Plextor brander wordt in XP niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Mijn plexwriter (12/10/32a) is er mee gestopt, werkte goed totdat ik een paar updates (sp1 ea) heb geinstalleerd. Staat niet in windowsverkeneer en kan dus ook niet branden.

In device manager staat hij als:

"Windows successfully loaded the device driver for this hardware but cannot find the hardware device. (Code 41)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device."

In dos werkt hij wel en in een andere compu ook, ligt dus niet aan de hardware lijkt me.

Nieuwe drivers ged/l maar die exe geeft "Drive not found"...

Elke keer als ik de driver wegflikker en reboot vind xp em weer en installeerd de niet werkende driver opnieuw....

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Wat er ook gebeuren moogh...

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:11
Tjah.... klinkt niet leuk maar XP opnieuw installen :'(

Probleem had ik ook _/-\o_

• BitBit3r
hrmz, reinstall ... eigenlijk niet echt veel zin in... moet toch ook anders kunnen?

Verwijderd

Alle register keys die te maken hebben met die plextor weggooien, en misschien in safe mode
proberen dat ding te installeren? Hopen dat XP en in safe mode NIET zelf installed... Succes!

• BitBit3r
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet004\Enum\IDE\CdRomPLEXTOR_CD-R___PX-W1210A________________1.08____

moet ik denk ik weghalen, maar dat doet ie dus niet...
ook niet in safe mode...

ik heb m'n reg nu geexport, en die key er moet notepad uitgehaald. hoe kan ik het register dat ik nu heb (met die key dus) weggooien en m'n geedite bestand terugzetten?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dat kun je door een - voor de key in het .reg bestand te zetten geloof ik.. (via google wel te vinden).

Maar heb je al geprobeerd om je ide-drivers weg te gooien en opnieuw te installeren?
En heb je toevallig pas brandsoftware geinstalleerd? Hierover staat ook een stukje in de faq.

• BitBit3r
Ik weet nu wat er precies fout is gegaan.
Clean install gedaan en na SP1 weer hetzelfde..
Lekker joh Microsoft...

Pagina: 1