Toon posts:

Java probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal leveranciers in mijn database met daaraan gekoppeld producten die ze leveren. Nu moet ik die producten apart van elkaar kunnen selecteren en verwijderen. Alles verwijderen is geen probleem, maar de producten worden dmv een vector op het scherm getoverd en ik heb geen flauw id hoe ik daar verder mee moet werken. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Ik moet dus zien het product_id te verkrijgen als iemand de rij van dat product selecteert en daarna op de knop koppeling verwijderen klikt. Ik laat ze nu zien in een JTable... (is er misschien een andere, betere manier om de rijen te laten zien en zo per rij te kunnen verwijderen?)

Please help? :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Volgens mij mist er gigantisch veel structuur in je programma en ik vraag me daarom dus ook af in hoeverre we je kunnen helpen. Post in het kort even hoe je het hebt opgezet en dan kunnen we je misschien helpen. Eventueel met goeie design adviezen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Precies, het maakt dus niet uit hoe het eruit ziet en dergelijke, maar het moet vanmiddag nog werken :s
Het enige wat MOET is:
1 class met alle sql; 1 controlclass en die goed met elkaar laten communiceren
Dit werkt al goed
Nu moeten we een leverancier van een product kunnen ontkoppelen. Het leveranciers_id hebben we al in de controlclass. Het product_id dus niet, omdat je in je scherm kan kiezen tussen verschillende producten (stuk of 3 bijvoorbeeld). Nu moet je 1 product kunnen selecteren om te 'ontkoppelen' van de leverancier. Meer niet, maar ik weet niet hoe dus.

Enig id?

Verwijderd

Topicstarter
Please, please, please???

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Hoi,
Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002)
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Hmm, zoals Alarmnummer al zei heb je meer een ontwerp- dan een Java-probleem. Gezien de hoeveelheid informatie die je geeft (bijzonder weinig) hebben wij een kristallen bol nodig (een bijzonder goede) om dit op te lossen. Het lijkt me dat je maar eens even goed moet kijken naar een pattern als Model-View-Controller. Je haalt dan de het model, de weergave en de bewerkingen op het model uit elkaar waardoor je dit soort dingen die jij wilt simpel aan kunt passen.

Ondertussen is meer info wel op z'n plaats. Laat maar eens een ontwerp of wat (relevante) code snippets zien.

En misschien is het ook handig om op tijd te beginnen aan opdrachten......

With the light in our eyes, it's hard to see.

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

even een paar punten:

-leg eens wat duidelijker uit hoe alles in elkaar zit.
-hoe ziet de database eruit?

groeten

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 10:41

mcB

Ik zou me maar eens gaan verdiepen in communicatie tussen objecten,.... en SQL.
Een waarde in de vector kun je toch gewoon meegeven naar je SQL object. Met de goeie querie haal je zo het record eruit,.......

Lijkt me niet zo moeilijk dacht ik zelf.

(deze reactie is gebaseerd op je karige hoeveelheid duidelijke info 8)7)

Des te beter je info,..des te meer kans op betere reacties

[ Voor 3% gewijzigd door mcB op 16-12-2002 14:18 . Reden: typo ]

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost heren!!! Toch bedankt voor jullie steun ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe? Wel zo handig voor de meelezers en de latere searchers :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het zo opgelost (is waarschijnlijk voor de die-hards een eitje...):
index = jTable1.getSelectedRow();
id = jTable1.getValueAt( index, 2 );
productId = id.toString();

Hoop dat er ooit nog iemand wat aan heb! :)

Het enige probleem wat hier nog mee is, is dat het productId eigenlijk een integer moet worden. Als iemand dat nog weet....... dan hou ik me aanbevolen!

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Integer.parseInt(String) .. RTFM

Verwijderd

code:
1
int jouwInt = Integer.parseInt(productId);

Kan je trouwens zo vinden in de java documentatie.

---

Te laat en idd RTFM.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 16:11 ]

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 15:59:
We hebben het zo opgelost (is waarschijnlijk voor de die-hards een eitje...):
index = jTable1.getSelectedRow();
id = jTable1.getValueAt( index, 2 );
productId = id.toString();

Hoop dat er ooit nog iemand wat aan heb! :)

Het enige probleem wat hier nog mee is, is dat het productId eigenlijk een integer moet worden. Als iemand dat nog weet....... dan hou ik me aanbevolen!
dit is inderdaad voor iemand met een beetje java kennis een eitje, maar z'on oplossing kan NOOIT gevonden worden met de informatie die jij gaf, daarom is het handig om meer informatie te geven.

groeten

Verwijderd

Leuk zo'n antwoord
....
maar wat heb je er aan als je niet eens weet wat de (duidelijke) vraag is 8)7

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

dit gaat nergens meer over

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1