Toon posts:

Vage tekens op HD (pic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, of ik even iemand z'n hd kan fixen.
"hij doet zo raar"
Tuurlijk kom maar langs....
En dit is wat de hd momenteel laat zien.
Iemand enig idee wat er gebeurt is en hoe ik het weer kan fixen?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/marroe/plat/hd.jpg

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het kan een virus zijn, ik zou dus maar een keer de hele HD leeggooien (en dan dus echt leeg) en dan nog een keer proberen..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Grote kans dat dit een virus is.

Even virrusscanner eroverheen.
Anders Fdisk-en.
Ik denk dat fdisk/mbr ook wel handig is om te doen.

Correct me if i'm wrong.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Dit zie je ook als je met een Win95 flop (FAT16) een Win98 (FAT32) schijf bekijkt.

Kan scandisk nix vinden???

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is volgens mij geen virus. Lijkt meer op een vern**kte FAT. Betekent niet veel goeds voor je data.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SmegHead schreef op 16 december 2002 @ 15:48:
Dit zie je ook als je met een Win95 flop (FAT16) een Win98 (FAT32) schijf bekijkt.

Kan scandisk nix vinden???
Ehh, normaal zie je dan NIKS op de FAT32 disk, geen onzin dus :)

Bij mij gebeurde dit ook, maar bij mij ging de hdd gewoon langzaam dood :( SMART werkte ook al nie meer ;(

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad geen virus. OS boot dus niet meer (w2k).
En helaas staat het ding vol met data......
Een fdisk /mbr doet ook niets.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
andere disk erin, clean install, data van de oude bij de nieuwe bij, en dan alles weer terug ghosten :+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

HD eruit, stop hem in een andere machine.
(zorg dat daar iig goeie virusscanner opzit voor het geval dat)
En ga met een data recovery tool je hd bekijken maby dat je de data eraf kan kopieren en redden.
Probeer het eens met 'getdataback' voor fat.

En daarna als dat gewerkt heeft, die schijf leeggooien en een goeie check erover draaien.
Van de fabrikant's website kun je meestal wel tools daarvoor vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Pmagic zegt dat er teveel bad clusters op staan om iets te kunnen checken.
Data overzetten zal ik wel kunnen vergeten.
Het is trouwens een fat32.
Ik ga weer ff verder kijken.

Verwijderd

Dit ziet eruit als een NTFS schijf die je probeert uit te lezen met een Dos opstartdisk. Grote kans dat de bootsector vernaggelt is. Misschien als je hem in een XP machine heangt en hem als tweede schijf benadert, je nog wat data kunt redden. Ik heb dit verschillende keren met een schijf gehad die als bootdisk onder XP fungeerde!

-edit-
W2K en dan FAT?
-edit-

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 16:28 . Reden: Vraag ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:27:
Dit ziet eruit als een NTFS schijf die je probeert uit te lezen met een Dos opstartdisk. Grote kans dat de bootsector vernaggelt is. Misschien als je hem in een XP machine heangt en hem als tweede schijf benadert, je nog wat data kunt redden. Ik heb dit verschillende keren met een schijf gehad die als bootdisk onder XP fungeerde!

-edit-
W2K en dan FAT?
-edit-
Ja waarom niet? Ik zou er ook niet voor kiezen, maar windows 2000 heeft nog steeds ondersteuning voor FAT16/FAT32. Evenals XP trouwens.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dit had ik ooit ook:

Hang een schijf >524Mb in een pc die dat niet kan. Daarna vul je die schijf >524Mb en druk je op dir :) Dan resteerd dit wat je op je plaatje ziet.

Dis dus niet te fixen als m'n casus klopt.. dan is je FAT en je MBR stuk nu.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Ik heb zoiets gehad, was de nieuwe IE aan het instaleren (geloof v5), tijdens de instalatie loop ie vast, en Hupla, alles heet naar vage tekentjes. De enige echte manier om dit op te lossen is toch echt formateren! (bij mij waren er nog maar enkelle bestanden die hete zoals het moest, maar tja, die had ik net niet nodig)

Ceci n'est pas une signature!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik had ooit nog maar één bestand, dat heete ongeveer zo: >:) >:) >:) >:) .dat

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

effe opnieuw fdisken en formatteren, had et laatst ook op stage. ik d8 dat ik die hd's gemold had 2x 40gb maxtor :o 8)7

Verwijderd

Uhm, lijkt een beetje op een verrotte FAT... probeer de backup-fat terug te zetten, en anders zit er niets op dan opnieuw te formatteren.

Verwijderd

Domino schreef op 16 december 2002 @ 17:01:
[...]

Ja waarom niet? Ik zou er ook niet voor kiezen, maar windows 2000 heeft nog steeds ondersteuning voor FAT16/FAT32. Evenals XP trouwens.
Oke, ik vind het inderdaad niet echt een logische keuze maar goed! In dat geval zou je hem nog als tweede schijf in een systeem kunnen hangen dat opstart van een FAT schijf. Het is mij overigens nog niet gelukt om de mbr te fixen in dit soort gevallen, ik heb eigenlijk altijd moeten formatteren. suc6 in ieder geval!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55
Ik had precies hetzelfde met mijn oude Maxtor 6.4 GB schijf. 1 week later was tie dood.
Pagina: 1