bugbear

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
ik krijg steeds de melding van Norton Antivirus dat ik het het bugbearvirus op mijn computer heb. Ik kan het echter niet lokaliseren met een Full System Scan. Ook de Symentac Fix kan het virus niet vinden.

Ik heb dit virus al eerder op mijn netwerk van drie computers gehad. Toen is dit door een bedrijf er af gehaald (als het goed is ten minste). Wanneer dit bedrijf het goed gedaan zou hebben, dan zou het virus toch niet opnieuw terug moet komen, omdat ze ook nieuwe updates geinstalleerd zouden moeten hebben.

Weet iemand een andere oplossing dan meteen format C:'en?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

wat doet dat in games en discussies??

• Sneak[3G]
oh was niet de bedoeling dat hij daar in terecht kwam, zal hem ff verplaatsen. Sorry

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:09
Move > Software Algemeen :)

edit:
bbarten81, je kunt 'm niet zelf verplaatsen :)

[ Voor 42% gewijzigd door M@NIC op 16-12-2002 15:37 ]

• Sneak[3G]
tnx

Verwijderd

Zoek ffe op de symanytec website voor een bugbear removal tool :Y)

http://securityresponse.s...bear@mm.removal.tool.html

en de tool : http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxBgbear.exe

suc6 ;)

• Sneak[3G]
die FxBgbear.exe heb ik al op mijn PC gedraaid, maar die vindt niks. Toch blijf ik meldingen houden en doet mijn printer vreemd

Verwijderd

is het dan niet een ander virus misschien? download anders een tooltje van norton.com

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15
Norton meld dan toch ook in welk bestand het virus zit? Dat moet een startpunt tgeven voor je verdere searches naar de oorzaak.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Je moet de bugbear removal tool eens draaien met windows in veilige modus (F8 bij opstarten) - of heb je dat al gedaan?

Verwijderd

Deze moet je hebben:

http://vil.nai.com/vil/stinger/

• Sneak[3G]
norton meldt wel in welke bestand het virus zit, maar ik kan het bestand vervolgens niet vinden.
Ik heb de Bug bear removal tool al wel gedraaid, maar nog niet in de veilige modus. Ik probeer nu eerst maar even de Stinder. FF kijken of dat gaat werken. :-)

Verwijderd

Volgens mij is Bugbear geeneens een virus!

• Racemol
  • Laatst online: 15:01
Ik zou zowiezo dit soort tooltjes in veilige modus draaien. De wat nieuwere virussen graven zich bestwel diep in het besturingssysteem.

Dus ook de stigner in veilige modus draaien. Overigens heb ik met de stinger het bugbear virus ook niet volledig kunnen verwijderen. Dus pas daar een beetje mee op.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je printer kan door bugbear komen :(

Tooltje moet het doen, misschien is er iets anders vreemds.. kun je niet een andere pc je gedeelde shares over het netwerk scannen. Let erop dat je geinfecteerde pc geen SCHRIJF rechten mag krijgen op de scannende pc :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Brainbuzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 21:50

Brainbuzz

So?

Is het niet zo dat Bugbear zich probeert te verspreiden in een netwerk. Printers doen dan inderdaad raar.
Ik zou als ik jou was, niet zoeken op de pc die de melding geeft, maar op één van de andere pc's in het netwerk.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je de removal tooltjes meerdere keren achter elkaar gedraaid?

Ik heb het weleens gehad, dat ie 1 keer gedraaid had, en meteen daarna draaide ik hem nog een keer, en toen vond ie nog wat.

Wat ook kan is dat je 2 virussen hebt, en dat de één de andere afschermt.

Verwijderd

Toch nog ff een post in dit topic.....er is namelijk nog geen oplossing en heb dit topic net met de search gevonden:

Ik heb hetzelfde probleem:

NortonAntiVirus geeft aan dat er in:

C:\windows\system32\spool\printers\00003.spl
(win xp pro)
het w32.bugbear@mm virus aanwezig is.

Norton kan dit NIET verwijderen.

Daarna heb ik de FXBugbear.exe gedownload en gestart...en deze kan hem NIET VINDEN.

Wat hier staat over Stinger, dit proggie kan hem WEL vinden...maar niet weghalen :(

iemand enig idee hoe ik dit er nu uitkrijg??

• paella
  • Laatst online: 18:15
Er bestaan ook dingen als FALSE POSITIVES.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

jaahaa...maar het virusbestand staat in de spool directory en mijn printer is nog steeds van slag...dus neem daardoor aan dat het hier wel een echt actief virus betreft.

Verwijderd

nou jah zeg...niets veranderd..tool nog een keer gedraaid..en nu is hij weg :)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
bugbear kan zich versprijden door de gedeelde netwerk mappen,
ik zou beginnen met die even uit te zetten. tot je jou computer schoon hebt. (en dan eerst ook alle andere computer controleren voor je het weer aan zet)

ik zou ook eens een andere virus scanner proberen. met AVG 6.0 (free) heb ik bugbear al van ons schoolnetwerk afgehaalt.
www.grisoft.com

(avg en norton gaan samen op 1 pc maar moet je wel zorgen dat norton niet gestart word als windows op start.)

meestal gaat bugbear in de printerspool bestand zitten. (zoals je al had gezien)
fff zoeken naar de map printer of spool, en die leeg gooien.
(waarschijnlijk weet je dit al maar, zorg dat je windows ook zoekt in verborgen mappen, dit is in XP default niet het geval)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 18:07:
Volgens mij is Bugbear geeneens een virus!
jij denkt aan die hoax met betrekking tot jdbmgr.exe en het teddybeer-icoontje :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De reden van de schop heeft zichzelf opgelost binnen 6 minuten een half uur 8)7
En verder sluit ik het topic: reageren op statements uit 2002 heeft weinig zin ;)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 30-08-2003 12:01 . Reden: Rekenen? Moeilijk! ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.