is een dvd regio code vrije dvd speler een illegale dvd spelers of is het gewoon legaal. en waar kan je die dingen kopen bij de lokale medimarkt?
Het is illegaal en je kan het bij een gewone winkel niet regiovrij kopen.
aha dus om mij illegale divx te kunnen afspelen moet ik legaal een dvd regio code 1 dvd speler omdat in europa ze geen importeur hebben......dus om legaal te blijven moet ik illegaal aan werken....das nou pas logisch
Divx op een DVD speler ... da's pas logisch
Tijd voor een nieuwe sig..
nee ik bedoel divx is illegaal dus wil om het legaal te maken de dvd's kopen zodat ik geen gezeik krijg tevens is een dvd schijfje veiliger op te bergen als een hardeschijf......
Ik jou zinsbouw niet snappen?Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 18:14:
nee ik bedoel divx is illegaal dus wil om het legaal te maken de dvd's kopen zodat ik geen gezeik krijg tevens is een dvd schijfje veiliger op te bergen als een hardeschijf......
Probeer het eens duidelijk te formuleren met komma's en punten
Trouwens, even voor de duidelijkheid...DivX is niet illigaal. DivX
[ Voor 17% gewijzigd door Arjan Scholl op 16-12-2002 18:20 ]
ja, je kan ze in de winkel kopen 
standalone dan
standalone dan
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
De moviestore in Eindhoven, gouda, heerlen en zwolle verkoopt gewoon pioneers regio code vrij. D'r zijn ook wel regio code aanpas bedrijven (jvb bijvoorbeeld). Vandaag net m'n chippie binnen
Dvd speler heb ik alleen nog niet
In hoeverre een regiovrije DVD-speler illegaal is valt nog te bezien. Het systeem van regiocodering is door allerlei kraakprogramma's en door de fabrikanten in de spelers ingebouwde cheatcodes toch al volledig achterhaald. Er worden tegenwoordig in de gewone handel dan ook inderdaad regiovrije spelers verkocht.
bij de mediamarkt worden diverse regiovrije dvdspelers legaal verkocht, regiovrijheid is legaal, aangezien geloof ik de filmindustrie de hoop heeft opgegeven
Ik geloof dat hij bedoelt dat als hij een film thuis wil zien die nog niet in Nederland op dvd is, hij i.p.v. een illegale dvd-rip van een film uit de USA, een echte USA-dvd (dus regio 1) moet kopen, wat op zijn beurt weer illegaal zou zijn, want dan moet je je dvd-speler regiovrij maken.Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 18:14:
Alleen hebben regiocodes niets met het Wetboek van Strafrecht te maken en dus ook niets met (il)legaliteit. Oftewel: de regiocodes zijn in het leven geroepen door de DVD alliance, om te voorkomen dat mensen als nighttiger en Mnemonic USA-dvd's zomaar kunnen afspelen. Maak je je dvd-speler als fabrikant toch regiovrij, dan voldoe je niet aan de dvd standaard en mag je niet dat 13373 logootje op de behuizing zetten (als fabrikant zijnde). Het is dus gewoon vriendjespolitiek, vooral bedacht om de filmmaatschappijen aan te moedigen films (eerder) op dvd uit te brengen en zo alsnog de populariteit te verhogen.
Pagina: 1