AXP 2400+ op Asus Nforce 2 overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kom overal tegen dat de AXP 2400+ al unlocked zou zijn.
(Deze T-Bred heeft overigens een Vcore van 1.65V en is uit week 43, de code staat ergens op een pc die nu niet zo snel meer werkend te krijgen is).

Dus nadat hele computer gebouwd was wilde ik de AXP op 12x166 zetten ipv 15x133. Dit levert beide 2000mhz op.
Toch startte de pc niet meer. Hij kwam tot de piep, dat wil zeggen dat je wel wat hoort ratelen, maar je hoort dus geen piep meer.
Geheugen is Kingston PC2700 cas2.5 en staat goed ingesteld
AGP bus staat ingesteld op 66mhz.

Dus volgens mij zou alles behoren te werken, maar om een of andere, mij onbekende, reden doet ie dat dus niet.
Help?

Verwijderd

ff de bios resetten en dan zou ie het weer moeten doen! en dan even kijken of de l1 bruggen doorverbonden zijn van de proc, als dit niet het geval is is die niet unlocked!

maar ik geloof ook dat de 2400+ standaard unlocked is (correct me if i'm wrong)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer eerst eens de multiplier op 12 en de FSB op 133 MHz, dan weet je of het aan de multiplier ligt of niet. :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bios is al gereset en draait momenteel dus gewoon standaard. En Demoniac bedankt voor de tip.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kunt er natuurlijk makkelijk achter komen of je XP unlocked is door gewoon op 133 MHz FSB te draaien en de mp iets hoger of lager te zetten. Als de kloksnelheid van je cpu verandert, dan is je XP idd unlocked.

Kijk eerst eens hoe ver je komt door gewoon de mp omlaag te doen en bijv. op 148 MHz FSB te draaien. Zelf kom ik met mijn ASUS A7V8X niet hoger dan 148 MHz. Ik kan nog booten op 160 MHz, en ik heb ook een avondje stabiel op 154 MHz gedraaid, maar daarna wilde dat gek genoeg niet meer. Ik wil nu op 166 MHz of hoger gaan, maar dan moet ik m'n Palomino eerst unlocken (mp omlaag).

Op zich zou je wel gewoon op 166 MHz moeten kunnen draaien met jouw config. Misschien moet je je geheugen langzamer instellen (op 266 MHz)?

[ Voor 41% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-12-2002 14:47 ]