Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Verwijderd
1.slechte service
2.nOOb's
3.een T-bred UN-LOCKEN?<-----IS NIET NODIG!
off topic:ik heb trouwens nog een 1800+ T-BRED te koop
Maar eeh "je hoeft niet een T-BED te unlocken"
Aha dat is wel handig. Maar ja ik heb een A7v266-E dus ik denk niet dat ik de multipliers kan selecteren. (moet ik nog achterkomen)
Ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoever ik kom en of ik de MP kan instellen.
ja, kan met 266Enoltha schreef op 16 december 2002 @ 16:16:
Aha dat is wel handig. Maar ja ik heb een A7v266-E dus ik denk niet dat ik de multipliers kan selecteren. (moet ik nog achterkomen)
en over dat serie-nr, kan je dat ergens opzoeken ofzo? hoe wou je dat mensen dat daar uit kunnen aflezen?
Verwijderd
Waarom niet? Ik heb ook een throughbred, 2200+, en normaal heb je de mp keuze van 13 tot 22, unlocked 5 tot 22, als je een beetje je FSB ver omhoog wilt gooien is unlocken echt wel nodig.m-m schreef op 16 december 2002 @ 15:53:
Uh... T-breds hoeven niet unlocked te worden!! Eynstein verprutst je CPU daarmee alleen maar. Waarom hebben die lui dat nog steeds niet door
Verwijderd
aiugb 0245upaw eerste 5 letters is dat AXIA verhaal. Latere core, verder in het alfabet. 02 in 0245 staat voor het jaar (20)02, 45 voor week 45. Die eerste codes - volt, temp, fsb - zijn wel handig om te weten, want op deze manier kun je palomino, T-bred A en T-bred B cores uit elkaar houden.
ja maar da's iets heel anders dan unlocken en zouden ze ook niet zo moeten noemen. Dan krijg je dat mensen met een unlockte CPU en bad memory niet eens de default speed van het beestje halen..Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 17:09:
[...]
Waarom niet? Ik heb ook een throughbred, 2200+, en normaal heb je de mp keuze van 13 tot 22, unlocked 5 tot 22, als je een beetje je FSB ver omhoog wilt gooien is unlocken echt wel nodig.
Verwijderd
Als je pin-mod is het niet unlocken, maar wat ze bij Eynstein doen is toch gewoon wel unlocken? Anders heb ik natuurlijk ongelijk, maar volgens mij verbinden ze bij Eynstein die L-bruggen en heb je de keuze uit alle mp's, toch?m-m schreef op 16 December 2002 @ 17:26:
[...]
ja maar da's iets heel anders dan unlocken en zouden ze ook niet zo moeten noemen. Dan krijg je dat mensen met een unlockte CPU en bad memory niet eens de default speed van het beestje halen..
Verwijderd
Op KT266A en KT333 borden is geen ondersteuning voor 5 bits MP's. Simpel. Dus als je een proc koopt met een MP hoger dan 12,5 dan is hij gelockt. Dit komt dus door het mobo!!!!! De proc is dus wel degelijk unlocked! Maar het mobo ondersteunt alleen 4 bits MP's
De L3 truuk is een workaround hiervoor. De 5e bit wordt uitgeschakeld en dus heb je een proc die van 5 tot 12,5 kan. Je hebt hem dan dus niet unlocked. Dat kan niet, wat dat is hij al. Voor unlocken moet je de L1 bruggen hebben, maar die zijn allemaal al verbonden.
Ok, als Eynstein dus fijn ff je proc unlocked (stel een 2400+) en je hebt een KT400 dan heb je dus een probleem. Want de proc kan dan niet hoger dan 12,5X..
Fijn he..
^^^^^^Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 18:35:
Wat Eynstein doet is geen unlocken.. punt uit.
Op KT266A en KT333 borden is geen ondersteuning voor 5 bits MP's. Simpel. Dus als je een proc koopt met een MP hoger dan 12,5 dan is hij gelockt. Dit komt dus door het mobo!!!!! De proc is dus wel degelijk unlocked! Maar het mobo ondersteunt alleen 4 bits MP's
De L3 truuk is een workaround hiervoor. De 5e bit wordt uitgeschakeld en dus heb je een proc die van 5 tot 12,5 kan. Je hebt hem dan dus niet unlocked. Dat kan niet, wat dat is hij al. Voor unlocken moet je de L1 bruggen hebben, maar die zijn allemaal al verbonden.
Ok, als Eynstein dus fijn ff je proc unlocked (stel een 2400+) en je hebt een KT400 dan heb je dus een probleem. Want de proc kan dan niet hoger dan 12,5X..
Fijn he..
aan alle n00bs op GoT en dan speciaal in DOC: lees en ONTHOUDT deze post in godsnaam! Een betere uitleg ga je niet vinden.
www.tweakers.net/shopsurveyamd_at_primus schreef op 16 December 2002 @ 17:33:
ff offtropic over eynstein. ik vind het een goede winkel mij barebone was er binnen 1!! dag. en alles wat duidelijk wat en waar ik alles heen moest overmaken. (dat was bij exile ff wat anders)
[ Voor 22% gewijzigd door m-m op 16-12-2002 18:48 . Reden: 2 posts gecombineerd tot 1! *D ]
maareh, nog 1 vraagje: ik heb een XP2000, is dat dan sowieso een TBRED? ik kan namelijk niet de MP instellen [epox 8k5a2+]. als jullie meer info nodig hebben haal ik wel ff mn koeler los
Verwijderd
Verwijderd
xp 2000 is niet sowieso een tbred, die is geloof ik alleen in een palomino uitvoering te vinden...Kr3Kr schreef op 16 december 2002 @ 19:10:
* Kr3Kr heeft onthouden
maareh, nog 1 vraagje: ik heb een XP2000, is dat dan sowieso een TBRED? ik kan namelijk niet de MP instellen [epox 8k5a2+]. als jullie meer info nodig hebben haal ik wel ff mn koeler losook wil ik wel weten of [en hoe] ik heb moet unlocken. ik ga me nog even verdiepen in dat 4/5 bits MP verhaal, dat snap ik niet helemaal...
Verwijderd
ik kan namelijk de multiplier niet wijzigen wat dan boot ie niet meer.... en de FSB kan ik slechts opschroeven tot een schamele 136Mhz @ 15x
Deze proc heeft zijn huisje gevonden op een MSI KT4 Ultra...
Ik heb mij een tijdje niet meer bezig gehouden met overclocken en/of CPU's dus ik loop een beetje achter... dus misschien vergeet ik iets doms
Verwijderd
zit ik dan met een prometeia, op 12,5x202 hoger kan ik mijn fsb niet klokken en ook mijn mp niet, teminste 15x202 trekt mijn 2400+ niet moet ik op ln2 koeling gaan werken i.p.v. met mijn prometeia.Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 18:35:
Wat Eynstein doet is geen unlocken.. punt uit.
Fijn he..
en dat doe ik dus niet, mijn oc moet nog wel een beetje op een normale comp. gehaald zijn.
dan maar 202x12,5 houden
Wat werd er nou gepost ??? LEES EN ONTHOUDT !!! Dat zag ik tenminste... Als je nu even dat verhaaltje nogmaals leest (als je dat sowieso al hebt gedaan) dan zul je zien dat je moederbord je processor "locked".Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 21:10:
Nou ik zit hier dus met een XP 2400+ maar die lijkt wel gelocked...
ik kan namelijk de multiplier niet wijzigen wat dan boot ie niet meer.... en de FSB kan ik slechts opschroeven tot een schamele 136Mhz @ 15x
Ik heb mij een tijdje niet meer bezig gehouden met overclocken en/of CPU's dus ik loop een beetje achter... dus misschien vergeet ik iets doms
Maar wel slecht nieuws... Ik was van plan deze week een KT4 te gaan halen (heb nu een KT3 Ultra in bruikleen) omdat de nForce 2 nog niet verkrijgbaar is.
Dat wordt dus alsnog de L3 brug dus...
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:13:
off topic:ik heb trouwens nog een 1800+ T-BRED te koop
Mail me ff: cdenhoorn@multiweb.nl Met de specs van de core
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
Les 1: Als je wilt overklokken, koop dan geen MSIVerwijderd schreef op 16 December 2002 @ 21:10:
Nou ik zit hier dus met een XP 2400+ maar die lijkt wel gelocked...
Ik ben btw nog niet 1 persoon tegen gekomen die een Tbred op een MSI had zonder gezeik.. (ja, of ze oc'en niet..dat kan ook natuurlijk. Ik heb het dus over tweakers he)
Ik draai nu met een 2400+ en Epox 8RDA+ 14x200=2800 mhzVerwijderd schreef op 17 december 2002 @ 08:04:
[...]
zit ik dan met een prometeia, op 12,5x202 hoger kan ik mijn fsb niet klokken en ook mijn mp niet, teminste 15x202 trekt mijn 2400+ niet moet ik op ln2 koeling gaan werken i.p.v. met mijn prometeia.
en dat doe ik dus niet, mijn oc moet nog wel een beetje op een normale comp. gehaald zijn.
dan maar 202x12,5 houden
Probeer de nieuwe beta bios. Kan je alle MP kiezen in de bios
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
welke versie is dat en waar kan ik deze downloaden, niet bij epox zelf zover ik gezien heb.ken schreef op 17 December 2002 @ 11:54:
[...]
Ik draai nu met een 2400+ en Epox 8RDA+ 14x200=2800 mhz
Probeer de nieuwe beta bios. Kan je alle MP kiezen in de bios
kan jij benchen op 2800mhz dan?
ik kan 2800 ook halen maar er niet mee benchen, teminste dan moet ik volt mod doen om boven de 2.2V uit te komen en dit is een beetje er overdreven is het niet.
Verwijderd
Kennelijk lees jij niet al te goed.... want hij had het over de KT266 en KT333 planken die geen 5 bits MP zouden ondersteunen, maar de KT400 planken doen dat dus echt wel. En even for the record ... mijn 2400+ is dus echt wel gelocked... L1 bruggen zijn dus echt niet doorverbonden.BioWEB schreef op 17 december 2002 @ 10:03:
[...]
Wat werd er nou gepost ??? LEES EN ONTHOUDT !!! Dat zag ik tenminste... Als je nu even dat verhaaltje nogmaals leest (als je dat sowieso al hebt gedaan) dan zul je zien dat je moederbord je processor "locked".
Maar wel slecht nieuws... Ik was van plan deze week een KT4 te gaan halen (heb nu een KT3 Ultra in bruikleen) omdat de nForce 2 nog niet verkrijgbaar is.
Dat wordt dus alsnog de L3 brug dus...
hmmz, en die moet je dus old-skool bison elektric unlocken? [btw: ik kan in mn bios alle MPs halenVerwijderd schreef op 16 december 2002 @ 20:27:
xp 2000 is niet sowieso een tbred, die is geloof ik alleen in een palomino uitvoering te vinden...
BVD
Verwijderd
ik kan ze ook allemaal selecteren maar er niet mee booten teminste dan verandert het mobo mijn instellingen.Kr3Kr schreef op 17 December 2002 @ 19:30:
[...]
hmmz, en die moet je dus old-skool bison elektric unlocken? [btw: ik kan in mn bios alle MPs halen]
BVD
nu hoorde ik van versteeg iets over een L3 brug doorverbinden die dit probleem mogelijk zou kunnen verhelpen, weet een van jullie er hier meer van?
Nou het is me gelukt stabiel op 2325mhz (FSB155)
Ik heb wel kunnen booten op FSB157 maar niet echt stabiel en op 160 gaat het helemaal mis, heu zo mis dat ik op mijnRAID configuratie XP moet repairen. Maar ja dat zijn de risico's he?
Over temp's idle op 42-45 stressed tussen de 46-50 graden (let op ASUS moederbord, er moeten nog 9 graden af) Zie mijn eerdere topics
Toch wel netjes he !!!
En het beestje word gekoeld door een AX-7 (topper) met een stille PAPST!
En FEWTURE je heb gelijk hoor ik kan geen 1 MP kiezen. Maar eeh maakt niet uit in mijn geval. Ik ga voor een snel maar vooral STIL systeem.
Verwijderd
2400+ is wel unlocked..Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 19:19:
[...]
Kennelijk lees jij niet al te goed.... want hij had het over de KT266 en KT333 planken die geen 5 bits MP zouden ondersteunen, maar de KT400 planken doen dat dus echt wel. En even for the record ... mijn 2400+ is dus echt wel gelocked... L1 bruggen zijn dus echt niet doorverbonden.
En helaas krijg ik mijn MB niet op 2.1 zonder Voltmod
Hmm ik kan het natuurlijk ook nog een keer met mijn hp80 proberen.
be back soon
Verwijderd
Ze hebben speciaal voor jouw proc een uitzondering gemaakt kerel! Er zijn geen lasercuts op je proc, dus is hij unlocked.noltha schreef op 17 december 2002 @ 22:39:
Mijne wel i.i.g. geen L1 brug is onderbroken.
Als hij bij iedereen nou unlocked is...denk je dan niet dat jij dan de fout maakt? Of heeft de hele wereld het verkeerd en jij hebt het goed? Dat zal het zijn!
nee ze zuigen.. heb zelf KT266.... hangt op fsb 145 of hogerVerwijderd schreef op 17 December 2002 @ 11:26:
[...]
Les 1: Als je wilt overklokken, koop dan geen MSIMSI is goed spul hoor, maar voor oc'en niet echt.
Ik ben btw nog niet 1 persoon tegen gekomen die een Tbred op een MSI had zonder gezeik.. (ja, of ze oc'en niet..dat kan ook natuurlijk. Ik heb het dus over tweakers he)
En verder:
moederbord: A7V8X rev.1.04 Bios1008
processor: XP2400+ AXDA2400DKV3C
multiplier*FSB: 12,5 *177
CPU voltage: 1,74 Volt
temp case/CPU: 38°C / 44°C
koeler: ArcticCooling ProTC
memory: Corsair PC3200 Cas2 Platinum
Wishlist: een snellere videokaart willen (nu een ATi8500LE).
Mijn vraag is natuurlijk, wie heeft er nog meer een vergelijkbaar systeem met luchtkoeling en hoe snel krijg jij je XP2400+ dan?
Volvo V70 D5 my2011
Verwijderd
Nou die van mij dus niet! Geloof wat je wil... maar er zitten bij mij echt vette lasercuts tussen de L1 bruggen. Einde discussie
Verwijderd
mijne bijzonder stabiel op 8x150..G33RT schreef op 17 December 2002 @ 23:56:
[...]
nee ze zuigen.. heb zelf KT266.... hangt op fsb 145 of hoger
Verwijderd
sorry voor de dubbele reply.. maar axda is niks.. je moet de regel eronder hebbenFalconM schreef op 18 december 2002 @ 00:05:
Om eens te reageren op de vraag in de topic-title, i.p.v. de boeiende discussie of een 2400+ nou wel of niet unlocked is(in mijn geval wel trouwens) het volgende: hier draait de processor na enig getweak stabiel op 2212Mhz.
En verder:
moederbord: A7V8X rev.1.04 Bios1008
processor: XP2400+ AXDA2400DKV3C
multiplier*FSB: 12,5 *177
CPU voltage: 1,74 Volt
temp case/CPU: 38°C / 44°C
koeler: ArcticCooling ProTC
memory: Corsair PC3200 Cas2 Platinum
Wishlist: een snellere videokaart willen (nu een ATi8500LE).
Mijn vraag is natuurlijk, wie heeft er nog meer een vergelijkbaar systeem met luchtkoeling en hoe snel krijg jij je XP2400+ dan?
Proeber dit eens: XP2200 unlock via simpel draadje!noltha schreef op 16 December 2002 @ 15:49:
Nou ik via eynstein een 2400+ besteld en gekregen.
Ik heb de volgende proc ontvangen met volgende stepping, week ,etc
gaan we:
axda2400dkv3c
aiugb 0245upaw
ik las net te laat dat ze hem ook unlocken bij eynstein (had ik dat nou maar laten doen) dom dom dom!!!
Maar hoeveel kans maak ik op een nette overclock schatten jullie?
Ik kan het alleen niet meteen proberen omdat ik aan een verschrikkelijke klot# griep lijd op dit moment.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
AIUCB 0243RPAW
Maar wat zegt je dat dan? Vast zoiets als week 43, maar waar staat de rest dan voor?
Volvo V70 D5 my2011
De AIUBG is al een suk beter
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Ken zegt dat heel goed.. maar je kan in de database van overclockers.com kijken.FalconM schreef op 18 December 2002 @ 09:39:
Bossie2002, dit staat er onder:
AIUCB 0243RPAW
Maar wat zegt je dat dan? Vast zoiets als week 43, maar waar staat de rest dan voor?
Kan best, hoor, vriend van me heeft ook een gelockte xp2400+Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 08:52:
[...]
Nou die van mij dus niet! Geloof wat je wil... maar er zitten bij mij echt vette lasercuts tussen de L1 bruggen. Einde discussie
En dan zul je toch moeten unlocken, wil je de bus ECHT ophoogschroeven.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Lekkerken schreef op 18 December 2002 @ 10:06:
De "slechtste" core voor een 2400+
De AIUGB is al een suk beterEr is nu ook een nieuwere core beschikbaar. Volgens mij iets met AIUHB??
Ik heb een AIUCB uit week 41 (ja ik moest 'm weer als 1 van de eerste hebben
[ Voor 77% gewijzigd door Demo op 18-12-2002 10:34 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
erm intel is duur voor extra niets en minder duurzaam hijdDemoniac schreef op 18 December 2002 @ 10:31:
[...]
Lekker
Ik heb een AIUCB uit week 41 (ja ik moest 'm weer als 1 van de eerste hebben) Volgende keer dan wacht ik een paar weken, heb ik ook een lekkere core
amd denkt er wel aan om de cores goed @ 2.1 te laten lopen hoor
ik zal ffe kijken of ik een paar schotjes kan krijgen
edit hij zn post
[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 18-12-2002 10:45 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 08:52:
[...]
Stepping?
tip voor de oc'es op got LUISTER GOED NAAR FEWTURE
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Als ik in die database kijk zie ik zeer veel AIUCB core's en vrijwel geen enkele AIUGB.Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 10:12:
[...]
Ken zegt dat heel goed.. maar je kan in de database van overclockers.com kijken.
Die laatste draaien dan ook nog eens met Prometiacooling ipv luchtkoeling...niet te vergelijken dus.
Kan best hoor, dat die AIUGB-core zoveel beter is, maar ik zie alleen niet in waarop je dat dan baseert
Volvo V70 D5 my2011
Uhm, wat lees ik dan in datzelfde stukje over LEES EN ONTHOUDT ???Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 19:19:
[...]
Kennelijk lees jij niet al te goed.... want hij had het over de KT266 en KT333 planken die geen 5 bits MP zouden ondersteunen, maar de KT400 planken doen dat dus echt wel. En even for the record ... mijn 2400+ is dus echt wel gelocked... L1 bruggen zijn dus echt niet doorverbonden.
Verwijderd
In dit topic zie ik de eerste 2400+ die gelocked is..
Van de KT333 en KT400 planken van MSI is bekend dat ze kuren hebben met Tbreds. Bijv maar 1 MP kunnen kiezen (de std MP), of helemaal niet werken met een Tbred, of 1 MP NIET kunnen kiezen (dus alle MP's behalve 11 bijv).
Ook op ECS planken zijn er problemen. Die booten helemaal niet met Tbreds A's.
Van Abit, Epox en Asus ben ik nog niet 1 plank tegen gekomen die problemen had. Meestal na een bios update is er ondersteuning voor de proc en zijn alle MP's beschikbaar zonder te unlocken.
Zelfs op mijn oude KT266A was mijn Tbred unlocked. Ik kon alleen niet verder dan een MP van 12,5 (4 bits). Op m'n KT400 plank wel..
Over het algemeen worden de cores beter als ze nieuwer zijn en de G (AIUG[norml]B)[/] ligt in het alfabet boven de C (AIUC[norml]B)[/], dus is ie nieuwerFalconM schreef op 18 december 2002 @ 11:24:
[...]
Als ik in die database kijk zie ik zeer veel AIUCB core's en vrijwel geen enkele AIUGB.
Die laatste draaien dan ook nog eens met Prometiacooling ipv luchtkoeling...niet te vergelijken dus.
Kan best hoor, dat die AIUGB-core zoveel beter is, maar ik zie alleen niet in waarop je dat dan baseert
[ Voor 3% gewijzigd door Demo op 19-12-2002 11:30 . Reden: Foutje met de tags ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
[ Voor 2% gewijzigd door Dukey op 20-12-2002 11:40 . Reden: tiepvaut ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ben zeer tevreden over die 2400+ hij draait dus met gemak op 2300 mhz zonder problemen.
Echt coooooooool.
Wat betreft Fewture : Volgens jou bericht zou ik dus wel alles onder 12,5 kunnen kiezen? Dat moet ik nog even uitproberen. misschien kan ik dan 12,5 x 200 of zo kiezen!!
Ik heb nu een ArticCooler ProTC. Deze doet het wel redelijk maar verder dan 2250MHz kom ik niet met m'n 2400+. Ik wil graag hoger, maar niet tenkostte van meer geluid, vandaar.
Volvo V70 D5 my2011
nu maar kijken naar een beter OC cpu. want dit schiet niet echt op.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
alles is bevroren/onselektbaar dus wat heb je eraan als tweaker¿¿¿¿¿
Burp
Lees de manual eens goed! Welke versie heb je van de 2200+, als je namelijk een T-Bred B hebt dan kun je meteen overclocken zonder te unlocken.da-dude schreef op 25 December 2002 @ 16:19:
Ik heb een 2200+ op een asus a7v8x plankie en daar kan ik totaal geen wijzigingen in maken.
alles is bevroren/onselektbaar dus wat heb je eraan als tweaker¿¿¿¿¿
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ik heb vanmiddag beslag weten te leggen op een xp 2400 met AIUHB core week 49 uit 2002. En ik heb al een weekje een 1800 tbred B AIUJB 0304 op 2200 lopen zonder veel problemen.
Ga ik met deze xp 2400 veel hoger komen (ook om de AIUHB core) of kan ik beter gewoon bij die 1800 blijven?
Ik heb nu een Swiftech 468 MCA blok (ja die zware
En aan replies van: probeer het uit, en je weet het heb ik weinig. Want geloof me, dat ga ik heus wel doen, ik ben gewoon benieuwd of er meer mensen een 2400 redelijk ver kunnen overklokken in een stil systeem.
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Verwijderd
week 49 voor een AXP 2400 is niet super... heb er zelf ook met precies dezelfde code, en 2300 mhz is echt de max.....
is dat ook zo met t-breb B's?Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 11:15:
knip
Ook op ECS planken zijn er problemen. Die booten helemaal niet met Tbreds A's.
knip
[ Voor 9% gewijzigd door FlotterPower op 02-03-2003 02:34 ]
I don't want no cake, I want me some pie!
Nou dat valt wel mee hoorVerwijderd schreef op 17 December 2002 @ 11:26:
[...]
Les 1: Als je wilt overklokken, koop dan geen MSIMSI is goed spul hoor, maar voor oc'en niet echt.
Kep nu 180fsb op een kt3 (een van de allereerste, had em op de dag dat ie uitkwam) En heb er ook een t-bed opzitten zonder probs
Lees ook hier mn post:
[rml]Revision in "[ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocki"[/rml]
[ Voor 3% gewijzigd door Rev! op 02-03-2003 02:50 ]
Ik wil namelijk opgaan voor een 2500+ en wil er wat aan kunnen OC-en en niet downgraden.
Ik wil daarvoor knoeien met een Chaintech met een NForce2, de N7... nog wat
I've visited the Mothership @ Cupertino
Die Nforce 2 borden van Chaintech heten trouwens de 7NSJ Zenith en de 7NJL1 Apogee
Juist die ... De Zenith zit in the pipe-linempmad schreef op 02 maart 2003 @ 02:57:
De Barton wordt idd ook net als de T-Bred door de Nforce 2 unlockt.
Die Nforce 2 borden van Chaintech heten trouwens de 7NSJ Zenith en de 7NJL1 Apogee
I've visited the Mothership @ Cupertino
Dat is een Thermalright AX-7, zie ook de pricewatchFalconM schreef op 24 December 2002 @ 23:30:
........wat voor merk is die AX-7 koeler.....
pricewatch: Thermalright AX-7 (Socket A)
Dan is er ook nog de AX-7 Pro(geen idee of het toevallig dezelfde is)
http://www.tweakers.net/pricewatch/32564
I love watercooling
Ik heb een T-bred B (2100+) op een KT4V werkt perfekt, alleen de fsb wil niet eens op 136, dan is ie al niet stabiel meer.Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 11:26:
[...]
#StopBurningStuff
Verwijderd
Ik heb em na een een tijdje op 13x166, nu op 13.5x166 (=2241) draaien. 1,70 volt. Lekker stabiel en dat met mijn Zalman CNPS6000ALCU. 51 graden stressed. Ik ben zeer tevreden
Alleen kan ik de FSB niet verder wijzigen. Ik kan alleen kiezen tussen 100, 133 en 166. Het moet toch ook mogelijk zijn om met 1 MHz stapjes te werken? Welke bios versie moet ik daarvoor hebben.
(probeer mijn kennis een beetje te verbreden.)
What are we gonna do tonight?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Ik denk dat je verkeerd zit te kijken. Je hebt namelijk bij de meeste asus mobo's de mogelijkheid om standaardsnelheden van je proc te kiezen. Ik bedoel hiermee:Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 10:30:
Alleen kan ik de FSB niet verder wijzigen. Ik kan alleen kiezen tussen 100, 133 en 166. Het moet toch ook mogelijk zijn om met 1 MHz stapjes te werken? Welke bios versie moet ik daarvoor hebben.
standaardMP * 100
standaardMP * 133
standaardMP * 166
Deze staan standaard in BIOS. Je kan echter ook gewoon alles manual doen en dan kan je als het goed is gewoon per 1Mhz stapjes maken. Nu heb ik (nog) geen A7N8x, maar een A7V8x, maar bij de meeste asus mobo's is dit wel hetzelfde.
Verwijderd
Een T-Bred B is standaard unlocked en hoef je dus niet te unlocken als je een matsonic bord hebt waar je de MP niet kunt veranderen kun je de default mp van de cpu aanpassen via een pinmod, zie daarvoor http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html