I-net toegang bagger, na tussenkomst router

Pagina: 1
Acties:

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Ik heb sinds gistere een router, van het merk "Target Network Line".

Normaal kan je via outlook gewoon hotmail bereiken, maar nu geeft ie foutmeldingen. Ik kan wel msnen.

Verder als ik i-net openen, geeft ie nu vaak dat een pagina niet gevonden kan worden, dan refresh je, en hij doet het wel...

Beetje vervelend vind ik dat.

Ik heb geen poorten geblokt, hij heeft wel een firewall erin zitten, maar dan staat er iets met poorten etc wat je moet invullen. Daar weet ik helaas verder niks van.

Iemand die mij wil/kan helpen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat heb je voor verbinding ? gisteren had ik veel problemen met ADSL (ja inderdaad met ADSL ja)

• YellowCube
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

Wacht gewoon even 1 of 2 dagen en kijk dan of de problemen blijven...Raymonvdm heeft een goed punt. Ik heb zelf ook een aantal keer gehad dat ik iets veranderde en dat het niet werkte. Niet omdat ik het niet goed deed, maar omdat er kennelijk een wet is dat als je iets wilt testen, je net zult zien dat je i-net verbinding brak is.
Vervolgens zit je dan 3 dagen lang te klootviolen terwijl het niet nodig is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Crazybyte
Ik heb @home, en voor zovere ik weet is die verbinding tip top de laatste tijd hier zeker!

maar als ik nu snel pagina's open, heel vaak die error melding, kan server niet bereiken, je kunt het geblaat wel...

Dat is nogal iritant!

Deze foutmelding geeft ie nu steeds:
Er kan niet worden gecontroleerd op nieuwe berichten op de HTTP-server. Account: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Reactie van server: '', Poort: 0, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 12007, Foutnummer: 0x800CCC0D

[ Voor 47% gewijzigd door Crazybyte op 16-12-2002 14:47 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

kun je de firewall niet tijdelijk uitzetten om te kijken of dat de problemen oplost ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Veel (consumenten) routers hebben moeite met 100mb lijnen/hubs/switches. Wat zit er bij jou allemaal tussen de pc en de buitenwereld?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Nieuwe firmware erop? Volgens mij is Target nou ook niet je van het op router gebied.

Powered by KPN

Verwijderd

ik hoop idd dat iemand hier een oplossing voor heeft aangezien ik met zelfde probleem te maken heb. Na installeren van de router is bij mij de downloadsnelheid gedaald van 350 Kb/sec naar 20 Kb/sec. Dat schiet dus niet op (@home en Win XP)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ik blijf erbij dat je het zonder firewall moet proberen...als dat al het geval is,dan ben ik heel erg bang dat je eerst eens moet gaan kijken naar de oplossing die PackardHell aandraagt.
Nieuwe firmware zoeken en installeren...en anders zou ik toch terug gaan met die router onder het motto: "Dit werkt niet."
Een router mag in principe geen enkele invloed op je netwerk-verkeer hebben.

• Crazybyte
Oops topic alweer ffkes niet gevolgd...

Nou kijk, ik weet dus niet hoe die fucking firewall werkt, want ik moet van allemaal van die poorten enzo invoeren, en dat ben ik niet gewend.... kan hem niet zo maar ff uitzetten volgens mij.

Tussen mijn pc en de buitenwereld zit alleen een router en een modem. Heb bij iemand anders ook een router ingesteld toen, en dat werkte allemaal prima (merk E-tech). De persoon van wie ik hem heb, verkoopt veel van deze routers, en zo van horen werkt het allemaal prima, ken meerdere personen die hem hebben geen klachten over...

Down en upstream zijn overigens wel nog lekker snel hoor! Maar soms lijkt het zo van de pc vraagt te snel een request aan de router voor een site, en dat die het gewoon niet kan verwerken...

Maar tips over uitschakelen van firewall... graag dan!!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
De dns servers van @home willen ook wel eens bokken ...

heb ik de laatste week erg veel last van gehad :r en maar denken dat het aan de router ligt
die het al maanden perfect doet

probeer eens 194.109.6.66 er bij te zetten als dns server

Repareren doe je zo.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:30

MBV

Ligt het toevallig aan SSL sites? Probeer dat ff uit te zoeken. ik heb zelf e-tech, en heb er ook problems mee gehad. Ik heb "block hacker attack" uitgezet, en toen deed hij het weer (helpdesk heeft daar dus nooit aan gedacht, was er een van etech die mij doodleuk vertelde dat hij hetzelfde probleem had, en dat het aan wanadoo lag :z).
Anyway, probeer daar eens mee te spelen. die poorten staan standaard allemaal open, dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

Ik denk dat het aan je kabels ligt. Heb je veel collisions?

Verwijderd

crazybyte: zoals ik eerder aangaf heb ik ook veel vertraging of foutmeldingen gekregen door de router. gisteren heb ik van de firma het volgende mailtje ontvangen:

> Meneer, dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat de DC-202 een full duplex
> poort heeft en uw modem is uitgerust met een half duplex poort.
> Dit veroorzaakt 'botsingen' in de data tussen modem en router waardoor de
> snelheid omlaag gaat. Momenteel werken wij aan een firmware welke het
> mogelijk maakt de WAN poort van de router vast op hgalf-duplex te zetten.
>
> U kunt controleren of dit inderdaad het probleem is wanneer u beschikt
over
> een ethernet netwerk hub (geen switch) sluit het modem aan op de hub, en
de
> hub op de WAN poort.
>
> Als u dan wel een goede snelheid heeft, is bovenstaande het probleem.
>

Wellicht kun je dit eens uitproberen, dan weet je dat het probleem is of niet. Overigens ik heb ook @home.

• Crazybyte
Ik zal het een en ander nalopen...

Sine Ik heb al andere DNS-en ingevoerd, want ik weet dat die van @home bagger zijn!

MBV iemand anders heeft die e-tech, ik heb een target.

Zoete Appie Wat bedoel je met collisions? Netwerk ziet er als volgt uit:
- @home modem >> Router >> PC 1 + PC 2.
Meer is er niet, verder geen tussenkoppelingen tussen kabels oid.

No mercy ke leuk, maar wat moet ik nou controleren? De verbinding van de router of van de MOBO-lanpoort?

edit:
Ik heb even wat opgezocht:
Chipset Mobo - lanpoort: VIA VT6103 Phy chip >> Half And Full Duplex (linkje naar via)

Router:
Ethernet: 10Mbps (half duplex), 20 Mbps (full duplex)
Fast Ethernet: 100 Mbps (half duplex). 200 Mbps (full duplex).
(uit het boekje van de router)

Zo te zien ondersteunen ze het allebei, beide type verbindingen

Ligt overigens niet aan @home, want via crosswire werkte het eerst wel allemaal prima!

Kan het daar trouwens niet aan liggen, het was een crosswire kabel, die hebben we doorgeknipt en naar gewoon UTP gemaakt...

[ Voor 24% gewijzigd door Crazybyte op 23-12-2002 21:20 ]

Verwijderd

Crazybyte schreef op 23 december 2002 @ 21:10:
Ik zal het een en ander nalopen...

Sine Ik heb al andere DNS-en ingevoerd, want ik weet dat die van @home bagger zijn!

MBV iemand anders heeft die e-tech, ik heb een target.

Zoete Appie Wat bedoel je met collisions? Netwerk ziet er als volgt uit:
- @home modem >> Router >> PC 1 + PC 2.
Meer is er niet, verder geen tussenkoppelingen tussen kabels oid.

No mercy ke leuk, maar wat moet ik nou controleren? De verbinding van de router of van de MOBO-lanpoort?

edit:
Ik heb even wat opgezocht:
Chipset Mobo - lanpoort: VIA VT6103 Phy chip >> Half And Full Duplex (linkje naar via)

Router:
Ethernet: 10Mbps (half duplex), 20 Mbps (full duplex)
Fast Ethernet: 100 Mbps (half duplex). 200 Mbps (full duplex).
(uit het boekje van de router)

Zo te zien ondersteunen ze het allebei, beide type verbindingen

Ligt overigens niet aan @home, want via crosswire werkte het eerst wel allemaal prima!

Kan het daar trouwens niet aan liggen, het was een crosswire kabel, die hebben we doorgeknipt en naar gewoon UTP gemaakt...
Ligt aan je kabels dus, wat ik al zei.

• Crazybyte
Kep het gevonden, kad DNS-en ingesteld, die heb ik gewist, en nu zelf laten bepalen, en nu doet ie het prima.... Weird, maar naja zal wel goed komen!

Evengoed allen bedankt voor U hulp!

Fijne Feestdagen!

[ Voor 17% gewijzigd door Crazybyte op 25-12-2002 13:52 ]

Pagina: 1