"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Je zou dus bijv een iets kunnen maken wat 3 aders laat kiezen uit een ander stel van 3 aders, uit een groep van 3. Snapje?
ik ga er van uit dat als je een van die drie aders onderbreekt met een schakelaar dat je dus de schakelaar hebt die ik zoek?!
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Verwijderd
drukknopjes is een stuk moeilijker... dan zou je met relais moeten gaan werken .. is kostbaar
die kan je in meerdere standen zetten >> de reden waarom deze dubbel is omdat het signaal sterio is dus per kanaal een schakelaar als je dus aan die draaiknop draait draai je bijde contactjes naar een ander punt
je moet de ingang dan dus op het middelste contactje doen en ieder ander contactje is een uitgang die je kan selecteren...
je kan iedere aarde gewoon op elkaar solderen...
ik zal ff kijken of ik een tekening kan maken wat duidelijker is
Verwijderd
in ieder geval kanaal1in >>>> draaischakelaar +>kanaal1uit (1)
+>kanaal1uit (2)
+>kanaal1uit (3)
kanaal2in >>>> draaischakelaar2 +>kanaal2uit (1)
+>kanaal2uit (2)
+>kanaal2uit (3)
en alle aardes van de jack pluggies soldeer je aan elkaar....
als je ECHT ledjes erbij wil hebben moet je nog maar ff reageren...
Verwijderd
Draden van de voedingsnul aan elkaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 02:25 ]

zoiets dus, en dan heeft de schakelaar dus 2 standen,
uit, niets is verbonden
aan, alle 3 de aansluitingen zijn verbonden...
vraag is nu dus, hoe kan ik het best die kabels splitten, en wat voor schakelaars kan ik het best gebruiken!?
let auhb niet op m'n 1337 fireworks-skillz, ben nogal brak van m'n tentamens en heb geen zin om t mooi uit te werken
[ Voor 89% gewijzigd door DoD Cerberus op 17-12-2002 10:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zou ik niet doen, wil je geen geplop en gebrom hebben.Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 16:18:
als je alleen de aardes schakelt, zou dat niet helpen? het ledje zou je zelf moeten regelen, mayb met een relais ofzo
Verwijderd
als het om een gelijk stroom ging kon dit wel ...
Verwijderd
hoop ik
maar de vraag is hoe kan ik m in de topic krijgen
je kan ze ook mailen naar vanmeurs@xs4all.nl , dam zet ik ze wel in t topic voor je
Verwijderd
dus moest met spoed weg maar kijk maar ff vanaaf dan staat ie er
Verwijderd

elke uitgang kan je dan onafhankelijk van elkaar bedienen zo kan je meerdere apparaten tegelijk aansluiten en laten spelen
Verwijderd
maar als je dat wilt tegen gaan dan moet je per uitgang een buffer tussen plaatsen
daar heb +15V en -15V voor nodig om de opamp aan te sturen
maar als het goed is hebben de versterkers van de speakers dat al inwendig
als je de speakers er rechtstreeks op aansluit dan heb je wel het probleem dat je te veel vermogen trekt
dusss licht eraan wat je er op aansluit
ik zal wel even brainstormen
Verwijderd
weet niet veel van electronica af,
maar kan dit ook??
je audio-uit splitten naar 3 kabels, dan heb je dus 3x grnd 3x L en 3x R
en dan in elk kanaal gewoon een schakelaar zetten zoals das_raar zegt...
maar ik denk dat je speakers dan wel ploppen en denk ook niet dat die ledjes zo gaan werken icm met die speakers op -12V, dat gaan je speakers niet leuk vinden
/edit
ben trouwens wel benieuwd naar eindresultaat, wil ook zoiets maar dan dat ik m'n hoofdtelefoon aan de voorkant ergens in kant pluggen en dat ie dat automatisch de 'normale' audio afknijpt...
wil daar een een volume regeling bij hebben.....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 20:06 . Reden: dit wil ik ook!!!! ]
dat splitten gebeurt ook al in dat schema van das_raar