Toon posts:

Harddisk maakt ZzZzoem geluiden ! :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo sinds kort valt mij op dat mijn Maxtor 40gb 7200 een raar zoem geluid maakt :S mijn vraag is of dit normaal is voor deze hardeschijf? hebben jullie hier ervaringen mee? please reacties.
Ik heb mijn schijf ook gedeframenteerd en er kwam een beschadigde cluster uit kan dit de oorzaak zijn? Details: het is een hard zoem geluid, lijkt op het geluid van een fiets dynamo. Ik heb de Computer zaak gebelt waar ik mijn harddisk heb laten zetten maar het nummer bestaat niet meer en hun Site ook niet http://www.triocomputers.nl :S

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Is je HD wel goed in je case geplaatst :?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zou je het eens op kunnen nemen en hier kunnen posten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem zelfs lost gemaakt om te kijken of het me Harddisk wel was ivp iets anders, en hem opnieuw geplaatst. dus dat zal het niet zijn :S

Verwijderd

Topicstarter
reply op Hurricane. Nee daar heb ik de mogelijkheden niet voor wel een minidisc maar geen mic

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De kans is helaas ERG groot dat hij bijna stuk is. Ga in ieder geval met een backup aan de slag.

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik heb precies hetzelfde, had ook een topic hierover geopend, denk dat ie van mij ook kapot is, maar hij doet het nog steeds....dus ik w8 wel totdat ie het helemaal begeeft

Verwijderd

het is een mazda :D (zoem zoem zoem)

ontopic

Je HD is denk ik kapot die serie is zow slecht van maxtor heb zelf ook een kapotte en een vriend van mij ook alle 2 uit die serie (40 gig 7200toeren ata 133).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Een bad cluster zou ik niet accepteren, terugbrengen !

Verwijderd

Topicstarter
Dus me harddisk is naar de filipijnen :S leuk heb hem bijna een jaar. En de bad cluster is geloof ik gekomen omdat hier vaak de stroom uitvalt :S kan dat ook de reden zijn dat mijn HD zo vaag doet?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:27
Move PMG -> OM (ZzZzoem geluiden? :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik had ook zo een maar dan 5400 rpm... was na n half jaar kapot

mijn oom zou wel eens kijken of ie m aan de gang kreeg zei hij...

HEEFT IE M OPEN GEMAAKT :'( wat stom ik wed dat ik met n mooi verhaal wel n nieuwe kreeg van ome maxtor...

Zo zag die eruit:
[img][/img]
:'( Mijn lieve harde schijfje :'(

[ Voor 43% gewijzigd door moto-moi op 27-11-2004 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De zaak waar ik mijn harddisk heb gekocht bestaat helemaal niet meer. Wat nu? als ik hem na maxtor stuur krijg ik hem niet terug ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben al naar een hardeschijf aan het kijken kunnen jullie mij een beetje helpen met de keuze voordat ik zelf weer de verkeerde keuze maak :S

- 30gb Maxtor U-133 7200rpm Apollo

- 40gb IBM U-100 7200rpm (3jaar garantie)

- 40gb WD400JB U-100 7200rpm 8mb Cache

- 60gb IBM U-100 7200rpm

- 60gb Maxtor 7200rpm DaimondMax Plus 9

- 80gb Seagate ATA IV 7200rpm

Dat was het zo een beetje. Alvast Bedankt!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 20:11:
De zaak waar ik mijn harddisk heb gekocht bestaat helemaal niet meer. Wat nu? als ik hem na maxtor stuur krijg ik hem niet terug ofzo.
Hoezo niet, normaal gesproken krijg je hem toch terug als je hem voor garantie opstuurt?
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 20:48:
Hallo ik ben al naar een hardeschijf aan het kijken kunnen jullie mij een beetje helpen met de keuze voordat ik zelf weer de verkeerde keuze maak :S

- 30gb Maxtor U-133 7200rpm Apollo

- 40gb IBM U-100 7200rpm (3jaar garantie)

- 40gb WD400JB U-100 7200rpm 8mb Cache

- 60gb IBM U-100 7200rpm

Dat was het zo een beetje. Alvast Bedankt!
Ik zou voor de 60gb (waarom niet groter??) Maxtor 7200rpm DiamondMax Plus 9 gaan, maar dat ben ik....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Grofweg
40 GB = 80 euro
60 GB = 100 euro
80 GB = 120 euro
Als het eraf kan dus de 80 GB nemen, tweede keus 60 GB, 40 GB als je zeker weet dat je die toch niet volkrijgt en je echt niet meer wilt uitgeven.

Verwijderd

XanderH schreef op 16 December 2002 @ 20:58:
[...]

Hoezo niet, normaal gesproken krijg je hem toch terug als je hem voor garantie opstuurt?

[...]

Ik zou voor de 60gb (waarom niet groter??) Maxtor 7200rpm DiamondMax Plus 9 gaan, maar dat ben ik....
ik ga met je mee dat is een zeer fijn schijfie heb er zelf een hij is stil en heeft een lage toegangstijd en is redelijk snel.

• Xander
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 21:10:
[...]

ik ga met je mee dat is een zeer fijn schijfie heb er zelf een hij is stil en heeft een lage toegangstijd en is redelijk snel.
Ik heb zelf geen DiamondMax Plus 9, maar wel 4 andere maxtors. Deze werken prima.

Verwijderd

Topicstarter

ik zit zelf er tussen de 2 bovenstaande Hd`s te twijfelen. Laat ik het zo aan jullie vragen.
Welke is beter :) ? Levensduur is ook erg belangrijk snelheid en stilte spreekt voor zich

Verwijderd

Je moet een RMA nummer aanvragen bij maxtor, en dan vertellen zij precies wat en hoe.
Je moet vertellen dat die zaak falliet is gegaan waar je die schijf gekocht hebt.
dan zullen ze wel niet zo'n probs hebben
let wel op dat hij nog in de garantie termijn is en dat een eventuele reparatie/vervanging nog al lang duurt(een week of 6 tot 8 ) .

-edit Mijn 2 HD's zijn al 1 jaar oud nooit probs

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 21:19 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 18:52:
Hallo sinds kort valt mij op dat mijn Maxtor 40gb 7200 een raar zoem geluid maakt :S mijn vraag is of dit normaal is voor deze hardeschijf? hebben jullie hier ervaringen mee? please reacties.
Ik heb mijn schijf ook gedeframenteerd en er kwam een beschadigde cluster uit kan dit de oorzaak zijn? Details: het is een hard zoem geluid, lijkt op het geluid van een fiets dynamo. Ik heb de Computer zaak gebelt waar ik mijn harddisk heb laten zetten maar het nummer bestaat niet meer en hun Site ook niet http://www.triocomputers.nl :S

Alvast Bedankt!
Op 15 oktober 17:56 uur meldde je dit "probleem" al in een ander door jou geopend topic.

Als je de toen gegeven adviezen had opgevolgd had je nu misschien niet deze problemen gehad.

Is een beetje cru om te schrijven "eigen schuld, dikke bult" maar wel de keiharde realiteit.

ARME AOW’er

• Xander
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 21:15:

ik zit zelf er tussen de 2 bovenstaande Hd`s te twijfelen. Laat ik het zo aan jullie vragen.
Welke is beter :) ? Levensduur is ook erg belangrijk snelheid en stilte spreekt voor zich
Ik neem aan dat je met Seagate ATA IV een Seagate Barauda ATA IV bedoelt? Deze moet je echt niet kopen. Mijn vader heeft twee van die dingen/krengen. Ze zijn wel lekker stil, maar dat is dan ook alles. Mijn Maxtor D740X is 1,5x zo snel als deze schijf, dus ik denk dat een DiamondMax Plus 9 nog een factor sneller is.

[ Voor 1% gewijzigd door Xander op 16-12-2002 21:22 . Reden: [s]krengen[/s] ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 21:17:
Je moet een RMA nummer aanvragen bij maxtor, en dan vertellen zij precies wat en hoe.
Je moet vertellen dat die zaak falliet is gegaan waar je die schijf gekocht hebt.
dan zullen ze wel niet zo'n probs hebben
let wel op dat hij nog in de garantie termijn is en dat een eventuele reparatie/vervanging nog al lang duurt(een week of 6 tot 8 ) .

-edit Mijn 2 HD's zijn al 1 jaar oud nooit probs
Maxtor heeft een perfecte afhandeling van de garantie. Ik had binnen 4 werkdagen een nieuwe schijf retour (RMA creditcardsysteem) en (even gekeken vandaar de edit) 12 werkdagen bij de "normale" manier van RMA.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 16-12-2002 21:25 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op GuardianAngel
In die tijd ben ik naar de zaak gegaan ze hebben low level format gedaan maakte hun mij wijs wat het inhoudt geen idee, moest alles opnieuw instaleren toen deed mijn schijf het niet meer. sinds een tijdje is precies hetzelfde probleem met precies dezelfde beschadigde cluster terug :S

En het is niet Cru het is mijn eigenschuld. Ik had Hardeschijven moeten gaan studeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 21:30 ]

Verwijderd

hmm ik had toendertijd via een winkel garantie geclaimd dus het zou ook wel eens aan die winkel gelegen kunnen hebben. ;)
Pagina: 1