• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Het valt mij op dat alle topics over digitale fotografie gaan. Horen topics over digitale video hier dan niet thuis? Volgens de AV-faq wel, maar die heb ik al vaker verkeerd gelezen.

In ieder geval, zijn er ervaringen met DV en Still camera's onder de tweakers? Mijn lijstje met keuze's is Sony DCR-120E, DCR-IP55 of 220, Canon MVX2i of vergelijkbaar van een ander merk.

Kan iemand zijn ervaringen delen?

Vandaag geen signature

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Telco schreef op 16 December 2002 @ 17:04:
Het valt mij op dat alle topics over digitale fotografie gaan. Horen topics over digitale video hier dan niet thuis? Volgens de AV-faq wel, maar die heb ik al vaker verkeerd gelezen.

In ieder geval, zijn er ervaringen met DV en Still camera's onder de tweakers? Mijn lijstje met keuze's is Sony DCR-120E, DCR-IP55 of 220, Canon MVX2i of vergelijkbaar van een ander merk.

Kan iemand zijn ervaringen delen?
Still camera is toch een fotocamera?

Ik heb wel wat ervaring met digitale videocamera's maar dat heeft zich maar tot enkele uren beperkt... het is gewoon een heel erg tijdrovende en dure hobby, ik denk dat er daarom zo weinig over wordt gesproken hier op GoT, misschien dat wanneer ik over 50 jaar met pensioen ga eens wat ga doen met videobewerken enz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Mja, maar dit zijn allemaal combi's in het formaat van een klein fototoestel. Ik zoek dus de do's en don'ts voor DV in combinatie met de goeiste foto's.

Vandaag geen signature

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 20:00
Telco schreef op 17 december 2002 @ 17:01:
Mja, maar dit zijn allemaal combi's in het formaat van een klein fototoestel. Ik zoek dus de do's en don'ts voor DV in combinatie met de goeiste foto's.
er is geen enkele DV cam die naast video ook echt goede foto's aflevert. Daarvoor is de resolutie vaak te klein. Je kunt beter een apart fototoestel nemen.
Als je het toch perse wilt let er dan op dat de foto's niet op tape worden opgeslagen, dan zit je aan een maximale resolutie vast van 720 x 576.

Zelf ben ik zeer tevree met mijn jvc dvx 400 DV cam, prima huis, tuin en keuken geval.

Videobewerken kost inderdaad even tijd maar het levert veel op, ik vind video toch leuker dan foto's.