ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig
Verwijderd
Power output, Stereo Mode (120-10 kHz, 8 ohms, 10%THD): 100 w x 2 Power Output - Front (FTC 10%THD 120-10KHZ)
Nu dacht ik dat het een beetje standaard was om dit over het 20H t/m 20Khz te meten en met hierbij een getal dat achter de komma staat wel redelijk is.
dat kan ik niet helemaal volgen ben nogal een newbie op dat gebied (is dit goed of slecht deze manier van meten)Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 17:13:
Hmm dit vindt ik wel een grappige manier van vermogensaanduiding :
Power output, Stereo Mode (120-10 kHz, 8 ohms, 10%THD): 100 w x 2 Power Output - Front (FTC 10%THD 120-10KHZ)
Nu dacht ik dat het een beetje standaard was om dit over het 20H t/m 20Khz te meten en met hierbij een getal dat achter de komma staat wel redelijk is.
edit: en is het slim om er 5 jaar extra garantie bij te nemem a 66 pleuro
[ Voor 7% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 16-12-2002 18:38 ]
dat klopt maar voor die 66 euro heb je natuurlijk wel een hoop problemen minderWKD schreef op 16 December 2002 @ 19:02:
Volgens mij is garantie erbij nemen niet echt nodig. je hebt namelijk garantie zolang als je mag verwachten dat het apparaat meegaat (een wasmachine zal een jaar 8 mee moeten gaan, dus zolang mag je verwachten dat die niet kapotgaat). garantie erbij kopen is dus een beetje overbodig. Kijk anders eens op de site van de consumentenbond, staat vast wel iets op.
maar iemand die ervaring heeft met dat soort setjes van sony
oh shopsurvey is er wel (sorry)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:07
het zijn jouw oren!
Verwijderd
Toch ga ik je zeggen, dat als je je straks wat meer in audio en vooral hifi gaat interesseren, dat je je dan voor je kop slaat dat je dat setje hebt gekocht. Dan wil je namelijk losse componenten, voordeel daarvan:
-Betere kwaliteit
-Meer universeel dus beter uitbreidbaar
-Mogelijkheid om bv je boxen up-tegraden (er zijn honderden goedkope luidsprekers die beter als dat setje klinken)
Nadeel:
Prijs
Zou wel graag je budget willen weten, kan ik wat voor je samenstellen
Verwijderd
Verwijderd
maar het is alleen voor wat muziek te draaien op mijn kamer en verder niks echt hard hoeft ie ook niet te kunnen (want ze bellen hier al aan als ik een scheet laat
ik zal wel eens gaan luisteren vandeweek ik laat wel horen wat het gaat worden natuurlijk
[ Voor 17% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 16-12-2002 21:35 ]
Welke sukkel gaat er dan ook draaien met z'n Sony mini setje?Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 19:30:
Ik heb ook een Sony set gehad en als je er alleen muziek op luistert is het wel ok. Maar ik heb ermee gedraait maar dan is het echt een ramp, het laag is erg modderig en het mid en hoog beginnen gewoon te kraken als het een beetje hard gaat (niet te hard).
Anyway.. Sony setjes zijn altijd goed in 1 ding: BASS
Magoed, heb het niet zo op sony, maar voor het geld krijg je meestal wel een leuk apparaatje.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
mmm ik luister wel redelijk vaak radio nou ja maar even een cdtje met radio samples meenemen en kijken of de bas ook wat weg te draaien valt op dat dingnigelator schreef op 16 december 2002 @ 21:35:
[...]
Welke sukkel gaat er dan ook draaien met z'n Sony mini setje?Tjonge.
Anyway.. Sony setjes zijn altijd goed in 1 ding: BASSdus zo ziet het apparaatje er ook wel uit.. wil je BASS, dan zit je goed. Wil je iets anders dan BASS-muziek dan zijn er ook leuke setjes van Pioneer e.d. die minder BASS en meer muziek produceren. De Sony-Mega-BASS is best wel lekker vet.. tenzij je radio luisterd.. die stemmen donderen er dan altijd overheen
Magoed, heb het niet zo op sony, maar voor het geld krijg je meestal wel een leuk apparaatje.
en garantie bijkopen is dat slim of niet om probs te voorkomen kost ongeveer 66 euro voor 5 jaar ofzo
edit: ik hou eigelijk wel van een stevige bas ja
[ Voor 4% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 16-12-2002 21:43 ]
Nou kan het natuurlijk zijn dat ik heel veel mensen met pech ken. Voor de rest ben ik niet zo kapot van Sony setjes, eigenlijk helemaal niet zo van alles-in-een setjes maar voor dat geld, ach .... het moet maar.
Ga eens gewoon in de winkel luisteren naar andere sets, misschien vind je een andere voor hetzelfde geld een stuk beter klinken dan die Sony.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
je mag verwachten dat het 3 jaar meegaat, zoniet betaald fabrikant jou aanzienlijk deel van rep kosten. (verplicht) als je een budget hebt van 300 zul je wel GEK zijn nog eens 66 te spenderen. niet doen.
Verwijderd
Deze sukkel heeft dat gedaan, maarja je moet wat als je 15 bent en net al een godsvermogen hebt uitgegeven aan draaitafels. Maarja vandaag 19 geworden dus ook iets meer geld.nigelator schreef op 16 december 2002 @ 21:35:
[...]
Welke sukkel gaat er dan ook draaien met z'n Sony mini setje?Tjonge.
Anyway.. Sony setjes zijn altijd goed in 1 ding: BASSdus zo ziet het apparaatje er ook wel uit.. wil je BASS, dan zit je goed. Wil je iets anders dan BASS-muziek dan zijn er ook leuke setjes van Pioneer e.d. die minder BASS en meer muziek produceren. De Sony-Mega-BASS is best wel lekker vet.. tenzij je radio luisterd.. die stemmen donderen er dan altijd overheen
Verder geven die dingen inderdaad erg veel bass, maar daar zit je echt niet altijd op te wachten hoor. Als je gewone muziek luistert dan kan het ook wel met wat minder bass en dan vallen Sony setjes toch behoorlijk tegen mijns inziens.
tevens ben ik ook even bij de harense smid wezen kijken maar daar koste hetzelfde setje ruim 100 euro meer als bij bcc
wat betreft die garantie omdat ie veel goedkoper was als ik dacht heb ik het toch gedaan mede omdat ik altijd pech heb en geen zin heb in problemen of whatever
mocht ie nu kapotgaan na een x aantal jaren moeten ze kosteloos repareren of een alternatief aanbieden
ik meld het wel als ie aangesloten is (zal wel avond worden
BCC is gewoon de goedkoopste. Enneuhh.. als ie nu na 4,8 jaar nog niet kapot is, moet je 'm maar snel slopen, want anders heb je je garantie voor niets gekochtthe-real-cobra schreef op 17 December 2002 @ 12:40:
ik ben vanochtend wezen luisteren met een cd van mij op zak en ik vond het geluid wel lekker
tevens ben ik ook even bij de harense smid wezen kijken maar daar koste hetzelfde setje ruim 100 euro meer als bij bcc![]()
wat betreft die garantie omdat ie veel goedkoper was als ik dacht heb ik het toch gedaan mede omdat ik altijd pech heb en geen zin heb in problemen of whatever
mocht ie nu kapotgaan na een x aantal jaren moeten ze kosteloos repareren of een alternatief aanbieden
ik meld het wel als ie aangesloten is (zal wel avond worden)
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Ok, wat kost het ? Wat verwacht je ervan ? Waar ga je het neerzetten ? Watvoor muziek wil je erop luisteren ? etc.the-real-cobra schreef op 16 december 2002 @ 17:03:
hoi
ik wil de volgende gaan kopen http://www.sel.sony.com/S...ifisystems/mhc-rg40.shtml
maar heeft iemand ervaringen met dit torentje
zijn er ook mensen die ervaringen hebben met BCC in den bosch want de shopsurvey was leeg
Lama, je hebt hem al gekocht, * tbusquet moet leren verder te lezen dan tbusquet's neus lang is
[ Voor 17% gewijzigd door tbusquet op 17-12-2002 13:04 ]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
wil da ding in mijn meubel proppen past het niet (niet naar gekeken stom stom stom)
is nogal diep
maar na wat klussen met de zaag past het dan toch
hij bevalt goed tot nu toe ik vind het geluid wel goed
alleen is de remote wat onduidelijk ingedeeld
Pixal schreef op 17 december 2002 @ 19:08:
ben je ook zo iemand die de speakers eraan laat zitten of heb je die nog enigszins netjes neergezet in de kamer?
in de kast en achter een plant natuurlijk, anders zie je ze staan
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
ze staan ne even langs het kastje maar ik moet ze nog netjes ophangenPixal schreef op 17 december 2002 @ 19:08:
ben je ook zo iemand die de speakers eraan laat zitten of heb je die nog enigszins netjes neergezet in de kamer?
ga ik morgen doen want dan moet ik eerst even de kabel verlengen