Toon posts:

notebook en hifi geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb hier een notebook (Toshiba satellite pro 4280) staan met Video-out.
Het apparaat is ideaal om mijn divx films af te spelen op mijn televisie, maar het geluid gaat gewoon door de laptop speakers.
Nu wil ik graag een 2.1 of 4.1 setje aansluiten op de laptop, maar ik denk niet dat dat op mijn geluidskaart (Yamaha 744B, PCI) past. Ik kan namelijk alleen een hoofdtelefoon uitgang van de geluidskaart vinden.

Mijn vraag is of ik een andere geluidskaart in mijn laptop kan plaatsen, of dat ik aangewezen ben op simpele computerboxjes die op de hoofdtelefoon uitgang passen.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Daar kun je ook wel computer boxjes in pluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Triple-D schreef op 16 December 2002 @ 11:46:
Daar kun je ook wel computer boxjes in pluggen.
Ja, dat weet ik, maar ik wil graag een wat geavanceerder setje (zoals creative inspire 2400)

Verwijderd

Geluidskaarten in laptops zitten meestal op het moederbord. Deze kun je niet vervangen. Het enige wat je volgens mij kan doen is een 2.1 setje gaan gebruiken of iets in de trend.

Meerkanaals speakersetje heeft volgens mij geen zin om te kopen omdat je waarschijnlijk een stereo kaartje hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:50:
Geluidskaarten in laptops zitten meestal op het moederbord. Deze kun je niet vervangen. Het enige wat je volgens mij kan doen is een 2.1 setje gaan gebruiken of iets in de trend.

Meerkanaals speakersetje heeft volgens mij geen zin om te kopen omdat je waarschijnlijk een stereo kaartje hebt.
Dus een Creative Inspire 2400 2.1 setje (dus met subwoofer) past gewoon op de hoofdtelefoon uitgang?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
jup

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Kan je de hoofdtelefoon niet op de tv aansluiten?

Deed ik ook, werkte perfect.

Verwijderd

Fire69 schreef op 16 December 2002 @ 11:56:
Kan je de hoofdtelefoon niet op de tv aansluiten?

Deed ik ook, werkte perfect.
Beeld/geluid gaat vanaf de laptop naar de TV

Als je geen geluid wegstuurd naar de tv , dan heeft het nogal weinig zin om een koptelefoon aan te sluiten op je tv....

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:52:
[...]

Dus een Creative Inspire 2400 2.1 setje (dus met subwoofer) past gewoon op de hoofdtelefoon uitgang?
Loop even naar de winkel, kijk naar dat setje, check of er een 3,5mm Jack plugje aanzit, zoja, ben je klaar.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan weet ik genoeg.
Bedankt!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:58:
[...]

Beeld/geluid gaat vanaf de laptop naar de TV

Als je geen geluid wegstuurd naar de tv , dan heeft het nogal weinig zin om een koptelefoon aan te sluiten op je tv....
Ik denk dat bedoeld wordt dat je je geluid via de hoofdtelefoonuitgang (en een mini jack -> twee keer tulp kabel) naar je tv kan sturen.

En als dat niet bedoeld wordt, nou, dan zeg ik het bij deze :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Hertog schreef op 16 December 2002 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat bedoeld wordt dat je je geluid via de hoofdtelefoonuitgang (en een mini jack -> twee keer tulp kabel) naar je tv kan sturen.

Dat zou kunnen. Maar je kan beter zo'n speakersetje kopen dan het geluid over je tv speakers laten lopen. De beetje duurde tv's hebben nog best redelijk geluid maar over het algemeen is dat toch echt een drama.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:07

Aidix

Geluidspietlut

Speciaal voor jouw probleem is er een
http://www.soundblaster.com/products/extigy/

Enjoy :)

Verwijderd

Erg netjes, maar heb je ook een prijs. Want het moet natuurlijk wel voor de topicstarter financieel haalbaar zijn. Want naast dit systeem moet natuurlijk wel een mooi 5.1 speakersetje :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
vanaf €165. Een beetje te prijzig voor mij ^_^"

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Hertog schreef op 16 December 2002 @ 12:03:
[...]

inderdaad, dat bedoelde ik dus. :)

en als je geluid van je tv om te :r is, kan je'm nog altijd naar je hifi-set sturen!
Pagina: 1