Pcchips mobo wil geen 4x AGP, waar??

Pagina: 1
Acties:

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09
Hey people,

Systeem:
mobo pcchips met onboard sis 740 (deactivated)
leadtek geforce ti4200 128mb

Vraagje:
Ik heb gister zitten klooien met een pcchips mobo van een vriend van me maar dat ding wil maar niet op 4x agp. Er is niet eens een functie om hem te veranderen van 1x, 2x of 4x. Ik flashde al de laatste bios er in maar die biossen van die gasten blijven karig. Kan hem wel switchen tussen agp en pci clock. maar dan switcht hij tussen pci snelheid en agp 2x snelheid. En er staat toch echt in het boekje dat ie 4x aan kan.
Probeerde ook al met rivatuner hem software matig te emuleren naar 4x maar die blijft uit gegrijst... SNIK
Anyway iemand suggesties?
thanks
Respect
laterzz

Verwijderd

volgens mij maakt het qua snelheid niks uit of je grafische kaart op 2x of 4x agp staat.. dus er is niks vreselijks aan de hand.. Maar hoe je het kunt oplossen ? Is die chipset wel 4x agp ?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Moet je toevallig een jumper verzetten?
Wat meer info over welk moederbord je exact hebt zal ook wel handig zijn, PCchips heeft nogal wat mobos gemaakt ;)

Verwijderd

Tweakertje schreef op 16 december 2002 @ 11:39:
PCchips heeft nogal wat mobos gemaakt ;)
Ja, waarvan er 99% bud is :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja volgens mij kun je op de site wel lezen dat er "compatibility issues" zijn met bijna alle moderne kaarten behalve de meeste Matrox, TNT2 (niet modern) en de huidige SIS losse kaarten. Ik denk dat het gewoon echt niet gaat lukken.

• Asprine
Ja het is idd een budget board maar ja daar kan ik weinig aan doen. hehhe is zijn plank. Anyway
ik haal maar een 3dmark van 7899 en dat lijkt me nogal laag voor een (nog niet ge oc`de) geforce4 ti4200 van leadtek
Het board is wel geen ddr maar heeft wel een bus van 133 en is net een jaartje oud.
Iemand nog andere suggesties hij draait xp trouwens
thanks

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat voor CPU draait hij in dat bord? aan de prijs van zo'n bord te zien zal dat vast een Duron zijn ofzo.
Let er trouwens op dat als je FSB 100MHz is en je je geheugen op 133 zet, dat een SiS chipset juist trager en instabieler wordt ipv sneller.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ten eerste mag je wel aangeven wat voor mobo het is, en ten tweede is 2x AGP vaak sneller (sounds odd, maar 't is echt zo)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Asprine
The eerste zou ik je natuurlijk graag de naam van die plank geven, en zou ik dit uiteraard al in m`n eerste post gedaan hebben als er een naam was. er staat zelfs geen naam op die doos behalve pcchips en een paar speks.
Er zit een athlon xp1800+ in die op 133/133 draait.

Verwijderd

Zal wel een PCChips M841 zijn.
Je kunt evt. de niewste BIOS van de ECS K7SOM pakken, zijn allemaal dezelfde borden(PCChips is van ECS)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Asprine schreef op 18 december 2002 @ 15:14:
The eerste zou ik je natuurlijk graag de naam van die plank geven, en zou ik dit uiteraard al in m`n eerste post gedaan hebben als er een naam was. er staat zelfs geen naam op die doos behalve pcchips en een paar speks.
Er zit een athlon xp1800+ in die op 133/133 draait.
Voor gevallen als dit is er kun je normaal terecht bij de PC-Chips lottery, maar die gaat niet verder dan de M830 (=ECS K7S5A)

Maar heb je überhaupt bij de PC-Chips website zelf gekeken :?

PC-Chips heeft namelijk maar een enkele SiS740 mobo, de M841L - dat had je dus vrij simpel kunnen vinden :Z

Als je vervolgens op OC Workbench gaat kijken (DE plek voor ECS/PC-Chips tweakerij) vind je deze thread:

http://www.ocworkbench.co...opic;f=37;t=001198#000010

Waarin Cheepoman aankondigt ook voor de K7SOM (=M841L) een OC-BIOS te doen :D

Hier is een site met die BIOS:
http://www.geocities.com/uart0/k7som.html

Of de BIOS je de AGP settings laat veranderen weet ik niet (heb zelf geen K7SOM/M841L), maar het zal zeker een vooruitgang zijn Cheepoman kennende :)

Daarnaast staat er een util op om de SSE instructies van je AXP te activeren (dat doet de K7SOM/M841L namelijk NIET per default)

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1