Heeft iemand enig idee hoe je een mobo met een aladdin V chipset aan de praat krijgt met een videokaart. Ik heb het geprobeerd met een Asus V3800Magic, maar dat ging niet (zoals te verwachten met een TNT2). Daarna heb ik hem ongewisseld voor een Matrox G450 DH, maar zelfs die krijg ik niet aan de praat.
Na installatie van die drivers werd het niet beter. Alles uit m'n compu gehaald, hd's opnieuw ingesteld en het werkt weer onder win98, nu effe win2k testen. Thanks anyway!
Op de doos van zo'n V3800 zit geloof ik een stikker met: "not recommended to be used with ALI-Chipset" of zo.
Die 2 gaan van nature dus al niet zo goed samen.
Die 2 gaan van nature dus al niet zo goed samen.
Downloaden van Ali AGP Utility van de Ali site (http://www.acerlabs.com/eng/support/driver.shtml) en op "SAFE MODE" zetten... zorgt voor compatibiliteit en stabiliteit!!
Jaap
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 10:21 schreef Coyote het volgende:
Op de doos van zo'n V3800 zit geloof ik een stikker met: "not recommended to be used with ALI-Chipset" of zo.
Die 2 gaan van nature dus al niet zo goed samen.[/quote]Nahhh werkt wel, is gewoon zo vlot als dikke s***t. (Heb ik al eens geprobeerd)
Volgens mij moet je in de BIOS een waarde veranderen k'Weeniemeer waar ie precies staat. Bij Peripheral Devices of zo.
Als er "Init Display" staat moet ie van AGP op PCI of andersom. hoop ik
Die 2 gaan van nature dus al niet zo goed samen.[/quote]Nahhh werkt wel, is gewoon zo vlot als dikke s***t. (Heb ik al eens geprobeerd)
Volgens mij moet je in de BIOS een waarde veranderen k'Weeniemeer waar ie precies staat. Bij Peripheral Devices of zo.
Als er "Init Display" staat moet ie van AGP op PCI of andersom. hoop ik
Ik heb ook de bekende probleempjes gehad met de P5a heerlijke Alladin V prut. Eerst een TNT2 geprobeerd, dat wilde echt niet. Nu dan een G400 met Ali AGP driver 1.69 en de Ali AGP utility, AGP op 1x gezet. Werkt als een tiet, no problems anymore. In de BIOS staat alles gewoon nog op 'snel'..
Pagina: 1