Toon posts:

[wlan] krijg verkeerde ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo

Ik heb net een acces point van sweex en een Usb netwerk kaartje van sweex gekoch.
Alles aangesloten en ik kom nu bij het volgende probleem ...

Als ik op de pc waar de usb netwerk kaart inzit verbinding met me ap probeer te maken dan krijg ik een heel raar ip ...
Ik heb ookal geprobeert dit ip handmatig toe te voegen maar dat wou ook niet gaan helaas ...

Heeft iemand een idee ?

Ik gebruik windows xp en kan dus niet op het netwerk nu komen of interneten met die ene pc...

ps. het is me 1 x gelukt om met die pc op het netwerk te komen heel raar daarna deet hij het ook gelijk niet meer ....

Ik heb dit een aantal keer geporbeert en zelfs nog in de search gezocht maar hij kon niets vinden ( gaf fout aan =/ )

Verwijderd

Topicstarter
ff leuk om erbij te zegen dat mijn normaale pc het nu ook heeft die niet aan wlan zit :/
Die heb ik toenet wel voor de lol even aan de wlan gezet en nu komt hij niet meer het netwerk op zelfs niet als ik mijn backup terug zet ...

Verwijderd

begint het IP met 169.... ??

Verwijderd

Topicstarter
ja daar begind t idd mee ...

Verwijderd

dat is een IP als hij op DHCP staat en geen DNS server kan vinden. Het bevestigd eigenlijk dat je geen netwerk verbinding hebt.

Ik zou nu toch maar even goed naar je netwerk instellingen van je ap gaan kijken of alles ok is.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook kunen dat me kabel naar de haaien is?
Als ik hem op een andere kabel aansluit werkt hij wel :s
En wat is t verschil tusen cat5 en cat5e ik krijg namelijk geen eens een brandend lampje op me hub als ik cat5e gebruik en die kabel is nogwel nieuw :/

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is de ene kabel crossed en dan andere niet?
Kijk ff of de aders aan beide kanten op dezelfde manier in stekkertje zitten.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Xtremelead