[P4] Compaq voeding vervangen voor 'normale' ?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik weet dat in het verleden Compaq zijn voedingen en moederborden aanpasten om ze incompatible te maken met regulier spul. Of ze dit nog steeds doen weet ik niet, maar ik zag laatst iets voorbijkomen over Dell die dit nog wel zo zouden aanpakken.

Nu heb ik een Compaq Evo P4 en ben daar redelijk tevreden over, maar de behuizing is niet echt handig ingedeeld dus ik was van plan om het spul in een andere kast te zetten. Maar de afmetingen van de voeding zijn niet standaard ATX en ik heb geen zin om te dremelen.

Gaat een 'normale' ATX voeding met extra P4 stekkertje werken of rooster ik dan mijn
moederboard?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
volgens mij doen ze dat al niet meer, dus het zou moeten kunnen

zeker weten doe ik het niet dus.. ik zou ff proberen te mailen naar compaq oid

suc6

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Wat voor een Evo heb je?
(ik werk bij een compaq service provider dus ik heb alle documentatie over alle modellen binnen handbereik, ik kan dus wel ff voor je kijken)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Fire69
  • Nu online
Vergeet het maar, da's een compleeeeeet andere aansluiting!

edit:

Compaq is 14-pins en ATX is er 20

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2002 12:50 ]

• BezurK
Fire69 schreef op 16 December 2002 @ 12:48:
Vergeet het maar, da's een compleeeeeet andere aansluiting!

edit:

Compaq is 14-pins en ATX is er 20

Niet per definitie hoor, ik heb hier voor me neus een Evo D310 en die heeft gewoon een 20-polige ATX stekker plus dat 4-polige P4-dingetje

• Fire69
  • Nu online
Kan zijn, ben niet zo op de hoogte van de laatste modellen.
Maar de D500 en D510'en hier hebben allemaal zo'n 14-pins.

Neanderthaler: welk model is het juist?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

ik zou zeggen, maak die pc open en kijk wat voor voeding het is.
je kan toch zo de stekkers vergelijken, als er een zelfde stekker op zit, kan je er van uit gaan dat het kan.
soms is het een speciale compaq voeding, en soms een normale.

en wat dell betreft, die hebben altijd ibm compatible hardware.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 16-12-2002 13:06 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
BezurK schreef op 16 December 2002 @ 12:53:
[...]

Niet per definitie hoor, ik heb hier voor me neus een Evo D310 en die heeft gewoon een 20-polige ATX stekker plus dat 4-polige P4-dingetje
Het is een EVO 500 (dacht ik) desktop met een P4 - 1,7 / 256 MB/ 20 GB. De liggende uitvoering dus met 2x 5,25 bays. De connectors (zowel de standaard als het extra P4 connectortje) zien er standaard uit. Passen doet het dus waarschijnlijk wel, maar werkt het ook?

Weet jij trouwens hoe (zonder kast te mollen) je bij de linkerkant van de cd-rom kan komen aangezien ik hem eruit wilde halen?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
De voeding is trouwens van buitengewoon groot formaat, anders dan ik van Compaq gewend ben. Lijkt wel een AT-voeding. Meestal gebruiken ze van die micro-ATX voedinkjes.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Is trouwens deze:

http://ap.compaq.com.sg/products/desktops/business/evo/d500/

Degene bovenin dus.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als het niet een standaard ATX aansluiting is, kun je mbv. wat onderdelen van je elektroboer gewoon de zooi rewiren zodat je wel een standaard ATX bord op die compaq voeding aan kunt sluiten. Zoiets heb ik ook ooit eens gedaan met een Dell proprietary voedingsconnector.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BezurK
neanderthaler schreef op 16 december 2002 @ 13:05:
[...]

Het is een EVO 500 (dacht ik) desktop met een P4 - 1,7 / 256 MB/ 20 GB. De liggende uitvoering dus met 2x 5,25 bays. De connectors (zowel de standaard als het extra P4 connectortje) zien er standaard uit. Passen doet het dus waarschijnlijk wel, maar werkt het ook?

Weet jij trouwens hoe (zonder kast te mollen) je bij de linkerkant van de cd-rom kan komen aangezien ik hem eruit wilde halen?
Om de CD-rom speler eruit te halen moet je eerst ff de kap eraf halen, daarna voorin de pc aan de binnenkant die 3 lipjes naar binnen duwen (staan pijltjes bij als het goed is) en dan de pc aan de voorkant iets optillen of op de rand van de tafel zetten en de voorkap eraf halen.
Nu moet je ff met die gele hendel en die groene knop 'spelen' en terwijl je dat doet aan de CD-rom speler trekken :) (wel eerst de kabels loshalen natuurlijk ;))

en van die voeding, ik kan je er helaas niets over zeggen, de compaq doc's zeggen niks over compatibiliteit met ATX voedingen... het zal dus een gok zijn, al geef ik je een grote kans dat het gewoon werkt :)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Gele hendel? De groene knop heb ik wel gezien, ja.

Ga vanavond even kijken...

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb het nagekeken en ja hoor; de Compaq connector is GROTER dan regulier :(

Heb ik weer....
Pagina: 1