[98SE] win.com probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 13:40

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ik moest voor een collega ff naar zn computer kijken. Hij had ADSL geïnstalleerd maar daarna wilde zijn computer niet meer opstarten. Kreeg in dos de melding himem.sys, ifshlp.sys en dblbuff.sys niet gevonden. win.com niet gevonden en windows kan niet geladen worden.

Nou heb ik die *.sysjes van mijn eigen [XPpro] computer getrokken en daar geeft hij nu geen melding meer van. Ook win.com heb ik hieraf gehaald maar nu start die computer nog niet. Je krijgt wel het laad-scherm maar er gebeurt niets. Nu heeft mijn moeder een [98]bak dus heb ik daar de win.com afgehaald maar het maakt niets uit. Op de 98cd-rom die hij meegaf staat geen los win.com bestand. Ik denk dat het wel met dit bestand te maken heeft maar ff voor de zekerheid. Kan het kwaad als de *sysjes van een XP computer komen? Hij geeft geen foutmeldingen meer m.b.t. deze files dus t lijkt mij niet...

Connaisseur des femmes

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat jij zegt met het vervangen van essentiele systeembestanden door die van andere systemen werkt soms, maar lang niet altijd. Een OS installen is dan ook meer dan simpelweg wat data naar de HD pompen, anders zou install wel veel sneller gaan hè ;). Dat wordt dus reïnstall of ghost Image als je zo slim bent geweest die te maken!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 13:40

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
daarvoor was t al te laat, hij deed al niets meer :/ t punt is dat de administratie van onze winkel op die computer staat (gelukkig heb ik hier de laatste back-up cd-rw liggen) maar ik kan m dus niet zomaar ff opnieuw installen...

Connaisseur des femmes