Ik ben zo stom geweest om met de Bose hype mee te gaan en te weinig research te doen.
Ik heb namelijk een paar maand geleden een Bose lifestyle 5 gekocht. Eerst klonk het best goed (vergeleken met mijn crappy old 200 euro systeempje), maar na verloop van tijd was ik er van overtuigd dat ik iets miste, dat zelfs mijn oude crap wel had. Na diverse luistertesten ben ik er achter gekomen dat het probleem hem voornamelijk in de lage middentonen zit. (zelfs ik als relatieve leek op audiogebied kon dit goed horen) Dit komt veel voor bij bijvoorbeeld elektrische gitaren of baritonstemmen. (ergens tussen de 200 en 300 hz) Dit bereik is veel te zwak in mijn opinie. Ik ben vervolgens op het internet gaan zoeken naar anderen die deze mening ook toegedaan waren en die vond ik in overvloed. In de frequency response grafieken van deze set blijkt dat die frequenties inderdaad veel te zwak zijn. Ik baal hier ontzettend van. Nu moet ik eerlijkheidgehalve toegeven dat ik best tevreden ben met de bas en de treble (ik hoef echt niet het beste van het beste), maar ik blijf me ontzettend storen aan gemis van die lage middentonen. Ik had daarom het idee om het setje uit te breiden met andere speakers, die dit bereik wel naar tevredenheid kunnen leveren, zodat het gat enigszins kan worden opgevuld. Ik weet alleen niet zeker of dit met zo'n geintegreerd setje wel kan (in ieder geval kan ik wel een paar andere bose speakers erbij doen maar je zult wel begrijpen dat ik dat geen optie vind). Weet iemand goeie speakers voor de lage mids die ik op mijn setje kan aansluiten? Ik had het normaal gesproken zelf wel uit kunnen zoeken, maar Bose maakt haar gegevens over vermogen, weerstand e.d niet bekend, dus dat is voor mij tasten in het duister. Ik weet alleen dat de huidige speakers compitable zijn met 200 watt surround versterkers (dat zegt dus niks), maar dat is dan ook alles wat ik erover weet en wat Bose erover los laat. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou ik zeer blij zijn.
P.S. Lach mij a.u.b. niet uit voor mijn stomme aankoop, ik ben ook maar een mens

P.S. Lach mij a.u.b. niet uit voor mijn stomme aankoop, ik ben ook maar een mens