Toon posts:

Pioneer DVD en Lite On CDRW ieder als master op ATA100 kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Pioneer DVD 106S en een Lite On 32x brander, allebei IDE interface.

Omdat ik SCSI HDD heb, heb ik alle 2 apparaten als Master ingesteld, op hun eigen
"ide-poort" met een 40 pins kabel. Is het nuttig, om ze beide een ATA100/133 kabel
te geven? Dus 80-pins? Het mobo waar het aanhangt is een Asus P4T-E.

Alvast bedankt!

Ow ja, en als die 80-pins er beter op kunnen, mogen die dan ook rounded zijn? :9

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Nee, dat heeft geen zin aangezien allebei de apparaten maximaal UDMA33 ondersteunen.

80 aders is pas nodig bij UDMA66

Rounded mag natuurlijk ook.

[ Voor 12% gewijzigd door smokalot op 16-12-2002 13:50 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Die kabel past waarschijnlijk niet eens, gezien 1 van de 40 gaatjes dicht zit :)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus niet...

/me ziet door de bomen het bos niet meer...

Volgens mij past het wel... Maar of het dus ook echt nut heeft? Ik zoek op GoT, en de ene
spreekt de andere keihard tegen, dus daar heb ik weinig aan... Zijn hier geen mensen die
hier praktijkervaring mee hebben? Als die devices idd maar UDMA33 zijn, laat ik deze kabels
mooi zitten, zo niet, dan haal ik nieuwe rounded cables... Alleen moet ik het wel zeker weten! :)

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 16:04

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Past volgens mij wel.

Ik heb nl. 2 stuks rounded Coolermaster ATA 133 kabels voor bijna dezelfde devices in gebruik (DVD 106S en brander 48x Liteon).
ATA 133 heeft natuurlijk geen zin, maar het kan wel (en het kwam ietsje beter in m'n kast uit).

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij past het ook wel, maar heeft het dus ook zin? Daar gaat het mij uiteraard om :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Of het zin heeft? Nope, nada, noppes, njente. Heb sinds kort zelf ook mn Pioneer DVD en mn Lite-on brander op 80 aderige kabels aangesloten en geloof het of niet maar..........ze doen het net zo goed als daarvoor. Nee, logisch natuurlijk dat ze niet sneller zijn en het past uiteraard ook gewoon ja.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het past gewoon hoor. Heb hier mijn Plextor fikker en LG DVD ook op ATA 100kabels hangen (rounded).
je moet alleen oppassen dat er niet van die nokjes zitten in het midden van de IDE kabel (dan past het namelijk niet)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het kan passen, mits je de juiste connectors hebt (zonder gesloten gaatjes). Maar zijn vraag is of het helpt, cq. sneller word ofzo. Antwoord: Als multi-Dword (UDMA) het gewoon doet, heb je niks aan die 80-aderige kabels. De snelheid word bepaald door je ATAPI-apps, niet door de bandbreedte. Die is ten alle tijde ruim voldoende (lees teveel van het goede).
Het enige wat overblijft is de betere airflow met rounded kabels.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn!

Dank jullie wel :)
Pagina: 1