Bottleneck overclock?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Bij het overclocken van mijn kaart haal ik echt bijna geen prestatieverhoging. Ik vraag me dan ook af wat de bottleneck van mijn systeem is.

Ik heb een
Miditower 300w
MSI KT4V
AMD Ahtlon XP 2100 box
Albatron GF4 Ti4200P Turbo
512 DDR PC2700 Viking geheugen
Maxtor HDtje
Dit alles draait op Win XP Prof

Met de standaard configuratie, (nix oc'ed) haal ik in 3dmark2001se een score van 10444.

Als ik vervolgens mijn Videokaart OC naar 280/650 (ipv 250/550) stijgt mijn waarde naar iets boven de 10500 in 3Dmark.

Als ik reviews op internet bekijk van mijn videokaart en ong het zelfde systeem configuratie dan scoren zij dik boven de 12000.

Voorderest heb ik de laatste via 4in1 drivers, detonator 40.72 (41.09 liep nog langzamer)

Mijn FSB staat op 133, krijg ik betere prestaties als ik die naar bijv 150 zet, en zo ja, kan mijn hardware dat aan?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De FSB verhogen zal iig een stuk beter werken... En of je hardware dat aankan moet je zelf uittesten, dat is nu eenmaal het overclocken.

• vacuumcleaner
Jupiler schreef op 16 december 2002 @ 12:39:
De FSB verhogen zal iig een stuk beter werken... En of je hardware dat aankan moet je zelf uittesten, dat is nu eenmaal het overclocken.
over dat viking geheugen kan ik vrij weinig vinden, op hun site: http://www.vikinginterworks.com/ kan ik ook geen specs vinden van mijn geheugen

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Gewoon uittesten.. Als je op een zwart scherm slaat ff BIOS resetten met de jumper.

Dit is ba-sic stuff.

FAQ you!

[ Voor 28% gewijzigd door Steve op 16-12-2002 12:48 ]

• vacuumcleaner
Jupiler schreef op 16 December 2002 @ 12:47:
Gewoon uittesten.. Als je op een zwart scherm slaat ff BIOS resetten met de jumper.

Dit is ba-sic stuff.
Sorry, ben btje nieuw in oc-ing
In de FAQ staat het allemaal wel maar weet niet of mijn systeem dat aan kan.
tnx anyway

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Is gewoon een kwestie van uitproberen.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

dat proberen om de boel zo hoog mogelijk te oc'en heet nou het echte TWEAKEN.. daar zijn echte recepten voor dan de "trial and error' methode...
Welkom to the club...

[ Voor 19% gewijzigd door henkleerssen op 16-12-2002 12:59 ]

• vacuumcleaner
henkleerssen schreef op 16 december 2002 @ 12:59:
dat proberen om de boel zo hoog mogelijk te oc'en heet nou het echte TWEAKEN.. daar zijn echte recepten voor dan de "trial and error' methode...
Welkom to the club...
tnx, ik ga er vanmiddag na werk aan beginnen...

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 16 December 2002 @ 12:49:
[...]

Sorry, ben btje nieuw in oc-ing
In de FAQ staat het allemaal wel maar weet niet of mijn systeem dat aan kan.
tnx anyway
Wat zegt ie nou net? Hoe weet je het als je het niet probeert? gewoon testen, als je voor een zwart schermpie komt enkele keren resetten, anders cmos reset dmv jumpertje en je weet iig al wat ie niet aankan. Dan ga je gewoon wat tweaken tot je hem stabiel krijgt op instellingen die hij wel nog aankan.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 13:12:
[...]

Wat zegt ie nou net? Hoe weet je het als je het niet probeert? gewoon testen, als je voor een zwart schermpie komt enkele keren resetten, anders cmos reset dmv jumpertje en je weet iig al wat ie niet aankan. Dan ga je gewoon wat tweaken tot je hem stabiel krijgt op instellingen die hij wel nog aankan.
relax... Ik wil mijn pc gewoon NOG niet om zeep helpen, hijs net 3 dagen oud.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

vacuumcleaner schreef op 16 december 2002 @ 13:28:
[...]

relax... Ik wil mijn pc gewoon NOG niet om zeep helpen, hijs net 3 dagen oud.
De kans DAT je hem op zeep helpt is wel heel gering.
Omhoog gooien die FSB dus, strakkere memory timings, gfx kaart overklokken, winXP tweaken voor meer performance...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Met een FSB die een paar Mhz te hoog is zal je je PC niet om zeep helpen hoor ;)

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook met mijn XP 1800+ en een Ti500. Als ik me proc naar 1700 mhz overklok en de GPU naar 280, 580 (normaal 240, 500) krijg ik ook geen hogere score. Ja misschien een paar honderd, maar dat zit denk ik meer in de onnauwkeurigheid van 3D Mark. Dit is heel vreemd, en heb het OC'en dus maar opgegeven. :)

Verwijderd

Ej hij zegt dattie nieuw is.. niemand die m dan ff uitlegt over zn PCI bus dat die niet ff op 50mhz moet lopen.. (vinden je hd's toch niet echt leuk) Kortom, stel je divider goed in :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

FAQ :z

Verwijderd

Das idd waar, maar dat had ook in de 2e post kunnen staan met een slotje :z

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan rijst bij mij de vraag, als je al zo'n PC hebt, waarom zou je meer willen halen? Ik bedoel, alles zal wel soepel lopen... Over een jaartje kan je natuurlijk lekker OC'en, en dan hoef je je ook geen zorgen te maken omdat ie net nieuw is....

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

zet je vid-core s op 300 dat scheelt

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 14:38:
[...]

Das idd waar, maar dat had ook in de 2e post kunnen staan met een slotje :z
Dan had je em in SeM moeten melden :z

Topicstarter: ik zou toch eens grondig wat faq's lezen, en andere dingen die hierover op internet te vinden zijn. Ze zijn niet allemaal exact gerelateerd aan jou systeem, maar het idee blijft hetzelfde: Stapje voor stapje overclocken, niet zomaar 10mhz FSB erbij gooien.
Lees wat FAQ's, zorgt dat je bekend bent met de termen en de risico's, en ga op je dooie gemak aan de gang.
Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 14:45 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
dog4life schreef op 16 December 2002 @ 14:41:
Dan rijst bij mij de vraag, als je al zo'n PC hebt, waarom zou je meer willen halen? Ik bedoel, alles zal wel soepel lopen... Over een jaartje kan je natuurlijk lekker OC'en, en dan hoef je je ook geen zorgen te maken omdat ie net nieuw is....
Daar sluit ik mij graag bij aan. Plus ga eerst eens een paar maanden op standaard draaien, dan kun je later beter beoordelen of dat overklokken in de praktijk echt wel de moeite waard is.

[ Voor 49% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-12-2002 14:47 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
als je niet zon overklokker bent, doe het dan niet.
Want overklokken is in praktijk nog niet nodig, misschien over een jaartje :)
Maja, als je overklokken leuk vindt, maximum halen uit je hardware dat moet je het zeker doen.
Gewoon stap voor stap opvoeren, eerst ff FSB naar 150. stabiel? dan geheugen op cas2 zetten en vcore beetje omhoog. en ga zo door :)

Verwijderd

Ka_ka_rot schreef op 16 December 2002 @ 14:57:
als je niet zon overklokker bent, doe het dan niet.
Want overklokken is in praktijk nog niet nodig, misschien over een jaartje :)
Maja, als je overklokken leuk vindt, maximum halen uit je hardware dat moet je het zeker doen.
Gewoon stap voor stap opvoeren, eerst ff FSB naar 150. stabiel? dan geheugen op cas2 zetten en vcore beetje omhoog. en ga zo door :)
Ik vind van 133 naar 150 in een keer niet stap voor stap opvoeren kerel :) Ik zou gewoon beginnen met 135, dan 138, 140 enz.

Verwijderd

Basic stuff
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.