Toon posts:

planet achter adsl tweak

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
schokkend nieuws op een of andere manier is planet achter mijn adsl hack gekomen. zodra ik hem van mijn modem in mijn hub knal valt binnen een minuut mijn line/sync weg ... zet ik de modem uit en reset ik hem en prop hem direct in 1 pc dan heb ik mijn line/sync weer terug ???

wat er aan tedoen !!!!!

Verwijderd

En hoe kom je er bij dat Planet er achter is gekomen dan?

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 02:13
daar kunnen ze helemaal niet achter komen...

je modem belt gewoon in ipv je pc en daar zien ze aan de andere kant echt niks van.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Verwijderd

Ik weet niet wat je 'gehackt' hebt aan je ADSL maar line-sync problemen liggen volgens mij bij de KPN, niet bij Planet.

bedoel je dat je je modem geupdate hebt ofzo ?

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
POST BY VLA

omdat ik belde toen ik geen line/sync had en toen zeiden ze gelijk je heb een router he! ? dan kunnen we je niet veder helpen. wij ondersteunen geen routers .... toen heb ik me modem uit gezet kabel i.p.v in me hub in me computer gedaan . en toen had ik weer line/sync .... zodra ik hem in me hub stop ben ik hem binnen 30 seconde kwijt

[ Voor 4% gewijzigd door MenaceD op 16-12-2002 16:50 ]

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
hij bedoel denk ik dat ie hem van de home versie naar e pro versie heeft getweaked

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er ook geen zak van maar verklaar het maar dan?.....

• Henneo
nieuwe software er op knallen en je zal zien dat hij precies hetzelfde doet.. ik zou idd ook eerst bij KPN kijken.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Planet boeit het echt niet of jij je modem hackt, KPN boeit het ook niet.

Verwijderd

Je mag met die aansluiting doen wat je wilt (binnen fair-use-pol natuurlijk) maar niet alles wordt ondersteund.

Probeer idd de software van je router es up-te-daten. Post anders even welke router je gebruikt, misschien dat iemand je dan verder kan helpen.

• thomastvd
Wat zou dan zijn probleem kunnen zijn? En verklaar dan is dat die vrouw van planet die hij aan de telefoon had gelijk zei je hebt een router he? Nou dan kunnen we u niet verder helpen. 8)7

• thomastvd
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:59:
Je mag met die aansluiting doen wat je wilt (binnen fair-use-pol natuurlijk) maar niet alles wordt ondersteund.

Probeer idd de software van je router es up-te-daten. Post anders even welke router je gebruikt, misschien dat iemand je dan verder kan helpen.
Hij heeft die standaard modem die word geleverd bij adsl (isdn) getweaked en die werkt nu als een router

• Henneo
die mensen (Planet) lullen ook maar wat om spannend te doen. Haal even een software update bij www.bruring.com en controleer je bekabeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Henneo op 16-12-2002 17:03 ]

Verwijderd

Met die modems is het zo dat de geupdate modems (of juist de niet-geupdate modems) last krijgen met de line-sync als er in de wijk meer mensen aangesloten worden (teveel ruis). Dit heb ik mij door een KPN monteur laten vertellen tenminste.
Dat kan met een router theoretisch dus ook gebeuren maar zoveel weet ik er ook niet van.

Verwijderd

hehehehe..... you are Doomed!! :P :P

Onzin, het maakt geen zak uit WAT de verbinding legt, alleen snappen de supportmedewerkers niets beyond de "normale" configuratie en helpen ze je niet verder. De line sync is een FYSIEK probleem en waarschijnlijk in de centrale....Kijk voor de zekerheid wel je eigen bedrading van A tot Z na, alvorens te gaan zeiken bij de KPN, Als het ten onrechte is mogen ze de kosten van een onterecht bezoek aan de centrale op jou verhalen....

Massel

Verwijderd

thomastvd schreef op 16 December 2002 @ 17:02:
[...]

Hij heeft die standaard modem die word geleverd bij adsl (isdn) getweaked en die werkt nu als een router
Ah, da wist ik niet. Dan zou ik het ook niet weten, geen ervaring mee.

• thomastvd
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 17:03:
hehehehe..... you are Doomed!! :P :P

Onzin, het maakt geen zak uit WAT de verbinding legt, alleen snappen de supportmedewerkers niets beyond de "normale" configuratie en helpen ze je niet verder. De line sync is een FYSIEK probleem en waarschijnlijk in de centrale....Kijk voor de zekerheid wel je eigen bedrading van A tot Z na, alvorens te gaan zeiken bij de KPN, Als het ten onrechte is mogen ze de kosten van een onterecht bezoek aan de centrale op jou verhalen....

Massel
Moet je voorstellen dat die jongen onder zijn bureau ligt. Hij trekt die rj45 uit zijn hub en steekt hem rechtstreeks in pc en TADA line/sync. En nu andersom en dan klap line/sync weg.......................... 8)7

• Henneo
cross in de kabel heeft toch niks te maken met de line/sync?? en ik mag toch aannemen dat hij daar over nagedacht heeft.

• thomastvd
Henneo schreef op 16 December 2002 @ 17:09:
cross in de kabel heeft toch niks te maken met de line/sync?? en ik mag toch aannemen dat hij daar over nagedacht heeft.
Sorry ik begrijp je reactie niet helemaal?

Je bedoelt het maakt geen reet uit waar die die kabel nou in doet. Want als dat ding verbinding heeft met de centrale dan heeft ie dat ook echt en waaar jij dan dat kabeltje laat zal hem een rotzorg zijn...... of niet >:)

Verwijderd

Je line-sync staat helemaal los van wat er aan je ethernet aansluiting zit lijkt mij. Daarom is het wel een beetje raar probleem. Heb je line-sync als je je netwerkkabel loshaalt ? Misschien alles aarden of op dezelfde groep gooien.

• Henneo
als hij zelfde utp kabel bebruikt voor hub en nic dan kan het zijn dat hij een cross mist of juist niet. Voor een hub heb je crossed kabel nodig als je geen uplink hebt en voor nic straight...

Maar dat zal je wel niet bedoelen dan denk ik... en hiermee is dit ook een beetje lulverhaal geworden wat nergens meer over gaat...

• thomastvd
Henneo schreef op 16 december 2002 @ 17:19:
als hij zelfde utp kabel bebruikt voor hub en nic dan kan het zijn dat hij een cross mist of juist niet. Voor een hub heb je crossed kabel nodig als je geen uplink hebt en voor nic straight...

Maar dat zal je wel niet bedoelen dan denk ik... en hiermee is dit ook een beetje lulverhaal geworden wat nergens meer over gaat...
een lulverhaal die gozer zit toch nog steeds met dit probleem?

• Henneo
thomastvd schreef op 16 December 2002 @ 17:20:
[...]

een lulverhaal die gozer zit toch nog steeds met dit probleem?
daar bedoelde ik mijn cross/straight verhaal mee... bennog steeds heftig bezig met het verzinnen van een oplossing. 8)7

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Henneo schreef op 16 december 2002 @ 16:46:
daar kunnen ze helemaal niet achter komen...
je modem belt gewoon in ipv je pc en daar zien ze aan de andere kant echt niks van.
Niet helemaal waar, aangezien de TTL van IP packets door een NAT verandert. Maar dan nog, zo zou een PC ze zelf ook kunnen versturen.

Maar goed, Planet heeft echt niets tegen getweakte modems. Sterker nog, ze verkopen die dingen tegenwoordig als NAT routers...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• MenaceD
  • Niet online
Kzie dat vla weer onder me naam heeft zitten posten, moet toch mijn wachtwoord weer eens veranderen... :) Ging op GoT ff een oplossing zoeken voor zijn probleem, maar hij is zelf al bezig.

Het rare is dat t modem het van de een op de andere dag niet meer doet. Hij heeft naar ik weet een standaard Alcatel ISDN Home modem wat we getweakt hebben dmv dat bit veranderen. Hij hangt dus nu aan de uplink van zijn hub. Het heeft altijd goed gewerkt (hebben die van mij ook gedaan), maar hij heeft nu een probleem (planet) en ik niet (xs4all). Iemand anders die ondertussen een oplossing, idee of ervaring hiermee heeft?

offtopic:
Kom daalijk wel ffies langs vlaatje om te klooien, als ik nie weg ga

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik weet 100% zeker dat planet je niet blocked ofzo. Ik gebruik zelf ook een router (een echte, en geen getweakte alcatel), en ik zit ook bij planet, en alles werkt nog steeds zoals het hoort. Kijk eens of je niet toevallig perongeluk je loginnaam, password, VPI/VCI, AALS, etc. instellingen hebt veranderd. Daar lijkt het namelijk wel gewoon op als ik dit zo hoor.
Een firmware update van je router zou ook nog wel eens kunnen helpen. Misschien dat ze iets aan het netwerk hebben veranderd dat toevallig problemen veroorzaakt met de alcatel modems als je ze als router gebruikt, en dat ze daarom ook meteen riepen dat je een router had (omdat het probleem bekend is bij ze).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• MenaceD
  • Niet online
Dat is indd wel een goeie verklaring...
Vla reageert trouwens niet omdat hij aan het werk is tot +/- 10 uur, maar tussentijdse reacties zijn van groot nut hoor :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mijn getweakte Alcatel doet 't probleemloos. Upgraden van het modem is voor KPN of Planet geen bezwaar. Zolang je niet 24/7 aan het downen bent, hoor je uberhaupt weinig van ze, behalve wat afrekeningen van ze per maand.

• Xandrios
  • Laatst online: 09-08 18:57
MenaceD schreef op 16 december 2002 @ 16:47:
POST BY VLA

omdat ik belde toen ik geen line/sync had en toen zeiden ze gelijk je heb een router he! ? dan kunnen we je niet veder helpen. wij ondersteunen geen routers .... toen heb ik me modem uit gezet kabel i.p.v in me hub in me computer gedaan . en toen had ik weer line/sync .... zodra ik hem in me hub stop ben ik hem binnen 30 seconde kwijt

Mischien brakke hub (alhoewel dat me erg sterk lijkt...).

Verder kunnen ze totaal niet zien of je een router draait ja/nee. En het maakt ze geen worst uit ook.

Als ik zo je post(s) lees, heb je zelf totaal niets geprobeerd. Komop, dat is niet de bedoeling.

Ga maar het 1 en ander proberen, en dan zien we verder. Ik noem als voorbeeldjes:
* Mischien storing bij KPN, wacht eens een paar dagen
* Tweak je modem terug naar de standaard config
* Update je modem met de nieuwste drivers
* probeer een andere hub

Mocht je het probleem nogsteeds hebben als je hem teruggeflashed hebt naar de oude (home) versie, dan kun je natuurlijk ook weer gaan klagen bij KPN & Planet.

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.