Toon posts:

2e hands beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welk persoon heeft er hier verstand van projectoren. Ik heb GOT nl. behoorlijk doorzocht, maar geen fatsoenlijke thread over projectoren gevonden.

Ik wil nl. een 2e hands projector aanschaffen die vooral goedkope lampen gebruikt. Het hoeft niet perse een projector te zijn die ik ook overdag kan gebruiken, maar gewoon voor films, etc, etc. Ik heb er gewoon de kloten verstand van.. en ik wil niet onvoorbereid beginnen aan mijn projector-project.

Ik heb een PS2, een PC en een DVD speler. Ik wil een projector aanschaffen die ik naast mn TV wil gebruiken. En dus alleen 's avonds en niet voor slappe TV programma's. Dus voor het kijken van films, playstation spellen, DivX, voetbalwedstrijden en Formule 1. Ik zoek geen technische hoogstandjes, extreem scherp beeld. Ik wil gewoon beeld op groot formaat om sfeer te krijgen in films, etc. Nou hoeft het ook weer niet de goedkoopste projector te zijn die er is, omdat ik er wel een zoek die relatief goedkope lampen gebruikt (of een goedkope projector waar naamloze lampen in gezet kunnen worden). Ik wil graag weten welke -wat oudere- projectoren gangbaar zijn voor mijn eisen en wensen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 12:33 . Reden: beamer vervangen door projector :) ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is je vraag nou :?

Verwijderd

Zoek je mensen die iets af weten over beamers....

Er zijn zat fatsoenlijke topics over de beamers. Zo ver ik weet nog niet echt over 2ehands beamers.

Wat wil je gaan behandelen ?

Waar je op moet letten als je er 1 koopt enzo....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben misschien niet te compleet. Ik zal mn post even aanpassen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 12:14:

bladiebladiebla

Ik wil graag weten welke -wat oudere- beamers gangbaar zijn voor mijn eisen en wensen.
Kijk ! daar kunnen we wat mee :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb pas nog een "guide" geschreven, zal wel weer eens gaan zoeken.

edit:
VOILA

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

[ Voor 43% gewijzigd door tbusquet op 16-12-2002 12:31 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

tbusquet schreef op 16 December 2002 @ 12:30:
Ik heb pas nog een "guide" geschreven, zal wel weer eens gaan zoeken.

edit:
VOILA

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !
kan wel in de faq van VB is erg handig om te gebruiken.

• tbusquet
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 12:34:
[...]

kan wel in de faq van VB is erg handig om te gebruiken.
:*)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
als je een projector zoekt met goedkope lampen, dan moet je gewoon gaan zoeken naar wat er te krijgen is en fijn gaan vergelijken

en dan uiteraard hier t resultaat posten, want anders hebben we hier op GOT er niets aan ;)

• tbusquet
MR_WAZOO schreef op 16 December 2002 @ 13:16:
als je een projector zoekt met goedkope lampen, dan moet je gewoon gaan zoeken naar wat er te krijgen is en fijn gaan vergelijken

en dan uiteraard hier t resultaat posten, want anders hebben we hier op GOT er niets aan ;)
Ja, met halogeenlampen, maar de kwaliteit van die dingen is ronduit, kut.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef gewoon wat eisen en wensen weer en hoop dat mensen dan kunnen zeggen in welke richting ik moet gaan zoeken, qua merk, type, etc. En dan dus 2e hands.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:05 ]

Verwijderd

Ik denk dat je moet zoeken naar een projector:

tussen de 300 - 800 lumen lichtopbrengst (genoeg voor 's avonds)
800x600 native resolutie (het hoeft niet al te scherp)
contrast verhouding. minimaal 400:1 (voor film te kijken is een beetje hoge contrast verhouding wel aan te bevelen)
Koop alvast een extra reserve lamp dan kun je iig iets van 3000 tot 4000 beamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:52 ]

Verwijderd

Kijk eens op www.projectorcentral.com geeft heel wat informatie over beamers voor thuisgebruik.

Verwijderd

ik denk aan een lcd projector van 800*600van resolutie ,

Das een basismodelleke

Sony heeft veel zulke begintoestellen

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik zoek een projector met een normale scart ingang?
mmmmm
Of ik zie t gewoon nie maar google leverde niks op

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

op inkoopacties.net staan nu beamers tekoop die gebruik maken van goedkope lampen. voor nog geen 300 euro heb je er al een.
Pagina: 1