Toon posts:

Creative Audigy Live 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft laatst dat surround setje van de Aldi voor zijn PC gekocht op zich een heel goed setje nu alleen het volgende probleem:

Heb voor dat setje op de HCC dagen een Creativ Audigy Live 5.1 geluidskaartje gekocht doet het perfect in combinatie met die boxjes. Bij de geluidskaart zit ook zo´n test programmatje om te horen of je speakers goed aangesloten zijn.

Hij geeft keurig Links voor door de speaker van links voor. Nu geeft ie dat dus ook bij alle andere speakertjes perfect zo ook bij front speaker.

Maar nu ga ik een mp3 afspelen of een gewone muziek cd hoor ik door alle boxjes muziek behalve door het front speakertje 8)7 terwijl hij wle goed staat en geluid weergefet door middel van die test...

Iemand een idee hoe ik ook bij het spelen van MP3´s gewoon door de front speaker geluid hoor? Zie ik wat over het hoofd?

Vriendelijk groet

PS. Besturingssysteem is Win XP

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet ie naar Audio enz enz.... dus verplaats hem maar

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 19:39

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:19:
Volgens mij moet ie naar Audio enz enz.... dus verplaats hem maar
FF melden in Schop een Modje :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat gaat niet met winamp, die speelt alleen af via de front & rear speakers. Creative Media Center ofzo kan wel je middelstje speaker (je centerspeaker, alleen voor spraak tijdens films) aanspreken. Of je moet een plugin voor winamp gebruiken. En je moet in Surround Mixer 5.1 aanzetten natuurlijk!

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx mensen... alleen een beteje sotm van mezelf dat ik niet verder heb gekeken want kwam nu wel het een en ander tegen of GoT...

Maar iig hartstikke bedankt

Verwijderd

Front is volgensmij alleen bij films die in 5.1 spelen 8)7 mp3's en audio cd's zijn Stereo 2 kanalen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59

LopeZ

Too much is never enough

Move AV -> OH

Dat winamp het niet kan is onzin omdat het bij mijn 5.1 set wel gewoon werkt zonder moeilijk doen.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Je hebt of een Creative SoundBlaster Live! of een Creative SoundBlaster Audigy. De Audigy is de opvolger van de Live!.

Ik heb laatst bij een vriend met een Cambridge DTT 3500 ( setje mp3's over 5 boxen gehoord, ik vind dat 30x nix. Het stereo effect is helemaal weg. Maar dat is misschien persoonlijk.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
LopeZ schreef op 16 december 2002 @ 18:41:
Move AV -> OH

Dat winamp het niet kan is onzin omdat het bij mijn 5.1 set wel gewoon werkt zonder moeilijk doen.
Heb jij een set met een break out box? à la Inspire 5700 of DTT 3500, etc

Verwijderd

Ik heb een SB Live 5.1, samen met een inspire 5300 setje.

Vervolgens kwam ik er dus achter dat de center nooit gebruikt werd, wat ik nogal zonde vind. Dit is al erg vaak voorbij gekomen, en ook wat tips heb ik kunne vinden. De meeste waren richting de surround mixer, waarin je dan bij 'taak' watch movie moest aanvinken. allemaal leuk en wel, maar dit kan dus alleen bij surround mixer 1! zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jc.dorland/surroundmixer1.gif

Maar die heb ik zelf nergens kunnen vinden, alles wat je download van creative bevat surround mixer 2. En daar was die optie dus spontaan verdwenen.

Na lang zoeken en het manual lezen (ja zeker) vond ik de CMSS knop in de creative playcenter, die bij het pakket zit van creative. het stomme is, dat als je hem hier dus aanzet, hij de instelling overal overneemt. Mijn winamp speelt tenminste nu ook af op de center speaker, dus ga er vanuit dat dat overal is. Deze instelling had naar mijn weten dus ook thuisgehoord in de mixer, maar dat zit ie dus niet. hier even een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jc.dorland/creative%20playcenter.gif

De CMSS knop zit onder de numerieke toetsen, net onder de esc knop.

Voordat ik hier achter kwam, heb ik van alles geprobeerd.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 18:58 . Reden: typo + images ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)

Er komt een dag dat ik OW's ga uitdelen voor dit soort vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.