Netwerk tussen win xp en win98

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72914

Topicstarter
Ik heb nu sinds kort een netwerkje en ben bezig et aan de praat te krijgen, maar et wil nog niet echt lukken. Het probleem is dat ik vanaf de ene computer (winXP prof) wel op de andere computer (win98) kan komen (en b.v. bestanden overzetten), maar andersom lukt het niet. Dus de comp met winxp ziet de de comp met win98 SE wel, maar de win 98 comp ziet de winxp comp niet.
Hoe kan ik dit oplossen (vast wel een of andere vage instelling in win98)
Ik heb een sitecom xDSL/Cable router (4S) en 2 sitecom/realtek netwerkkaarten. Ik heb ( helaas :'( nog) geen adsl. (but don't worry, turndevil krijgt adsl in februarie :9 >:) en ff daarna een nieuwe comp :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

win 98 sec editie gebruiken, netwerkwizzard diskette maken op winxp pc en in win 98 pc doen.. dan werkt alles in 1 keer :)

Maar goed kan je ook in de NT-faq lezen
edit:
voor zulke problemen hebben we de prachtige:
Hoe deel ik Internet ? faq
en deze
[rml][ old] FAQ Network Troubleshooting[/rml]
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

:) volgende keer eerst even zoeken hè, succes

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 16-12-2002 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inderdaad al een paar keer die netwerk diskette installatie gebruikt, maar et schijnt niet te werken. Ik denk dat er gewoon een of ander lullig instelling verkeerd staat, omdat het van de een naar de ander wel gaat, maar andersom niet, but thnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zal de firewall van XP wel weer zijn. is al zoveel over geschreven dat de kreten
UTFS
en
RTFAQ
hier van toepassing zijn

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, ik moet jullie teleurstellen, het is niet de firewall daar staat geen vinkje bij, bij de inbelverbinding en bij de netwerk verbinding staat geen firewall, of hebbe onze windhoos vrienden en bill gaatjes nog ergens leuke 'firewall' instellingen ergens anders verstopt dan behalve 'een verbinding'>geavanceerd en dan i-net beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66689

Ik heb hetzelfde probleem alleen ik heb win 98 1 e editie.
Dat zal niet veel uitmaken.
Nu zit ik op mijn computer ook nog een keer te kijken en ik zie wat staan waar ik nog niet eerder aan gedacht heb. kheb overigens een router ertussen van onbekend merk maar werkt wel want ik kan van mijn pc (winxp prof) wel op de ander komen (Win98) maar dus niet andersom.
oke als je bij netwerkverbindingen kijkt zie je je verbinding staan.
-> eigenschappen en dan staat er een regel: bestand en printerdeling voor microsoft netwerken. die stond uit heb nu aan gezet en k ga zo testen.
Misschien is dat het euvel.
Ik wens mezelf geluk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67582

Misschien gebruikt xp NTFS en 98 FAT32??? Daardoor kan 98 never data bij XP weghalen....

Dit was het dus niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 67582 op 16-12-2002 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66689

dat was de oplossing hij doet het!!!!!!!!!!
dus op je xp pc bij netwerkverbinding->eigenschappen->bestands en printer delen het vinkje aanvinken.

Muah iets te simpel, en data op intenet is ook overal leesbaar, dus waarom op een netwerk niet.
Pagina: 1