Toon posts:

Muis reageert niet goed in spelletjes!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag weer Half life, Opposing & Blue shift geinstalleerd, maar als ik wil spelen dan doet de muis het niet goed. Ik kan dan niet normaal lopen. Mijn gezichtsveld schiet telkens alle kanten uit.

Ik dacht eerst dat het aan mijn Logitech Wingman Formula Force GP (Force Feedback)-stuurtje lag, maar nadat ik daarvan de stekker uit de USB poort had gehaald en in HL 'Joy-stick look' uit had gezet, bleef het probleem. Toen moest mijn optische logitech muis eraan geloven en plugde ik mijn gewone Microsoft-muisje erin (die het eerder wel altijd deed). Maar dat mocht ook niet baten, en ik kan dus geen HL spelen, terwijl dit eerder wel lekker speelde. SNIK SNIK SNIK. Wie o wie kan mij helpen?

Mijn comp:
Win 98se
128 mb RAM (jaja, er komt 512mb bij in)
Diamond Viper v770 Ultra (komt een nieuwe geforce in)
AMD Duron 1,2 Ghz

Verwijderd

Hebh je de game al opnieuw geinstaleerd?

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeerd.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
geen gamepad of iets anders meer aangesloten?

[ Voor 14% gewijzigd door IKKE86 op 16-12-2002 18:40 ]

Verwijderd

probleem alleen in half life?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, mijn stuurtje ook niet meer aangesloten. Of moet ik het stuurtje helemaal verwijderen (dus ook software?)

Verwijderd

Zou ik wel doen, ik had een soort gelijk iets in Final Fantasy. Stuur eruit en software weggehaald. Werkte daarna weer perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Problemen alleen in spellen die werken met de hl-engine.

Verwijderd

heb je toevallig logitech mouse drivers geinstaleerd? uninstall die bende eens

Verwijderd

Ik weet nie of je hier iets mee kan, maar ga eens naar configuratiescherm --> Spelbesturingen. daar staat als het goed is je stuurtje bij, haal deze eens weg je kan hem altijd terugzetten met de toevoegen knop die daar zit.

Ik heb namelijk een stuurtje waarmee ik een vergelijkbaar probleem heb. Als ik m in die lijst heb staan en ik speel zonder dat stuurtje, sjeest mn auto alle kanten op en raakt ie helemaal overstuur :P

Verwijderd

Topicstarter
ligt niet aan de logitech drivers en ook niet aan het stuurtje in het configuratiescherm. Alles geprobeerd. Het lijkt alsof de muis veels te snel reageert, maar ook de snelheid van de muis in HL en onder windows aanpassen werkt niet...

Verwijderd

En in halflife mouse filtering aanzetten? .. werkte bij mijn dual optical wel .. die trilde als een gek

Verwijderd

ik hbe hier misschien hetzelfde probleem. t lijkt wel of mijn muis lagt. maar mijn toetsenbord doet ook mijn. Bijv als ik op de ump knop ors. hoor ik het geluid van springen en 1 sec. later spring ik ook echt...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 22:06
In Half-Life heb ik dat probleem ook weleens gehad. Dat mijn muis en toetsenbord lagte, wat bleek; ik had de instellingen te hoog staan voor mijn systeem.
Als je denkt van "mijn PC is snel genoeg" probeer voor de zekerheid op lagere instellingen, of probeer de andere aansturing (Direct3D of OpenGL) IN HET SPEL ZELF te veranderen. Ik heb een Nvidia kaart, maar OpenGL bleek bij mij een stuk beter te werken dan Direct3D :?
Dus nogmaals, voor de zekerheid toch de resolutie lager zetten en dan kijken, en probeer hem anders eens over te schakelen van Direct3D naar OpenGL, of andersom als je OpenGL al aan had staan. Probeer het gewoon, ook al denk je dat je videokaart het niet ondersteund!!!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Pagina: 1