Toon posts:

Help!! Ik kom er niet uit...!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met een server waar win 98 2nd edition op draaid, enkel omdat nt schijnbaar niet wilde installeren, heel vaag maar waar. Ik heb verder een pc met ook 98 (2nd) en een nt machine. Achter de server hngt een hub. De kabl voor internet komt door die server door de hub op de andere twee machines.... Nu ben ik een beginneling op dit gebied, en vraag me af wat ik vergeet of niet goed doe, aangezien de server wel op internet kan, en de rest zie ik niet eens in het netwerk, laat staan op he internet te krijgen....
Ik heb alles gedeeld staan op de machines, en vervolgens ziet de server alleen zichzelf en het netwerk wat er niet is zegt ie...
HELP...!!!!
Wat te doen, ik snap het niet meer....
Kan iemand deze meid aub helpen....??

Verwijderd

Topicstarter
vindt het zo jammer van de koetjes, ze staan nu al 2 dagen stil..:(
weet niemand een antwoord..???
alsjullieblieft....??

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 14:53
Ik snap niet helemaal wat je probleem is, maar hoe heb je het backend geconfigureerd?
Wat bijvoorbeeld kan is dat je twee pc's op een backend hebt (192.168.1.2 en 192.168.1.3) en je twee netwerkkaarten in je server hebt. Daarvan heeft de een een internet IP, en de ander een backend IP (192.168.1.1)
met behulp van winroute kan je dan internet op het backend krijgen.
Echter met een hub heeft volgens mij elke PC een eigen IP nodig om op inet te kunnen komen.

dit werkt handig voor een thuisnetwerkje enzo. Volgens mij kan je overigens met 98se ook direct je internetverbinding sharen..

Verwijderd

Topicstarter
heb in de server 2 netwerkkaarten zitten, en heb inderdaad het internetverbinding delen van 98se geprobeerd, maar aangezien ze elkaar ziet zien, heb ik het gevoel dat ik het ergens in de ip's moet zoeken. Nu ben ik hier niet goed in, zou iemand me misschien in "normale" taal kunnen uitleggen wat de beste aanpak is voor mij, en hoe dit alles dan ingesteld moet worden..?? Want zoals ik al zei, heb verstand van computers, maar met netwerken gaat het me te ver, en raak ik de draad kwijt....

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:21

J.W

Subnet misschien op alle drie de machines goed instellen!
255.255.255.0 of zoiets dergelijks.
Maar ben ik nou gek of lijkt dat maar ?? Je kunt maar met een PC via de kabelinternetten.
Ik neem aan dat je maar een "vast" ip adres krijgt.
of wil je een proxy gebruiken??????

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 00:29 schreef P-P-Piglet het volgende:
vindt het zo jammer van de koetjes, ze staan nu al 2 dagen stil..:(
weet niemand een antwoord..???
alsjullieblieft....??[/quote]Hoezo stil? koe blijft gewoon draaien, kwestie van PC niet uitzetten :)

Maar:
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=171
al helemaal doorgespit?

Misschien
http://www.secure-me.net/pictures ook nog wel leuk...

En ICS van Windows kun je ook met fixed IP's aanzetten :)
Staat in C'T (computer+techniek) van november *alles* over internet delen en netwerken wat je maar wil weten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 00:41 schreef J.W het volgende:
Subnet misschien op alle drie de machines goed instellen!
255.255.255.0 of zoiets dergelijks.
Maar ben ik nou gek of lijkt dat maar ?? Je kunt maar met een PC via de kabelinternetten.
Ik neem aan dat je maar een "vast" ip adres krijgt.
of wil je een proxy gebruiken??????[/quote]Hebben het al eerder werkende gehad, maar dat was zonder hub en server...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 00:44 schreef BackSlash32 het volgende:
Hoezo stil? koe blijft gewoon draaien, kwestie van PC niet uitzetten :)

Maar:
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=171
al helemaal doorgespit?

Misschien
http://www.secure-me.net/pictures ook nog wel leuk...

En ICS van Windows kun je ook met fixed IP's aanzetten :)
Staat in C'T (computer+techniek) van november *alles* over internet delen en netwerken wat je maar wil weten.[/quote]dank je voor de urls...zal ze doorspitten...
en zal de c't doorpitten, moet me diep schamen, aangezien ik die nog niet heb kunnen lezen deze maand, en die nog in verpakking ligt, ga dus zo maar een stukje lezen voor het slapen gaan...

Dank je wel....

• J.W

J.W

kunnen de machines elkaar wel pingen ??????

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 00:54 schreef J.W het volgende:
kunnen de machines elkaar wel pingen ??????[/quote]nop.. zien elkaar helemaal niet:(

• J.W

J.W

die 2 clients moeten elkaar gewoon kunnen pingen aangezien het voorheen (voor de server en de hub)wel kon
je hebt helemaal geen netwerkinstellingen verandert op een van de clients???????

Verwijderd

Topicstarter
de win98 bak, en de server zijn opnieuw geinstalleerd...

kan het misschien aan de kabel liggen, was namelijk eerst utp kabel, en nu enkele stp kabels erbij. Maar weet niet wat stp is, of er een verschil inzit, en of het daar fout gaat....

Verwijderd

Ik heb een tipje voor je:

Formateer je HD. Maak met Fdisk een partitie met FAT16 file format. (vraag in het begin dus met NO beantwoorden. Zet NT server op deze partitie. Als je de 'Lock' melding krijgt typ je op de prompt gewoon 'Unlock'
Vervolgens installeer je MS proxy en dan hoef je verder lekker niks meer te configureren. Alleen nog een gebruiker aanmaken met internet rechten. En je netwerkkaarten van je interne netwerk een IP adres in dezelfde range geven.

Suc6

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

1. Zorg ervoor dat je LAN het doet. De machines moeten elkaar kunnen zien. Dit doe je door alles in je netwerkinstelling bij TCP/IP op automagisch te zetten.

2. Zet in Win98se Internet Connection Sharing aan. Volg de instructies, die zijn erg duidelijk.

3. Als het niet lukt: mail mij.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel voor de hulp, ga kijken of ik het aan de praat krijg....
Nogmaals bedankt... Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik het graag....
Thxs

• TheWezz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 15:58
UTP: Unshielded Twisted Pair
STP: Shielded Twisted Pair
oftwel in STP zit een folie'tje om de draaitjes, voor betere isolatie. Maakt voor werking geen bal uit. Heb je de connectoren wel goed zitten?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:05

mutsje

Certified Prutser

Om clients aan te melden op een NT server moet je allereerst USERS aanmaken op de NT server. Deze rechten geven dat ze uberhaupt op de server mogen komen. Je moet je dus aanmelden op het domain!! bij netwerkeigenschappen kun je dat doen. ergens daar want ik werk niet met 98 maar 2000 en 2000 server. Als je daarna op de NT server ms proxy installeert moet je goed kijken wat je doet en de help raadplegen op het moment dat je er niet uit komt. wat meestal gelijk zal werken is http verkeer en ftp verkeer. icq en dergelijke zul je zelf moeten klooien om eruit te komen. (ga op icq site kijken staan voorbeeld instellingen op welke poorten open moeten voor icq 1 is in ieder geval UDP port 4000 inbound+outbound)

Verder als je via je NT server de andere machines niet ziet probeer ze eens te pingen de meeste elementaire vorm van communicatie. meestal stel je de thuis situatie in met zelfde ip ranges met oplopende nr's dus 192.168.0.1(nt server) 192.168.0.2(client) enz. als je ze kunt pingen is dat uitstekend moet je ze alleen nog aanmelden op het NT domain.

WindowsNT4.0 kun je niet installeren op een FAT32 partitie in tegenstelling tot een 2000 server die dit weer wel kan maar daarom ook een stuk complexer in elkaar zit.

greatings
mutsje

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 14:37 schreef mutsje het volgende:
Om clients aan te melden op een NT server moet je allereerst USERS aanmaken op de NT server. Deze rechten geven dat ze uberhaupt op de server mogen komen. [/quote]Je hoeft je niet aan te melden/ bekend zijn op een domain om een server te kunnen pingen.

Bovendien is die NT-server een domain? als dat niet zo is hoef je geen users aan te maken, het is wel zo makkelijk als je het doet, maar om puur te kunnen pingen is dat nergens voor nodig. Maar zijn alle kabels wel OK?

Verwijderd

Topicstarter
sorry was schijnbar niet duidelijk op sommige punten:

server: win98 se
user 1: win98 se
user 2: win nt

nu werkten de users samen wel, maar met de server en hub er tussen niet, kan niet pingen.. Maar ben aan het proberen met de ip nummers....Alles zit goed aangesloten en de hub zegt ook dat ie correct werkt, maar de users zien, dat doet ie niet...
De server draaid onder 98se, omdat NT niet wilde installeren...ook al vaag vindt ik ...

Verwijderd

Topicstarter
goed, ze zien elkaar godzijdank zu, maar het internet delen van 98 se doet het niet...
als ik die installeer is ook de internetverbinding op de server weg die eerst goed werkte..:?

Verwijderd

Topicstarter
en hij doet het!!!
netwerk oke, en het internet gedeeld dmv wingate...
dank jullie wel jongens !!
en ook bedankt namens koetje..:P
Pagina: 1