Toon posts:

[Win2k]HDD not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe server geinstalleerd (Compaq Proliant ML330)..
2 SCSI HDD's 18 en 40GB, nu heb ik de server geinstalleerd dmv smartstart en ik heb er windows2000Server op gegooid, nu moet er windows 2000 profesional op, dit is nodig voor een bepaalde applicatie waar deze server voor gebruikt moet worden.

Dus ik doe de CD erin, reboot, boot van CD win2kpro setup, new installation en dan zegt de setup opeens kan niet verder gaan er zijn geen Hard Drive's gevonden, terwijl de POST het wel aangeeft en ook kan ik gewoon win2kserver opstarten dus de HDD's zijn wel degelijk goed aangesloten..

Verwijderd

Hoe detecteert de bios ze?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
je moet wel op F6 rammen tijdens de setup als je een HDD op een SCSI schijf wil zetten...

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

AdrianP schreef op 16 december 2002 @ 14:10:
je moet wel op F6 rammen tijdens de setup als je een HDD op een SCSI schijf wil zetten...
Inderdaad......wel een beetje erg basic hoor.

Verwijderd

Topicstarter
AdrianP schreef op 16 December 2002 @ 14:10:
;) dat werkte natuurlijk ook niet..

Verwijderd

raar, want je mot altijd SCSI drivers installeren. Bij elke setup van w2k, wxp in ieder geval.
Hoe ging dat bij het installeren van de serverversie dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 14:21:
raar, want je mot altijd SCSI drivers installeren. Bij elke setup van w2k, wxp in ieder geval.
Hoe ging dat bij het installeren van de serverversie dan?
het hierbovenstaande is allemaal onjuist ;) (nofi)
Nee je hoeft niet altijd de SCSI drivers te instaleren, server versie is zoals ik al reeds eerder heb vermeld geinstalleerd dmv Smartstart..

Verwijderd

oh ik dacht dat je met smartstart, smartdrive bedoelde. sorry

Verwijderd

Topicstarter
ik kan via de Multi Initiator Configuration wel de SCSI comtrollers/kaarten vinden..
Lijkt mij meer iets van win2k, qua fout dan.. zou het niet weten

Verwijderd

en binnen w2k server gaat niet zeker ivm versieconflict?

Verwijderd

Drivers van de compaq site downloaden. Deze staan waarschijnlijk niet standaard op de windows cd waardoor win2K ze niet herkend.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
topicstarter: waarom werkt F6 tijdens het opstarten bij jouw niet? heb hier laatst nog 2 compaq proliants voorzien van windows 2000 (zonder smartstart overigens) de scsi/raid controller drivers kun je aanmaken vanaf die smartstart cd's, tijdens het F6 drukken installeer je vervolgens DE JUISTE drivers...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
oeps wat een blunder... heb de kast maar weer even opengemaakt, zijn het geen SCSI HDD's maar IDE |:( zitten wel andere SCSI devices in, en die laat die ook ien tijdens de post, ben er beetje door misleid, ok dat verklaart het gedeelte SCSI gedeelte van win2k installatie, maar dan als nog wordt de HDD niet herkend..

In win2kserver instaleren lukt idd niet ivm versieconflict..
Pagina: 1