[Cisco 2503] TTL expired in transit *

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025
ik hen net een cisco 2503 op een "remote location" geinstaleerd maar als ik hem wil pingen krijg ik "TTL expired in transit". KPN heeft net de lijn getest en die is goed! iemand een vergelijkbaare ervaring? :(

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
Wat is die remotelocation? Waarschijnlijk te veel hops in de route.

• nmf
ik zit in eindhoven en de remote location is veldhoven;
3 hops

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
hmmz. TTL expired zou betekenen dat het aantal hops overschreden is of zit ik nu totaal verkeerd te denken (tis alweer een tijdje geleden sinds mijn Netwerkenmodule ;)). Waar dat In Transit voor staat durf ik niet te zeggen. Ik ga ff navragen. brb

edit:
Expired in Transit staat toch echt gewoon voor een simpele overtreding van het aantal hops.

Probeer eens iets als

ping 'remote router' -i 1000

[ Voor 32% gewijzigd door GoodspeeD op 16-12-2002 11:53 ]

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 15:32

Peetman

Tjah....

Voer eens een traceroute uit. 'In transit' betekent volgens mij gewoon 'in overdracht'

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

TTL: Time To Live. It is an integer value between 0 and 255. Each time a Router fowards an IP Packet, the TTL value in the IP Packet is decremented by one. When TTL gets to zero, the Router discards the IP Packet and an ICMP 'TTL Expired in transit' message is sent back to the sending IP Address. This mechanism prevents an IP Packet from being routed around the Internet forever, if for some reason there is a routing loop that would just send the packet around in circles.

2 opties:
1) Teveel hops. Maar je geeft al aan dat dat er erg weinig zijn. (3 )
2) een loopje in je netwerk. Ik zou de routingtabellen maar eens goed nalopen.

Toevoeging: Titel-change aangevraagd |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 16-12-2002 11:59 . Reden: (1%) (2%) (3%) ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja .. niet alleen titel-edit, de post zwlf vindt ik nou ook niet van een hoogwaardig niveau :/

Titel is dus ge-edit, gelieve nu eens met wat meer info te komen

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Doe eens een traceroute (UNIX) danwel tracert (MS), dan zie je waar het schip strandt (je ziet de route dit de pakketjes volgen, samen met het verloop van de TTL).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Zolang gezegd door CyberJ zit je waarschijnlijk met een routingloop.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• nmf
in samenwerking met kpn geconstateerd dat serial port op de cisco router kapot was; morgen komen ze met een nieuwe device
in eerste instantie heb ik ook de advies van Cyber gevolgd niks kunnen vinden, deep teleurgesteld door Cisco, eerst de voeding kapot (bij dezelfde router) nu de serial interface! Hij heeft meer dan 7000 piek gekost nog niet 4 jaar geleden!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
Op marktplaats.nl zijn deze routers te vinden voor 199 Euro. :)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 22:18
nmf schreef op 16 december 2002 @ 19:20:
in samenwerking met kpn geconstateerd dat serial port op de cisco router kapot was; morgen komen ze met een nieuwe device
in eerste instantie heb ik ook de advies van Cyber gevolgd niks kunnen vinden, deep teleurgesteld door Cisco, eerst de voeding kapot (bij dezelfde router) nu de serial interface! Hij heeft meer dan 7000 piek gekost nog niet 4 jaar geleden!
Hmm dan ben jij echt een pechvogel. Want op mijn werk hebben we meer als 80 routers van dit type. En een defecte seriele poort ben ik nog nooit tegengekomen. En slecht een enkele keer een defecte voeding (maar deze zijn eenvoudig te vervangen) En deze router hangen er toch al zo'n 5 jaar!! Of ofcource wil een defecte console poort nog wel eens voorkomen. (maar dat komt meestal iemand iemand de ISDN aansluiting in het console heeft geprikt 8)7 8)7 )

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• TrailBlazer
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Woei wat voor verbindig heb je in storing gemeld BTW
Pagina: 1