Toon posts:

Unreal tournament en CS op dual athlon platvorm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik organiseer nu al een tijdje lanparty's en die zijn tot nu toe allemaal goed verlopen, alleen is er altijd 1 probleem, servers!!! Deze zijn er wel, alleen te weinig van de organisatie zelf. Daarom wil ik een systeempje aanschaffen speciaal om servers op te draaien. Wat zijn de mogelijkheden hiervan mbt dual systemen.

1. Is het met UT en CS mogelijk om bijvoorbeeld 10 servers op de ene processor en 10 servers op de andere processor te laten draaien?

2. Mijn plan is om een Dual athlon XP 1800+ systeempje te kopen met 1 gig DDR, afgezien van het geheugen (128 mb/server) hoeveel servers ik op deze processors kan draaien?

(ik heb op de lan zelf namelijk ook servers gedraaid en die verbruikten bijna geen CPU kracht, wat ik overigens heel raar vond)

Verwijderd

10 servers op één cpu?
lachu wordt dat. ik zou meer denken aan vier of vijf maximaal per CPU.
1 GB ddr is sowieso veel te weinig voor 10 servers. Demon.nl draait 6 HL servers (4x CS en 2x TFC) op 1 GB linux machientje en dat loopt bagger als ze alle zes vol zitten. I know this.

We hebben afgelopen lanpartypeople.com bijeenkomst (hoera, gratis reclame) een UT2k3 server op een dual p3-900 met 512 MB gedraait, en het ging banaal slecht. ondanks de cpu load van 40%/2% en geheugen gebruik van maar 300 MB was het onspeelbaar. ik zou dus even goed testen want die ut2k3 server op linux met dual cpu support... bij ons doet ie het niet goed.

het is beter om drie (tweedehands?) bakkies van 800 mhz met een halve GB ram neer te zetten en er elk 1 server op te draaien dan 1 dual-cpu xeon 2000 met een GB en daar vier servers op te zetten. meerdere servers kun je ook over de switches distribueren. meer bandbreedte == hoera.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over unreal tournament 1, dat is de compo die ik organiseer voor mijn lanparty....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
10 servers per cpu lijkt me een beetje te veel van het goede. Meerdere per CPU zal best gaan, maar elke instructie gaat op z'n tijd, dus ook al heb je twee CPU's, alles gaat gewoon om de beurt. Ik zou eerder wat meer en oudere systemen kopen en het daar over verdelen. En als je server crasht ben je gelijk 20 servers kwijt ;)

The devil is in the details.