Toon posts:

[Access 97] achtergrond plaatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Access 97 applicatie, en wil graag een plaatje (logo) op de achtergrond plaatsen. Niet de achtergrond van een form oid, maar de algemene achtergrond van Access (die grijze).

Iemand enig idee hoe dit te doen? En als het even kan ook gecentreerd?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Je kan een formulier maken die zo groot is als het plaatje en die beveiligen zodat deze niet gesloten kan worden en die laten centreren.
Dan heb je hetzelfde effect, want volgens mij kan niet wat jij wilt.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het kan wel, maar dan moet je het hoofdform van access subclassen. Ik heb zelf ooit code gemaakt om de kleur aan te passen, maar volgens mij lukt het ook met een plaatje. Ik kijk ff of ik 't nog kan vinden...

Yepzzz... gevonden. Van de site:
By subclassing the MDIClient area of the Access window, we can trap the WM_PAINT message that Windows sends to a window during repainting. Using these events, we can draw any picture in the Access window.
Je kunt de voorbeeldcode hier vinden. Lees de rest ook even aandachtig door, want je moet er nog wel wat voor doen voor het werkt (o.a. AdressOf-code downen en gebruiken). Good luck!

[ Voor 55% gewijzigd door OZ-Gump op 16-12-2002 12:20 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump, dank voor je moeite... heb er ff mee gestoeid maar dat werkt toch niet echt lekker... ik ga maar weer even met een form prutsen...

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Het is eigenlijk heel makkelijk. Je maakt gewoon een form aan. En zorgt dat ze geen balken / sluitknoppen hebben etc. Die open je gewoon en niemand die ziet dat er nog een form op de achtergrond draait.

Het enige probleem wat je kan hebben is dat je menu niet meer goed werkt met de 'alt' toets.