StartDownload is een javascript/XML functie van microsoft.
"source" geeft aan uit welke file hij zijn data moet halen.
"outputdata" is de functie waar de opgehaalde data naar toe moet voor verdere verwerking:
loader.startDownload(source, outputdata);
Ik wil graag (naast de opgehaalde data) nog een extra variabele meegeven naar de functie outputdata. De id van de DIV waarin ik de opgehaalde data in wil stoppen namelijk. Hard coded is geen optie, omdat ik verschillende DIV's wil kunnen updaten. Hoe pak ik dit aan?
Situatie nu:
// Functie wordt in body aangeroepen. Hierin 2 arrays: de DIV id's en de bedoelde bronbestanden.
onLoad=Engine(new Array('div1','div2','nogeendiv'),new Array('bronvan1.htm', 'bron2.htm', 'laatstebron.txt'))
// Hier passeren de verschillende DIV's en bronbestanden de revue
function Engine(divje,source) {
for(var i = 0; i < divje.length; i++) {
loaddata(divje[i],source[i]);
}
}
// De inhoud van de DIV wordt op "loading..." gezet terwijl de data wordt opgehaald
function loaddata(divje,source) {
outputdata("Loading...",divje);
loader.startDownload(source, outputdata); // divje moet mee, hoe???
}
// De innerHTML van het DIVje wordt geset.
function outputdata(data,divje) {
eval(divje).innerHTML = data;
}
"source" geeft aan uit welke file hij zijn data moet halen.
"outputdata" is de functie waar de opgehaalde data naar toe moet voor verdere verwerking:
loader.startDownload(source, outputdata);
Ik wil graag (naast de opgehaalde data) nog een extra variabele meegeven naar de functie outputdata. De id van de DIV waarin ik de opgehaalde data in wil stoppen namelijk. Hard coded is geen optie, omdat ik verschillende DIV's wil kunnen updaten. Hoe pak ik dit aan?
Situatie nu:
// Functie wordt in body aangeroepen. Hierin 2 arrays: de DIV id's en de bedoelde bronbestanden.
onLoad=Engine(new Array('div1','div2','nogeendiv'),new Array('bronvan1.htm', 'bron2.htm', 'laatstebron.txt'))
// Hier passeren de verschillende DIV's en bronbestanden de revue
function Engine(divje,source) {
for(var i = 0; i < divje.length; i++) {
loaddata(divje[i],source[i]);
}
}
// De inhoud van de DIV wordt op "loading..." gezet terwijl de data wordt opgehaald
function loaddata(divje,source) {
outputdata("Loading...",divje);
loader.startDownload(source, outputdata); // divje moet mee, hoe???
}
// De innerHTML van het DIVje wordt geset.
function outputdata(data,divje) {
eval(divje).innerHTML = data;
}
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 16:26 ]