Toon posts:

[Mobo] Zijn deze voltages zorgwekkend

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nooit echt op gelet maar ik zat is naar mijn voltages te kijken en dat zag er niet al te best uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/brainwave/kr7a-250watt-voltages.jpg

Ik heb wel al een keer iets van 60 uur prime95 gedraait dus stabiel is die zeker, komt dit door me brakke 250watt voeding? Dus echt zorgwekkend is het niet, maar volgens mij weerhoudt het mij van het echt dikke oc werk, me xp1900 boven de 1800 mhz te krijgen...

Binnekort 340chieftec danmaar.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wat is nou de vraag :?

volgens mij kan het geen kwaad, maar goed ik ben geen expert :)

Verwijderd

mooie voltages

Verwijderd

Topicstarter
Mja de vraag, ik wou weten of mijn voltages er goed uitzagen ik heb er zelf weinig verstand van, en vroeg me af of dit me OC'en hinderd, echt een vraag was er niet :P

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
idd, er is niks mis met die voltages hoor. Temperatuur ziet er goed uit, en je Vcore is ook mooi.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 14:51:
Mja de vraag, ik wou weten of mijn voltages er goed uitzagen ik heb er zelf weinig verstand van, en vroeg me af of dit me OC'en hinderd, echt een vraag was er niet :P
Het OC'en van dat systeem zal het zeker niet verhinderen. Je kan zelfs in je BIOS je VCORE nog wel wat opschroeven als ie het niet trekt. Over de temperatuur hoef je je al helemaal niet druk te maken.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Die negatieve voltages kloppen voor geen meter, maar als alles naar behoren werkt zou ik me geen zorgen maken. (Die negatieve voltages worden toch ongeveer nooit gebruikt).

Siditamentis astuentis pactum.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
CyberTijn schreef op 16 December 2002 @ 14:52:
[...]

Het OC'en van dat systeem zal het zeker niet verhinderen. Je kan zelfs in je BIOS je VCORE nog wel wat opschroeven als ie het niet trekt. Over de temperatuur hoef je je al helemaal niet druk te maken.
?, volgens mij heeft ie dat allang gedaan :)

Maareeuh, de -5 en -12 lijken niet te kloppen, en opzich vallen de waardes nog wel mee met zo'n systeem en 250w, hoewel je zelf al ziet dat de 12v al aan het inzakken is en aangezien dit niet 100% full load voor de 12v is en het waarschijnlijk nog verder terug zakt op het moment dat de cdroms etc gaan draaien lijk het mij net iets te zwak :)

[ Voor 4% gewijzigd door Carel op 16-12-2002 16:16 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CyberTijn schreef op 16 December 2002 @ 14:52:
[...]

hij vraag niet of ie zich druk hoeft te maken over zijn temps, maar over zijn voltages,

maar die zien er wel goed uit, ik weet niet wat je verder specs zijn, maar het overclocken moet wel gaan lukken,

afhangkelijk van je overige specs zou ik overwegen om een andere voeding te kopen

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

CyberTijn schreef op 16 December 2002 @ 14:51:
idd, er is niks mis met die voltages hoor. Temperatuur ziet er goed uit, en je Vcore is ook mooi.
mis ik nou iets :?

volgens mij zit z'n -5v lijn in het positieve gedeelte.. dan kan toch nooit goed zijn.. tenzij z'n sensor brak is..

maar die voltages die er wel "normaal" uit zien lijken wel goed te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door nIghtorius op 16-12-2002 15:15 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Zolang je percentages niet meer dan 10% afwijken is er niks aan de hand. Jou voltages zijn dus in orde.

Verwijderd

Topicstarter
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Pennywafel schreef op 16 December 2002 @ 14:51:
Mja de vraag, ik wou weten of mijn voltages er goed uitzagen ik heb er zelf weinig verstand van, en vroeg me af of dit me OC'en hinderd, echt een vraag was er niet

--------------------------------------------------------------------------------

hihi, zo een OC leek ben ik nou ook weer niet :)
ik tweak zoveel mogelijk, puur voor de fun, en weet best aardig wat van OC'en af, alleen ik heb nog nul wetenschap over goede stabiele voltages e.d. vandaar :)

check me sig. voor me specs trouwens, maar bedankt, hoef me niet druk te maken dus, het ziet er wel aardig uit, maar sommige voltages zijn dus een beetje quasi. Binnekort een chieftec kast met een 340w voeding dus hopelijk zijn de waardes dan wat stabieler.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:53 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Die min voltages zijn een beetje hoog, weet niet of dat kwaad kan.
ZO ziet hij er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/speedfan.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 16-12-2002 17:28 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

- voltages moet je niet naar kijken, voor de rest zijn de waardes goed.

Alleen wanneer je wilt gaan overklokken zou je een wat zwaardere voeding kunnen nemen. 250 watt kan dan wat weinig zijn. zie in je spec dat je aardig wat in je kast hebt hangen aan stroomvreters dus kan je misschien beter overwegen om een wat zwaardere voeding te nemen.

Verwijderd

@ XanderH:

uuhm? je temp2 en je temp3? k gloof niet dat die helemaal ok zijn?

Vcore1 en Vcore 2 zijn verschillend? kan dat geen kwaad met een dual p3 setup?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 17:34 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 17:33:
uuhm? je temp2 en je temp3? k gloof niet dat die helemaal ok zijn?
Volgens mij ook niet, maar in het bios ziet het er beter uit, rond de 25-30 graden.
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 17:33:Vcore1 en Vcore 2 zijn verschillend? kan dat geen kwaad met een dual p3 setup?
Misschien wel, maar ik heb geen SMP-systeem, weet niet hoe je daar bij komt?
edit:
Ik heb een chaintech mobo met i815 chipset.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 16-12-2002 17:43 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1