Maar even deze tread recyclen.
Heb sinds iets meer dan 2 jaar een Abit kt7-raid (geen a-versie) met een AMD duron 750 Mhz. Heb de bios ondertussen geupdate zodat hij ook een 1,2 Ghz aan kan maar nou kwam ik dus op het punt van de fsb uit.
Volgens de handleiding ondersteund het ding een 100MHz fsb en daar loopt ie momenteel inderdaad ook op (100x7.5). Volgens de site van abit echter zou hij een fsb van 200MHz obdersteunen en als je op de site van Via kijkt dan staat daar ook dat de kt133 chipset een fsb van 200MHz zou ondersteunen.
Kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat er iets niet klopt en ik dus op zoek moet naar een AMD Duron met een fsb van 100Mhz en niet een met een morgan core.
Heb nog niet in m'n kast gekeken welke versie van het mobo ik heb maar aangezien in de handleiding onderaan de index in kleine letters rev. 1.00 staat zal het wel een van de eerste versies zijn.
Om een lang verhaal nog langer te maken, klopt mijn vermoeden dus dat ik een cpu moet zien te vinden met een fsb van 100MHz? Wil hier graag zeker van zijn zoals denk ik wel te begrijpen is