[XP] Logon-script eenmalig uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furby_nl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Topicstarter
Beste mensjes hier @ GoT,

Ik zit nu met een probleem en dat is dat ik moet gaan uitzoeken hoe ik een script eenmalig kan laten runnen zodat de Windows XP-installatie aangepast wordt aan de gebruiker.

Situatie

Jantje logt in op computer A met een verse installatie van XP. Computer A kent Jantje niet, dus gaat A een profiel maken voor Jantje.

Wat wil ik?
Computer A moet de installatie dus aanpassen aan Jantje (mailinstellingen, rechten, etc) maar dit script moet dus maar eenmalig uitgevoerd worden, en daarna moet Jantje gewoon op het domein in kunnen loggen zonder dat dit 'aanpassings'script geladen wordt.

Wie weet waar ik dit kan vinden?

// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet gewoon een Image aanmaken en die erop zetten ? Klinkt misschien te simpel ofzo maar dit was het eerste wat in mn opkwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kijk eens op www.kixstart.org :)

Kixx draaien (script aanpassen in je logon.bat) en dan laten checken of er een dummy file gezet wordt voor user Jantje.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de default user profile van de PC, kan je in het "Startup" menu een script zetten (of een shortcut naar dat script).

Vervolgens laat je het einde van dat script, die shortcut wissen in "%userprofile%\start menu\programs\startup".

Wat krijg je dan?

1). User logt aan en krijgt nieuw profile.
2). In dat nieuwe profile staat een shortcut naar dat script.
3). Script wordt uitgevoerd
4). Script wist zijn eigen shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je laat het login script de eerste keer een file aanmaken die je ergens in de profile directory zet.

Dan zorg je in het login script dat hij alleen het gedeelte mag uitvoeren wat jij wilt als de file niet bestaat (If NOT exist filename).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Zet het in de registry.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

http://www.hroling.nl

Pagina: 1