Toon posts:

BIOSTAR M6TZA ondersteunt HD niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag wederom,

<ahem> mijn topic hoort wel degelijk hier omdat het aan de BIOS ligt en niet aan de HD </ahem>

Mijn BIOSTAR moederbord ondersteunt mijn 60 GB HD niet. Er is geen BIOS update voor.

Als ik hem laat autodetecten door de BIOS, houdt hij niet op met detecten. Ook niet als ik _alleen_ die HD aansluit als primary master. Windows Schijfbeheer ziet hem wel, maar de BIOS niet. Als ik hem onder Windows wil formatteren, zegt hij dat het volume te groot is.

Hoe lost men dit tegenwoordig op?

Aap 8)7

<PS> Neeeeeh niet sluiten! Ik zal braaf zijn! Ik zal zoet zijn! </PS>

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zegt niet welke Windows versie je gebruikt, het klinkt als 2K of XP

In dat geval is moet je het volgende doen:
In BIOS uitzetten (Pri Master=NONE)
In Windows EERST partitioneren, dan pas proberen te formatteren. Dan zou het moeten lukken.

(het kan natuurlijk dat je het al zo geprobeerd hebt, maar dat staat er niet :z )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hrrm.... Ik heb IDD 2k, (debeste :)) maar mijn schijf is niet primary master,

Als prim master heb ik een 13,6GB HD, als primary slave een cd-writer en als secondary slave een dvd-drive... De HD is secondary master. Als ik de Secondary master dus op None zet, das de enige manier om te zorgen dat hij opstart, anders blijft hij hangen na Auto detecten van cd-rom en dvd-drive.

Ik heb het nu dus zo gedaan zoals je zei, maar hi jzegt dat volume te groot is als hij (bijna?) klaar is met formatteren. Nu heb ik het zo geregeld: Een partitie van 30GB lukt, nu ben ik aan het proberen of een 2e partitie van 30GB voor de rest van de HD ook nog lukt.

Bedankt voor de reply!

Aap