[ASP] Database-insert, er gaat iets mis...

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
We zijn voor school bezig met een leuk projectje. Mn collega's komen er echter niet helemaal uit met ASP.

Download de zipfile HIER

login: rensa
pass: rensa

Wat de bedoeling is? Wanneer er besteld wordt, moet een lever-adres geselecteerd worden, waar de bestelling binnen zou moeten komen.
Je kan dit adres selecteren uit een listbox, die gevuld wordt uit de database.

Na "bevestigen" van de order, zal de order de database in moeten gaan. Echter, het debiteurvolgnummer (het volgnummer, wat een van de debiteuradressen identificeerd) wil niet worden doorgegeven.

Samen hebben we ons onderhand blind gestaard op het geheel...
Hopelijk kan hier iemand helpen.

Het betreft de files: bestel.asp en de daaropvolgende orderBevestigen.asp

PS: aub geen gezanik in de trend van: "kun je dat niet zelf?"
We zijn niet allemaal experts.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je zou het debiteurennummer als sessie of cookie kunnen vastzetten en dat later samen met de order in de database kunnen zetten. Hoe je een sessie maakt of ee cookie set moet je toch even zelf uitzoeken.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:11

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zou zeggen.. Debuggen.. :)

Je verliest ergens je sessie. Dus zul je met behulp van Response.Write moeten achterhalen waar die nog wel bestaat, en waar je die verliest.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

offtopic:
Fascinating, hoe komen jullie aan de database? Ik heb de zip-file gedownload en het logo van Rensa gezien en ik weet dat die toko op een AS/400 draait met DB2/400 als database (het is een klant van het bedrijf waar ik voor werk).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 21:54
Zie Gorgi_19.

Ik vind dat je zelf eens wat moeite mag vertonen en je code zelf eerst eens mag debuggen. Met blind staren op de code ga je niet ver komen.
Trouwens, ik ben al helemaal niet akkoord met de manier waarop je het topic opent. Dit lijkt gewoon op : 'Hier, download mijn code en debug het voor me'.

Debuggen is een integraal deel van het ontwikkelen van software. Het is dus de taak van de ontwikkelaar/programmeur om z'n code te debuggen als het fout gaat en de fouten eruit te halen.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.