Toon posts:

[Win2k] Help, bestanden zijn "gelocked" *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vrijwel compleet directory is "gelocked"(My documents). Ik gebruik W2000 professional. De foutboodschap is "Cannot copy xxxxx: Access is denied. The source file may be in use.". Ik heb een tweetal viruscheckers er over heen gegooid, 0 virussen. Ik heb mirroring geprobeerd, lukt ook niet. Ik heb een ander operating systeem erbij gezet (XP), ook deze vindt dat de directory gelocked is. Een aantal bestanden in het directory zijn vreemd genoeg niet "gelocked". Ik heb geen idee meer wat ik hiermee moet. Dat wat ik weet is dat ik de bestanden nodig heb en dat de backup tot overmaat van ramp niet bruikbaar is. Kent iemand een methode om dit directory te "ünlocken". _/-\o_

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Access is denied zegt voldoende,

je hebt niet genoeg rechten (meer), heb je al eens geprobeerd om ownership te nemen op die files?

A wise man's life is based around fuck you

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-09 21:30

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Yep.

Eerst ownership nemen op die directorie en subdirectories, daarna kan je de rechten weer goedzetten...

Godfather Bodybuilding topic reeks

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aangepast per het WOS Policy :)

Als je trouwens eerst even zoekt op de foutmelding kom je al een heleboel info tegen: binnen WOS zoeken in de Omega search naar 'Cannot copy Access is denied'. Loopt die even langs en laat het ons even weten of en hoe je het hebt opgelost :Y)
(En als dat niets lijkt op te leveren gaan we natuurlijk gezellig verder). Maar take ownership en dan de rechten goed zetten is waarschijnlijk wat je zoekt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 13:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik had dat laatst ook, HD was verrot :(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)