Rare vastlopers [IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL]

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd allemaal rare vastlopers en spontane resets van mijn computer.

Op de blauwe schermen staat meestal IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL ... ntoskrnl.exe

Ik heb meteen memtest86 en docmem gedraaid. Beide geven aan dat er helemaal niks mis is met het geheugen van mijn PC.

Dus dacht ik misschien ligt het aan Windows XP. Dus heb ik nu Windows 2000 geinstalleerd. Hardeschijf gepartitioneerd en opnieuw geformatteerd. Nu staat Windows 2000 erop en hij geeft exact dezelfde fouten en spontane resets.

Hij doet dat voornamelijk bij het spelen van Warcraft 3 (die kan ik niet langer dan 20min spelen). Maar ook wanneer ik heel veel dingen tegelijk doe (bestanden kopieren internetten etc.).

Ik heb een AMD 900 Athlon (slot A)
op een Asus K7M
met 512 Mb Geheuben (HP PC100 ECC geheugen)
een Asus Ti4200 GeForce 4 met 128mb geheugen
een 20Gb 7200rpm Quantum hardeschijf
een Soundblaster Live 1024
en een 3com 3C905C-TX netwerkkaart.

De temperatuur van mijn computer is niet echt hoog. Voor de zekerheid heb ik zelfs de kap eraf gehaald, maar de fouten blijven. Alle fans draaien gewoon. Ik heb geen temperatuurmeter op mijn processor zitten, maar het moederbord is 25C.

Ik heb voor alle hardware de nieuwste drivers gedownload.
De VIA 4in1 drivers voor mijn chipset (met uitzondering van de AGP driver), de AGP driver heb ik van AMD voor de 751 chipset.
Mijn moederbord heeft de nieuwste bios, en van Nvidia heb ik de nieuwste detonator driver (41.09).

Ik kan bijvoorbeeld wel urenlang 3DMark 2001SE draaien, zonder dat de pc vastloopt. Heel vreemd allemaal.

De voltages van mijn voeding aangegeven door PC Probe zijn:
12V -> 11,977
5V -> 4,919
3.3V -> 3,44
Vcore -> 1,792

Lijkt mij ook in orde.

Ik snap het echt niet meer.
De IRQ toewijzingen zijn alsvolgt:
IRQ 14/15 primairy/secondary IDE
IRQ 9 3Com/SB Live/Geforce/Via USB/Via USB

Ik snap niet waarom hij alles op IRQ 9 heeft gezet, maar ik kan hier zelf weinig aan doen (alle andere IRQ's 3,4,5,7,10,11,12 zijn gewoon vrij en ongebruikt! Printerpoort/Seriele poorten staan uit in de BIOS).

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Haal al je onnodige pci kaarten er eens uit, dus SB Live, Netwerkkaart enz en probeer dan eens weer.
Het kan misschien ook aan je SB Live liggen, daar heb ik ook vage dingen mee gehad...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Zoek ff, met dat regeltje kan je zeker weten veel vinden :)

Dit topic is gesloten.