Toon posts:

[webcam] online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

met oud en nieuw hebben we een groot feest. Helaas kan niet iedereen erbij zijn, en dus willen we een webcam gaan plaatsen om dit spectakel het internet op te sturen.

Mijn vraag is waar moeten we op letten als we dit operationeel willen hebben.
We hebben al een website waar we dan een link op kunnen zetten. Ook zijn we voorzien van kabel.

Ik ben benieuwd.

Verwijderd

dan begrijp ik de vraag niet helemaal...
je hebt al wel een cam ?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:04

DinX

Motormuis

1) wil je live streaming of om de zoveel seconden een refresh
2) zit je met limieten op je verbinding
3) wat voor upload snelheid heb je
4) hoeveel wil je uitgeven

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

wat een onzin allemaal............ webcam, software, klaar.............
Wel eerst even zelf proberen voor je overbodige vragen gaat stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:19 ]

Verwijderd

Webcam -> Webcam32 software -> naar je isp homepage -> en dan een website die voor je refreshed.

Zo trekken teveel mensen je 16k upload niet plat aangezien je homepage wat meer aankan.

Voor een echte live stream heb je wel een betere verbinding nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:36 ]

Verwijderd

wat een bull... je weet niet eens bij welke provider hij een abo heeft, verder slaat dit:
"Zo trekken teveel mensen je 16k upload niet plat aangezien je homepage wat meer aankan."
al helemaal nergens op...

Je upload (bij live stream) continue plaatjes, da's alles... dat heeft dus NIX te maken met wat je homepage "aankan".... (blaat)
En met 16 k upload (als hij dat al heeft) kun je prima streamen..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Morgen heb de spullen in huis, maar ben totaal niet thuis in deze tak van sport, vandaar misschien de vage vragen.

Maar ik denk dat lifestream het beste/leukst is, maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk met een gewone website. Het liefst moet het niets kosten. De verbinding die we hebben is chello (kabel). Betekent dit dan dat we alleen refresh kunnen weergeven? Upload snelheid wordt denk ik bepaald door de server waar je webpagina opstaat? Wat moet hier de gemiddelde snelheid van zijn als je een redelijke weergave wil hebben.

mzzl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:25:
wat een bull... je weet niet eens bij welke provider hij een abo heeft, verder slaat dit:
"Zo trekken teveel mensen je 16k upload niet plat aangezien je homepage wat meer aankan."
al helemaal nergens op...
Hij zegt dat hij kabel heeft dus ga ik uit van een 16kb upload, dat lijkt me normaal, en dat staat er nu ook. En met een 16kb upload kan je best een livestream maken idd maar dan heb je ten eerste een gare kwalieit (max 64kbit) en met de hoogste kwaliteit is je bandbreedte al op. Dus dat is niks.

En ik heb ook wel eens geprobeerd om een livestream te maken vanaf een verbinding met 16kb upstream en daat liep het bij 2 mensen al op z'n bek. En ik neem aan dat hij wel wat meer mensen naar z'n feestje wil laten kijken.
Je upload (bij live stream) continue plaatjes, da's alles... dat heeft dus NIX te maken met wat je homepage "aankan".... (blaat)
En met 16 k upload (als hij dat al heeft) kun je prima streamen..
En je homepage heeft waarschijnlijk meer bandbreedte beschikbaar dan 16kb. Daarom kan deze dus meer mensen tegelijk aan.

Verwijderd

gewoon proberen en je weet het..... als stream niet lukt, laat je gewoon per 20 seconden ofzo uploaden, kwestie van uitproberen...

En Glorix, jij bent denk ik in de war met een "netmeeting-achtige" verbinding...
Als je een live stream naar je Hompage laat sturen heeft dat NIX te maken met het aantal bezoekers dat op die page komt...
Die kunnen zo je "upload niet plat trekken"..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:41 ]

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Jonge jonge Mistered. Ik snap niet dat je zo durft te reageren! Je kunt toch wel normaal reageren. HEt is toch duidelijk dat de topicstarter er geen verstand van heeft en dat hij duidelijke informatie wil? Jij met je:"wat een onzin allemaal............ webcam, software, klaar.............". Ronduit belachelijk.

Dat jij alles zo goed weet wil niet zeggen dat het bij iedereen het weet. En als je niemand wilt helpen met je kennis dan had je je nooit moeten aanmelden bij GoT.
Ik zeg niet dat ik het weet, maar als ik iemand kan helpen probeer ik het ook goed te doen, en niet zo afgezaagt. Ik vind het schandalig, iig Bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door MauriX op 16-12-2002 17:18 ]

Verwijderd

poepoe, rustig aan zeg...
wel alles in proporties blijven zien..
mijn "onzin" reply was een reply op een onzinnig antwoord van Dinx en niet op de topicstarter..

dat jij het schandalig vindt........... hmm, ik snap het niet helemaal...
Als iemand hier met een vraag komt die heel eenvoudig te beantwoorden is door het gewoon even zelf te proberen.... dan zie ik niet in waarom ik iemand daar niet op mag wijzen...
Tis toch geen kleuterklas waarbij je aan het handje genomen moet worden ?

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

je upload heeft wel degelijk te maken met je livefeed !
Zodra er meer als 3 mensen die feed bekijken gaat je rest van je bandbreedte echt eraan.
Hoe je het via een site wilt doen heb ik nog niet uitgeprobeert, dan moet je 1x per seconde ofzo een plaatje uploaden, en bij sjelloom trekt die FTP-server van je homepage dit niet

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

evildax schreef op 16 december 2002 @ 17:41:
je upload heeft wel degelijk te maken met je livefeed !
Zodra er meer als 3 mensen die feed bekijken gaat je rest van je bandbreedte echt eraan.
Hoe je het via een site wilt doen heb ik nog niet uitgeprobeert, dan moet je 1x per seconde ofzo een plaatje uploaden, en bij sjelloom trekt die FTP-server van je homepage dit niet
Zoals ik zo-even al uitlegde haal je hier 2 dingen door elkaar ....
Live stream via bv. een netmeeting-achtig programma waarbij er meerdere mensen connecten met je cam... (niet aanbevolen voor de topic starters situatie) en......... (en daar gaat het hierom)... gewoon pics uploaden naar een page..

En daar heeft het NIX te maken met het aantal viewers dat met je page verbonden is..

Ik zou (nogmaals) zeggen tegen de topic starter: probeer het gewoon eens.. en kijk wat voor jou de beste snelheid is om up te loaden.
Overigens is Chello per regio heel erg verschillend met snelheid, kan heel wel zijn dat in bv. A'dam of het Oosten de upload meer dan voldoende is...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

mistered schreef op 16 december 2002 @ 17:52:
sorry.......... drukte op de verkeerde knop ;-(
Druk dan nog een keer en gebruik de editknop voortaan >:)

Kan de topicstarter aangeven hoeveel mensen en naar zijn verwachting gaan kijken? Omdat "niet iedereen er bij kan zijn"... 5-10-100 mensen?

Je kunt met WebcamXP een goed resultaat krijgen afhankelijk van het aantal bezoekers.

ARME AOW’er

Verwijderd

Naja...

Maar ff voor de topicstarter zoek Webcam32 dat programma kan elke seconden bijvoorbeeld een shot van je webcam uploaden naar je chello webspace en daar bou je een simpele pagina omheen die elke seconde automatichs refreshed of iets met een jave ding maar dat moet je zelf bedenken en dan red je dat makkelijk met je upload.

En de upload van een ftp server bij je isp moet dat ook wel kunnen en anders moet je iemand zoeken met een betere ftp.

Nog even voor Misterd:

In mijn eerste reply in dit topic zei ik dat hij idd losse plaatjes naar zijn homepage moet sturen omdat een echte livestream niet mogelijk is met zijn verbinding.

En daar zit geen woordje poep aan.

En ik zeg zelf al dat je het dus via een homepage moet doen want dan heb je idd geen last van teveel upload.

En omdat ik een aardig mens ben ;) neem ik maar even aan dat je mijn zin:
Zo trekken teveel mensen je 16k upload niet plat aangezien je homepage wat meer aankan.
verkeerd gelezen hebt. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 23:38 ]

Pagina: 1