[asp/exch] emailadres ophalen/ hoe ?

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01
Hoe kan ik via asp3/iis5 van een account het emailadres ophalen.
Ik heb bij de 4guys en wrox enzo wel een aantal code-sampletjes gevonden en geprobeerd die via adsi in de sam kunnen kijken maar ik kan nergens iets vinden hoe ik een emailadres uit exchange kan halen..
Is er iemand die weet hoe ik dat moet doen ?

Tiz best wel belangrijk. Gebruikers van de applicatie kunnen mail toegezonden krijgen op basis van hun account naam en dan is het wel handig dat ik die ergens vandaan kan halen... Zelf laten invullen is niet dummy proof en kan spam veroorzaken

[ Voor 30% gewijzigd door shades op 16-12-2002 11:55 ]

https://k1600gt.nl

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Moet je Outlook Web Access installeren en dan kijken hoe het daar in de ASP's staat..

Bloed, zweet & koffie

• shades
Vilenin schreef op 16 December 2002 @ 11:56:
Moet je Outlook Web Access installeren en dan kijken hoe het daar in de ASP's staat..
Euh... dat kan ook inderdaad, maar ik ben bang dat de beheerders daar niet op zitten te wachten (kan het wel even vragen). Misschien is er wel iemand dat al wel gebruikt ? en mij dat stukje source kan laten zien ?

• mbrouwer
  • Laatst online: 26-08 10:28
Je zou het idd eens met ADSI kunnen proberen en dan de LDAP provider. Ben ik momenteel ook veel mee bezig. Heb wel een codesample maar das op mijn PC thuis :) zal vanavond wel wat posten.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• shades
mbrouwer schreef op 16 December 2002 @ 12:10:
Je zou het idd eens met ADSI kunnen proberen en dan de LDAP provider. Ben ik momenteel ook veel mee bezig. Heb wel een codesample maar das op mijn PC thuis :) zal vanavond wel wat posten.
Ja, okay.. ben er wel benieuwd naar.

EDIT:

Ik heb op de msdn gekeken en vond daar deze link maar als ik die aanpas met de server/username gegevens die hier van toepassing zijn dan krijg ik een vage melding namelijk:
Active Directory error '80040e37'

An invalid Active Directory pathname was passed

/Aanmelden/AanmeldingVerwerk.asp, line 148
IIS bak is w2k,sp3. Exchange bak is NT4 sp6, exch 5.5 sp4 (of 3, weet ik niet meer)

[ Voor 44% gewijzigd door shades op 16-12-2002 16:04 ]

• mbrouwer
  • Laatst online: 26-08 10:28
Nou ik heb eens even gekeken en ik denk dat je dit eens zou moeten proberen. Dit is trouwens VB6 maar als je een beetje dr mee speelt zou het ook moeten werken met een ASP. Wat wel heel belangrijk is (ben ik zelf ook met veel vallen en opstaan achter gekomen), is dat je dit draait op een PC die in je domein hangt en ook aangemeld is op dat domein. Het is niet voldoende om een IPC open te hebben naar die server met een Admin context want dat werkt niet, ook aanmelden op het domein maar aanloggen lokaal werkt niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
dim objMailBox as IADs
Set objMailbox = GetObject ("LDAP://Server/cn=Mailbox,cn=Recipients,ou=Site,o=Org")

msgbox objMailbox.Get("mail")
msgbox objMailbox.Get("rfc822Mailbox")

'Retrieve and print the X.400 address
msgbox objMailbox.Get("textencodedORaddress")

Er zijn nog wat trucjes om dat LDAP://blahblahblah bij elkaar te sprokkelen maar ik denk dat als je hier de juiste gegevens invult het wel moet werken.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• shades
Ben aan het stoeien geweest om e.e.a werkend te krijgen in vb6. Ik had het zover dat in het account van de mailbox kon ingeven en dat ik het emailadres eruit kreeg. Van die functie heb in een ActiveX dll gemaakt en geregistreerd. Ook dit werkt in vb (onder XP en W2K, nt4 niet). Maar nu wil ik die dll gebruiken met asp en dan krijg ik weer die "Invalid AD Path passed". Snap er niets van. toch alle regeltjes voor zover ik weet goed toegepast..

De basis van de functie komt uit de adsi sdk helpfiles. zie hier onder het kopje search for an alias

Kan iemand mij verder helpen ? Ik ben al zo dichtbij..

Pagina: 1