[WLAN] grote afstand overbruggen door halverwege extra basis

Pagina: 1
Acties:

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Het is de bedoeling meerdere locaties via WLAN met elkaar te verbinden. Mijn voorkeur gaat uit naar ASUS Spacelink WL-300 accesspoints en WL-100 PC-cards.

Nu is de situatie als volgd: in het begin worden er drie locaties met elkaar verbonden. Locatie A is een netwerk waar een accesspoint op een switch wordt aangesloten, deze locatie heeft ook een directe verbinding met het internet.

Het is de bedoeling dat locatie B en C ook toegang krijgen tot het netwerk op locatie A (toegang tot server en eventueel internet). Het is echter zo dat het waarschijnlijk lastig wordt de afstand tussen A en C direkt te overbruggen, het is wel zo dat loactie B halverwege staat tussen A en C.

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is een verbinding tussen A en C te maken met B als doorgeefluik? Voorbeeld: locatie C is een laptop die verbinding maakt met het accesspoint op locatie B. Deze verschaft op zijn beurt toegang tot het accesspoint op locatie A en daarmee dus toegang tot de server.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:04
hmmm dan moet B een accesspoint zijn [en a dus ook als daar een server staat. of een pc-card in de server maar dat lijkt me niks] en dan kan het wel. alleen hoe ver ligt het uit elkaar dan? en zit er iets tussen? [flatgebouw, bomen]

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
afstand in een rechtelijn valt mee zij het dat het dwars door een aantal gebouwen moet.

Nu is het zo dat punt B buiten deze lijn valt en daardoor de obstakels kunnen worden omzeild.

A naar B en B naar C clear-site, A naar C geblokkeerd.

..................##############
A ...............##############............C
...................##############

...................................B

Is het bereik tussen twee accesspoints trouwes groter dan tussen een accesspoint en een PC-Card?

[ Voor 18% gewijzigd door Techknow op 16-12-2002 15:37 ]

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Tuurlijk kan dat. Je moet op site B dan een router hebben staan met 3 interfaces. 1x lokaal, 1x site A, 1x site C. Dan kun je statische routes aanmaken. Met een PCtje met freesco/smoothwall moet het lukken. Alleen is het wel handig als je wat van routing af weet.