 3 weken waren dus al veel te lang. De 3.5 weken daarna zijn absurd.

Indien de verkopende partij niet in staat is het euvel binnen een redelijke termijn te herstellen, dan heeft de koper het recht de koopovereenkomst eenzijdig te verbreken. Dat betekend dus dat jij zonder meer in je recht staat als je nu je geld terug eist van de BelCompany. Dit betreft dan niet alleen het geld van het toestel (dat zal niet zoveel zijn) maar óók het abonnementsgeld wat je al betaald hebt, én het abonnementsgeld wat je nog moet betalen!

Als je met een dergelijk verhaal komt weet ik zeker dat ze érg snel een nieuw toestel uit het rack gaan pakken voor je.....
print dit even uit, maak er mooi advokaten-briefpapier omheen, laat het net lijken als of het een advies van je advokaat is, en stop ze dit onder de neus onder gemompel van 'eh, ja mijn advokaat die...'

moet jij eens opletten hoe snel dit gefixed is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 20:20:
[...]
print dit even uit, maak er mooi advokaten-briefpapier omheen, laat het net lijken als of het een advies van je advokaat is, en stop ze dit onder de neus onder gemompel van 'eh, ja mijn advokaat die...'

moet jij eens opletten hoe snel dit gefixed is :)
Dat is dus valsheid in geschrifte, wat niet echt in je voordeel spreekt als er een rechtzaak van zou komen...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:18

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Croga schreef op 16 December 2002 @ 20:01:

Ho ho ho, het abonnement heeft bijna niets met de winkel te maken.

Jij zal de abonnementskosten niet terug kunnen eisen van de winkel.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• KSR
  • Niet online

KSR

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 20:01:
Gewoon hoofdkantoor van BC bellen en je verhaal uitleggen, 99% kans dat je zo een nieuwe T86 kan gaan halen.
Helemaal mee eens :)
Zelf ook al een keer meegemaakt

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Zal ik je even uitleggen hoe ik behandeld wordt bij dat k*t bedrijf. Wat een (piep) zaak is dat zeg. VOOR MIJ NOOIT GEEN BELCOMPANY MEER! Ga wel naar Vodafone Citypoint wordt je wel als mens behandeld! Ik heb nog steeds geen halsbandje om en blaf! :r

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

belcompany sucks zo zwaar...
ik kocht een s45 meer dan een jaar geleden... na 3 dagen kwam ik erachter dat hij steeds uitviel... dus ik ga terug om een nieuwe...
gaan ze eerst met een loep mijn toestel bekijken; sorry meneer er is hier een heel klein puntje... 100% zeker weten dat dat er al zat... maar dat weigeren ze dan te geloven... mooi genaaid dus
dit jaar reserveerde ik een nokia 7210 bij belcompany... die ze vervolgens aan iemand anders verkochten...
noooit maar dan ook noooooit meer belcompany... ik :r op die winkel

failure is the only option

• internetinfo
  • Laatst online: 22:44
Hier in Deventer ook, loopt zo'n vent rond die echt zo'n 'gladde jongen' is; hij kan van alles regelen, maar eigenlijk ook weer niet :?
Ik kwam namelijk voor sinterklaas mijn gereserveerde 6310 i halen, die dus voor mijn neefje als sinterklaascadeau was ( :) ). Nou, kom ik daar 22 november aan, kom ik die vent dus tegen, zegt ie "morgen heb je hem, dat doe ik wel even". Maar dacht je dat ik hem kreeg? Nee hoor, er was iets met de transport ofzo (er hingen er nog een x aantal in de racks, maar goed).
Kom ik daar gvd 1 dec weer, is ie er nog niet :( Ik zei dus tegen die vent, als ik morgen dat ding niet heb, ga ik juridische stappen ondernemen.
Nou, hij andere gast erbij halen en op een gegeven moment kwam z'n maganer tevoorschijn (beetje laat, niet :? ) en toen kreeg ik hem opeens zonder probs mee met €10 gratis beltegoed extra :)

Maar goed, gewoon kut winkel dus.

• T-Blizzard
  • Laatst online: 06-08 12:09
offtopic:
Ik kan me dus ook heeeeeel erg opwinden met dit soort dingen. :(
FF offtopic: me koopt na lang gewacht en getwijfeld te hebben een
laptop a 1750,- euro. Ik heb hem welgeteld 3 dagen gehad, de derde dag hele onderkant gesmolten stinken..... Er was dus wat mis gegaan tijdens standby
Breng hem dus meteen de volgende dag weg.... Heb er dus bijna 3 weken op moeten wachten kreeg geen nieuwe.... Was dus hun fout, ze hadden er de verkeerde bios opgezet. Krijg ik hem eindelijk terug moest zelf nog stuk van de behuizing in elkaar drukken en bij het toetsenbord een heel stuk lak der af omdat ze met hun lompe poten dat ding niet normaal open kunnen maken :( :( en daar wacht je dus 3 weken op ( btw is een JEWEL service is dus :r )

• Croga
  • Laatst online: 06-08 16:11

Croga

The Unreasonable Man

ginz2002 schreef op 16 December 2002 @ 20:54:
[...]
Ho ho ho, het abonnement heeft bijna niets met de winkel te maken.
Jij zal de abonnementskosten niet terug kunnen eisen van de winkel.
Het abonnement heeft wel degelijk wat met de winkel te maken.... De winkel is namelijk de verkopende partij, en het betreft hier een koppel verkoop. Het abonnement is onlosmakelijk verbonden met de telefoon... Dus als de koop ongedaan wordt gemaakt, is de winkel ook verplicht het abonnement "terug te nemen".
Marco899 schreef
Croga, je hebt gelijk, maar dit is puur theorie. [...]
Marco; De wet zegt ook niet dat de winkel het apparaat moet repareren... De wet zegt slechts dat ze binnen een redelijke termijn het euvel dienen op te lossen....

Als ze dus niet binnen een redelijke termijn kunnen repareren, dan moeten ze maar omruilen.... Zolang als ze het probleem maar binnen een redelijke termijn oplossen......

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05
Knopjes!? :9~ WAARRRR???!!!!! Drukke drukke :P :P :+

Maar dan blijf ik wel bij T for Telecom. Ik ga begin Januari (dan is mijn 1-jarig contract 9 maanden oud) mijn Ben contract laten verlengen (Contractvernieuwing) en wil dan een Nokia 7210 voor weinâhg.
Weet iemand toevallig of je die nieuwe phone dan meteen krijgt, of krijg je die pas als je nieuwe contract daadwerkelijk ingaat? :?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
FlowDesign schreef op 16 december 2002 @ 23:10:

Weet iemand toevallig of je die nieuwe phone dan meteen krijgt, of krijg je die pas als je nieuwe contract daadwerkelijk ingaat? :?
De telefoon krijg je gelijk mee als je verlenging is goedgekeurd (en das kwestie van 1 telefoontje plegen).

• Bandicoot
  • Laatst online: 05-08 16:11
Post dit verhaal es op www.afgescheept.nl, zullen ze leuk vinden. Is ook een leuke site om es rond te kijken trouwens.

PVOutput: VO18

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ik werk bij de Belcompany, komt een jongen naar me toe zaterdag met een T68i die hij een week ervoor gekocht had, zat ipv. de 6-knop de 3-knop, de 2x de knop met DEF3. Hij liet m zien en kreeg meteen een nieuwe T68i waarbij het knopje goed zat. Kijk je moet niet alle Belcompany's over 1 kam scheren (of wat het ook is, weet ik het), want er zitten genoeg rotte appels tussen, dat wil ik ook wel toegeven.

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 15:38
weet je ikzelf werk bij belcompany (wel in belgië) en je zei dat je daar zo een verzekering hebt bijgenomen... nu dan zit je A) nooit zonder GSM want dan krijg je een vervangtoestel direct mee...
B) werken ze vanaf dan met een herstel centrum Pro Assist genaamd en das een onafhankelijk bedrijf waar bel company niets met te maken heeft dus hangen wij volledig af van die firma.
het is erg om te zeggen maar er is echt iets mis met die Nederlandse schakel daarvan, zelf moeten wij geregeld toestellen opsturen naar Nderland op en dan blijven onze toestellen gemakkelijk LANGER dan 8 weken weg wat natuurlijk een groot probleem is voor ons om dat aan de klant over te brengen natuurlijk...

nu om even terug te komen op die software update... dat wordt niet altijd gedaan enkel op verzoek van ons uit of als het probleem met de software te maken heeft... is dat een mechanische of gecombineerde reparatie gaat dat bijna nooit gedaan worden...

ik heb onlangs een klant gehad met juist hetzelfde probleem als u en die heeft na 15 dagen zijn toestel perfect hersteld terug gekregen...

Ik vree er een beetje voor dat het probleem niet ligt bij Bel Company ùaar wel bij Pro Assist of de onderlinge herstelcentra...

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ik werk bij een Nederlandse Belcompany, als wij een toestel opsturen duurt dat veel korter. Samsung : 1 week, bij alle Nokia's : 1 tot 2 weken, overige merken ongeveer 3 weken. Uiteraard krijgt de klant als deze een verzekering bij Pro Assist heeft afgesloten een leentoestel, evt. zelfs binnen 48 uur in het buitenland.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, heb ik moeten melden; er is mij een leentoestel aangeboden. Maar wat heb ik er aan als deze niet meer functies heeft als mijn oude toestel? Ik bedoel- ik kan nog steeds niet de functies gebruiken waar ik de nieuwe gsm voor heb gekocht. Zou het niet zo moeten zijn dat je gewoon hetzelfde toestel als vervanging krijgt..?

Natuurlijk probeer ik hier niet heel Bel Company zwart te maken, zo poste ik ook in mijn eerste bericht dat anderen dit soort problemen niet hebben en de service krijgen die ze mogen verwachten (zie Oscar Mopperkont als vb).

In ieder geval werden we vandaag opgebeld met de mededeling dat de T68i nog steeds op het reparatiecentrum ligt. Echter, let op, is er aangegeven dat ik een nieuwe T68i krijg.
Er kon alleen nog niet aangegeven worden wanneer, dat kon morgen zijn, of kon nog langer zijn dan een week. Dan vraag ik me af; hoe kan dat? Ze hebben toch nieuwe in het magazijn liggen? Het zal wel met de verzekering te maken hebben.
Hij zal iig van een SonyEricsson centrum moeten komen, meldde hij.

Jammer dat ze nu pas overgaan op deze actie, hierdoor zal ik niet al te snel meer terug komen in Zoetermeer als ik een probleem met mn telefoon heb. Oscar Mopperkont, waar woon jij? ;)

Maar -D-Jay-, ik heb dus gelijk als ik zeg dat ik direct een nieuwe had moeten krijgen? Of zou je hem ook eerst weggestuurd hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 16:22 ]

Verwijderd

Om een misverstand uit de weg te ruimen (zie ook Croga): De verkopende partij kan zich in een geschil met de consument, nooit beroepen op reparateurs of andere bedrijven waarmee hij overeenkomsten heeft. De verkopende partij, in dit geval dat Belcompany filiaal, moet zich verantwoorden naar de consument toe en deze consument heeft niets te maken met welke problemen Belcompany eventueel weer met háár partners heeft.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:22:
Klopt, heb ik moeten melden; er is mij een leentoestel aangeboden. Maar wat heb ik er aan als deze niet meer functies heeft als mijn oude toestel? Ik bedoel- ik kan nog steeds niet de functies gebruiken waar ik de nieuwe gsm voor heb gekocht. Zou het niet zo moeten zijn dat je gewoon hetzelfde toestel als vervanging krijgt..?
jahoor, ze gaan voor elke debiel die een brak toestel heeft een zelfde vervangend toestel regelen. Die leentoestelen zijn voor mensen die graag nog bereikbaar willen blijven en/of zelf nog kunnen bellen. wie is er nou afhankelijk van wap/gprs oid.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:22:
Wel het hele verhaal vertellen he... :P

Zo'n leentoestel word aangeboden om te zorgen dat je in ieder geval mobiel bereikbaar bent/blijft. Dat het toestel toevallig niet kan wappen of imoden is dan toch niet zo van belang? En er bestaat zo'n mooi nederlands spreekwoord : 'Een gegeven paard blablabla'

(maar belcompany blijft fout bezig natuurlijk, een reparatietijd van meer als een maand op een toestel wat zo goed als nieuw is moet niet mogen)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar volgens mij heb ik 8,5 weken geleden een toestel gekocht, waar ik nog maar 1 week plezier aan heb kunnen beleven.

Idd, meestal zal het niet zo gaan, toch vind ik het enigzins vreemd.. Maar -D-Jay- kun je nog even reageren?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mag Belcompany je zo behandelen? Ja dat mogen ze..... maar het is niet een van de slimste manieren om je klanten te houden want de volgende keer ga jij dus niet meer naar Belcompany.

Ze kunnen in Nederland nog heel wat leren van echte klanten service.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Maar als jij veel onderweg bent, en dus je telefoon als modem gebruikt wens ik dat ook wel als ik een vervangend toestel krijg ook te kunnen en dat kan dus niet. Kortom SUCKS.

Als je een verzekering hebt van Heijmericks dan krijg je echt geen leentoestel hoor! Hoort er niet bij volgens BelCompany!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Heb zelf 2 toestellen bij BC gehaald, en bij alletwee veel gezeik gehad.

M'n eerste was een Panasonic GD-90. Op de een of andere manier binnen de garantie-termijn kapot (Ik denk niet door gebruiks-schade, maar eerder een technisch mankement)... Heb ik dus uiteindelijk 8 (!) weken op mogen wachten voordat ik een nieuwe had! 8 weken!

Een jaar later een Samsung A-100 gehaald, goed toestel (denk je)... Weer bijna hetzelfde: weer 7,5 week reparatietijd! Ik ben heel erg blij dat ik nu een fijn ondernemersabbo bij O2 heb, met een hele fijne verzekering, zodat ik in ieder geval een ander toestel (wat ook nog eens in m'n carkit past) krijg. En ze komen 'm ook nog eens brengen en halen bij me op de zaak.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Ik koop ook nooit meer wat bij belcompany voor anderhalf jaar terug een nieuwe motorola gekocht met 3 maand was de accu stuk.
Moest zelf een nieuwe kopen viel niet onder de garantie, nu geven ze geloof ik een jaar garantie.
Met een half jaar deed de telefoon het niet meer.
Kreeg geen vervang toestel, heb 3 maand moeten wachten voor dat ik iets hoorde van belcompany.
Omdat ik er toen boven opzat, keerg te horen dat wat stuk was niet onder garantie viel.
Moest iets van 120 gulden betalen, maar heb niet betaald.
Ben ontzentend over de rooie gegaan heb contact gezocht met motorola die ook weinig voor mij konden doen , zijn ook een stelletje klungels eersteklas.
Ze zeiden dus nog wel dat het garantie moest zijn zowel de accu als het toestel.
En dat belcompany verantwoordelijk is voor de garantie.
Heb contact gezocht later met de raionmanger van belcompany (die moeilijk berijkbaar is, hij is er nooit) wat mij met veel gezeur een nieuw maar een overjarige motorala toestel opleverde.
Overiggens een waardeloos ding heb hem snel verkocht en wil met belcompany niets meer vandoen hebben.
Voor mij nooit meer belcompany, zijn gewoon winkels die snel heel veel geld willen verdienen over de rug van de klant.

Verwijderd

dominator schreef op 17 December 2002 @ 20:23:
[...]

Wel het hele verhaal vertellen he... :P

Zo'n leentoestel word aangeboden om te zorgen dat je in ieder geval mobiel bereikbaar bent/blijft. Dat het toestel toevallig niet kan wappen of imoden is dan toch niet zo van belang? En er bestaat zo'n mooi nederlands spreekwoord : 'Een gegeven paard blablabla'

(maar belcompany blijft fout bezig natuurlijk, een reparatietijd van meer als een maand op een toestel wat zo goed als nieuw is moet niet mogen)
Voor een gegeven paard wordt over het algemeen ook niet betaald..... Bij het kopen van een telefoon bij belcompany betaal je ook voor de services die zij bieden...

Verwijderd

Topicstarter
En ik maar altijd denken dat Bel Company zo'n goede service verleende..

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 23:10

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Mijn T68i was ook op dezelfde manier defect, maar deze was na 5(!) dgn al weer terug van reparatie (kostenloos vanwege garantie) bij VODAFONE CITYPOINT (they really rule) _/-\o_

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

en hoe is het gesteld met T for telecom???

is hun service dan wel beter ???

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Effe over dat service point in Den Haag. Hier in dit winkeltje houden ze zic ook niet echt aan het regelement van Ericsson. Het Updaten van software van je Mobiel is bij ericsson zo is vast gesteld GRATIS. Bij dit service poitn durfen ze er 15 euro voor te vragen.

Ik met een vriend naar Service point in Haarlem zij deden het dus, zoals eerder genoemd, Gratis. We vertelden dat het service point in DH er geld voor vroegen zij zeiden dat als ericsson hier achter zou komen zij hoogst waarschijnlijk hun certificaat zullen verliezen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Steef1983 schreef op 18 december 2002 @ 18:34:
Effe over dat service point in Den Haag. Hier in dit winkeltje houden ze zic ook niet echt aan het regelement van Ericsson. Het Updaten van software van je Mobiel is bij ericsson zo is vast gesteld GRATIS. Bij dit service poitn durfen ze er 15 euro voor te vragen.

Ik met een vriend naar Service point in Haarlem zij deden het dus, zoals eerder genoemd, Gratis. We vertelden dat het service point in DH er geld voor vroegen zij zeiden dat als ericsson hier achter zou komen zij hoogst waarschijnlijk hun certificaat zullen verliezen.
Dat is zeker goed om te weten! Het moet dus gratis zijn..
Wat een oplichters zijn er toch ook he..?

Verwijderd

Tip: Ga de volgende keer naar een winkel van Ericson of stuur hem zelf op. Zelf ben ik 2x in de nokia store geweest en daar is de service echt uitstekend!

• RobertJ
  • Laatst online: 08-07 22:11
Ik had ook zoiets met de belcompany, ik had een Motorola v51 gekocht, zouden ze em laten ooverkomen uit Assen, (ik zit in Heerenveen)... Kom ik de maandags blijkt er een vet beschadigd telefoontje te zijn overgekomen zonder handleiding en accecoires, wilden ze me die laten meenemen, onder het mom van : 'Ja maar hij funcioneert nog 100%'. Natuurlijk ging ik hier niet mee akkoord en ik heb dus ook een andere telefoon geeist.. Pas na 3 weken kreeg ik hem, moest ie van de fabriek komen, de verkopers behandelden me als een stuk stront omdat ik zo 'veeleisend' was.. (dit zeiden ze echt tegen me, ik was veeleisend, ze verleenden service waar ze helemaal niet verplicht toe waren)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik zou het echt niet pikken man, ze zitten gewoon met je te spelen :/

Zelf ook een ervaring met de BC. Ik voor die vodafone actie twee weken voor de aflooptijd zo'n telefoontje reseveren.. en maar bellen... en maar niks binnen hebben he, terwijl je overal hoort dat die dingen als zoete broodjes over de toonbank gaan (ze werken toch zeker wel vanuit een centraal magazijn??). Nouja een week na die actie werdt ik gebeld door de BC, "jaahaa had je iets besteld?" Ja duh, maar daar kom je nu een beetje laat me he! "Dus u hoeft em niet meer", nee idd stelletje }:O }:O

Geen BC voor mij :r

[ Voor 3% gewijzigd door Tentacle1 op 20-12-2002 23:01 ]

System specs

Verwijderd

Ik heb ook niet zo'n goede ervaring met BelCompany een paar weken geleden wilde ik de nokia 6510 aanschaffen en omdat hier de aanbieding het beste leek gingen we naar de BC in Breda die in de barones gevestigd is. Ik zei dat ik een dutchtone 30 abbo wilde met de 6510. Staan ze eerst een half uur te kloten met mijn gegevens in te voeren, komen ze daarna achter dat ze de 6510 niet meer op voorraad hadden :(. Sorry maar dat hadden ze een half uur eerder ook wel kunnen zeggen.

Hierna zijn we naar de Dutchtone shop geweest waar ze wel de 6510 hadden. En hier kregen we wel een service naar behoren.

Verwijderd

Ik heb wel goede ervaringen met BC. Mischien dat je eens naar het "hoofdbedrijf" ( hoe noem je dit ook al weer) kunt schrijven/e-mailen.

Niet alle winkels van 1 naam zijn hetzelfde..

Verwijderd

en ik moet van de week nog naar belcomany om een 6310i met o2 te halen :X

of zal ik dan maar t for telecom doen???

Verwijderd

2 weken maar??? Reparatie bij Ericsson duurt maar liefst 6 weken!!! :X

Verwijderd

Topicstarter
Nou, en dan een hele late reactie van mij:
Bel Company heeft me zowaar geholpen aan een nieuwe T68i, ik zal even het enerverende slot uit de doeken doen:

17 december was mijn contact met BC, er werd ons verteld dat we snel een nieuwe T68i zouden krijgen. Ze zouden me bellen zodra die binnen was.
Met kerst een weekje in Zwisterland gezeten, had eigenlijk gejoopt dat ik hem tegen die tijd al zou hebben gehad, maar het mocht niet zo zijn.

Ben ik dus maandag 30 december naar de BC geweest, samen met mij moeder. Hebben we serieus meer dan een half uur in de rij gestaan, beetje ziek was ik dus wel weer. Werden we eindelijk geholpen door de man die mij eerder ook al 'hielp'.
Begon hij heeeel erg aardig te doen: Goedemiddag meneer Offers, hoe was uw vakantie, blablabla.
Wat scheen- T68i was nog steeds niet binnen :|
Ongelofelijk..
Hij ging dus kijken waar de nieuwe zich op dat moment bevond, via de zoekfunctie lukte het niet dus ging hij bellen (kon hij nu opeens wel het reparaitecentrum bereiken dan?). Kwam hij dus na 20 min (!!!!!) weer uit het magazijn met de mededeling dat hij binnen 10 min zou terug gebeld worden. Er konden dan 2 dingen gebeuren:

- Of hij zou te horen krijgen dat mijn telefoon toch gefixt kon worden of iets dergelijks, en dat deze direct zou worden opgestuurd (ik begreep hier echt niets van, ik zou immers toch al een nieuwe T68i krijgen? Kan ook echt dat hij dit verkeerd uitlegde, dit leek me gewoon te raar voor woorden)

-Of ik zou zowaar direct een nieuwe krijgen.

We gingen dus nog maar nog wat door het stadshart slenteren, om 10 later weer terug te keren. Kwamen we binnen, was die gozer in het magazijn nogal luidruchtig aan het bellen, beetje ruzie maken aan de telefoon.

Kwam hij na 20 min terug: Ik word er echt spuugzat van, je mag direct een nieuwe meenemen :) Sjesus, waarom nu pas?
Na mn oude doosje ingeleverd te hebben, kreeg ik dan dus alsnog de kleur die ik eerder wilde, dat was het positieve van deze waardeloze 9 weken wachten.

En dan nog even als klap op de vuurpijl- even nieuwe gegevens voor verzekering ingevuld, zal ik opeens deze pagina's van tweakers uitgeprint in 'mijn dossier' zitten :D
Hij zegt- ja, we hadden het het echt wel allemaal gezien hoor. Dus ik zeg: nou, das mooi, het klopte toch ook allemaal wat ik op inet heb gezet? Zegt hij weer: Nou, euuh, ja ongeveer op een paar puntjes na dan (geen id welke).. Ik zeg- Heb je de reacties gelezen? Dan moet je mij toch eens gaan vertellen wat er dor je heen ging toen je die reacties leest, en dan met name de reactie van die andere BC medewerker
Ik werk bij de Belcompany, komt een jongen naar me toe zaterdag met een T68i die hij een week ervoor gekocht had, zat ipv. de 6-knop de 3-knop, de 2x de knop met DEF3. Hij liet m zien en kreeg meteen een nieuwe T68i waarbij het knopje goed zat. Kijk je moet niet alle Belcompany's over 1 kam scheren (of wat het ook is, weet ik het), want er zitten genoeg rotte appels tussen, dat wil ik ook wel toegeven.
Tja, euhh.... Niet zoveel op te vertellen dus. Als laatste vroeg ik hem of hij echt zijn mening ook nog even hier tussen wilde zetten. Keek hij me een beetje vreemd aan, maar het lijkt me alleen maar goed als BC zich ook nog even wil verdedigen. Ik vraag me dus af of die reactie nog zal komen, eerder hebben ze ook niet gereageerd toen ze dit hadden gelezen.

Gelukkig heb ik nu, 2 maanden verder, eindelijk de telefoon waar ik al veel eerder recht op had.
Pagina: 1