Toon posts:

[WinXP] inloggen op domein en/of op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn PC nu in een netwerk met domein zitten. An sich best leuk, maar.... iedere user op het netwerk kan inloggen op mijn pc. Dat is niet de bedoeling.

Kan ik ergens instellen dat slechts een beperkt aantal users in kan loggen op mijn PC? Of is een bios password noodzakelijk?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een bios password heeft niets met je netwerk te maken,
je moet waarschijnlijk users aan maken enzo, maar ja zonder je OS te geven :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat een bios niet zo veel met een netwerk van doen heeft... OS staat in de topictitel.

Mijn probleem is dat er users via mijn pc op het netwerk kunnen inloggen. Die users zijn bekend bij de domainserver, maar niet bij mij. Ik wil ze dus ook niet op mijn PC hebben. Hoe doe ik dat, dat alleen door mij geaccrediteerde users kunnen inloggen?

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:46

MWP

Beetje vaag allemaal,
Geef eerst eens rustig aan hoe jouw netwerk eruit ziet, welk OS jouw computer heeft,
wat je bedoeld met "inloggen op het netwerk"(waarschijnlijk bestanden & mappen zien op het netwerk).
En wietweet kunnen we dan helpen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC draait WinXP, de domainserver draait Win2k. Ik kan inloggen op mijn PC, dan kan ik wel internetten, maar ik zie geen netwerkdrives. Ik kan ook op het domein inloggen, dan zie ik wel netwerkdrives. Er staan hier een hoop PC's, maar er zijn nog meer users (op het netwerk!). Die users kunnen via elke PC op het netwerk inloggen.

Ik wil dat alleen door mij aangewezen users via mijn computer in kunnen loggen op het netwerk. Deze users kunnen dus op elke PC inloggen op het netwerk, maar niet op de mijne.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 18:32 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ga naar Control panel > Administrative tools > open Local Security Policy

Open local policies, ga naar user rights assignments.

Daar staat "Log on locally". Daar staat de groep users in. In de groep users staan ook de domain users. nu kun of die groep users daaruit gooien (zorg zelf wel dat je in de admin groep or power users groep zit) of gooi de domain users uit de groep users in de local usermanager.

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:46

MWP

Dus als ik het goed begrijp: Jij wilt dus dat alleen een bepaalde groep domain-users via jouw computer op het domein kan inloggen.
Probeer de methode van wesman
hoewel die volgens mij niet werkt, omdat dat alsnog locale profielen zijn,
en de domeinserver deze dus telkens opnieuw maakt.
en als dat niet werkt, denk ik dat je jouw computer uit het domein moet gooien, want tenslotte heeft het domein invloed op hoe en wie er op elke computer inlogd.
(ocrrect me if i'm wrong)

Verwijderd

MWP schreef op 16 december 2002 @ 20:55:
[...]

Dus als ik het goed begrijp: Jij wilt dus dat alleen een bepaalde groep domain-users via jouw computer op het domein kan inloggen.
Probeer de methode van wesman
hoewel die volgens mij niet werkt, omdat dat alsnog locale profielen zijn,
en de domeinserver deze dus telkens opnieuw maakt.
en als dat niet werkt, denk ik dat je jouw computer uit het domein moet gooien, want tenslotte heeft het domein invloed op hoe en wie er op elke computer inlogd.
(ocrrect me if i'm wrong)
Wat er gebeurt is als hij de bovenstaande instellingen in geeft is dat als een domain user zich
probeert aan te melden deze een melding krijgt dat door een local security policy het niet mogelijk is om aan te melden..

De locale instellingen gelden voor deze pc dat domain users zich niet local (dus op deze pc) mogen aanmelden.

Ik heb het net even getest op mijn WinXP op een domain en dit werkt perfect!
Pagina: 1