Abit KT7-Raid en Windows 2000/98

Pagina: 1
Acties:

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan kopen met daarin een Abit KT7-Raid en twee Maxtor 20GB ATA-100 schijven (die ik dus aan de ata-100 poort hang).
Kan ik nou allebei deze schijven splitsen in twee partities van 10GB (dus 2x 10GB en 1x 20 GB) en op de eerste twee partities (die van de eerste schijf, C & D) Windows 98 en 2000 zetten (98 op C, 2k op D)?:?
Ik heb van iemand (zelfde opzet als hier) gehoord dat dat niet werkte (hij zei zelfs dat de tweede schijf D was en de tweede partitie van schijf 1 E). Klopt dit of heeft Windows 2000 speciale drivers nodig voor ATA-100 schijven (waar die vent het ook over had)?:?

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er is een bios update voor die veel fouten fixed, zie de update tracker op tweakers.net

http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp?ID=313

v.1.0.3b 20Oct2000
Fix problem of ACPI S3 and S4 mode in Windows 2000
Fix problem of RAID-1 system locks up if removing one of mirrored disk from system durng data processing
Fix problem of system file copy locks up if two RAID disks are on HPT370

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Koop geen Abit KT7-RAID. Ik heb er zelf een en de embedded Highpoint RAID-controller heeft al twee Maxtors en een Seagate om zeep geholpen.

Misschien ligt het aan mijn mobo, want ik heb gehoord dat het ding bij anderen wél werkt (ook vaak van niet! search hier op KT7-RAID).

Als het mobo niet kaputt is, kan je die 2 20GB-schijven in RAID 0 zetten (performance-winst) en dan als waren ze één disk, partitioneren in volumes.

Windows 2000 Pro/Server/Advanced Server kunnen zelf al van meer disken één volume maken.

Nergens zijn aparte drivers voor nodig, en als je ze al nodig hebt (Highpoint) worden ze meegeleverd met de hardware.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik problemen hier met
Maxtor 20 gb/5400rpm/ata100 op een
Abit KT7 (ata/66)
met in Windows DMA aan

write Errors enzo
ook als ik met een Maxtor utility mijn hd op 66 zet

• Postman
Nog een vraagje: moet je perse op RAID draaien?:?

Ik wil namelijk dit bord kopen om de simpele reden dat ik geen 6 IDE's aan een gewoon mobo kan hangen.
Layout: aan de ATA-100 poort (RAID poort dus) hang ik twee dezelfde hd's (heb ik gelezen hier ergens dat dat het beste was), aan de ouwe poort hang ik een cd-rom speler, brander, dvd en zip.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Nee hoor, RAID is mogelijk - optioneel dus. Als je het disabled in de BIOS, heb je gewoon 4 IDE-bussen. Dat is die 60 piek wel waard.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

No problemo hoor. Ik heb drie harde schijven op alle drie een aparte poort. Wel de HPT controller maar geen RAID. En die HPT is nog een klein pietsje sneller ook.
:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
ik heb een kt7 en een maxtor 30gb 7200 rpm ata-66 en loopt ook op ata-66 met dma aan. loopt perfect, nooit een error gehad.

zorg wel dat je ata-66 schijf aan een ata-66 kabel hangt!!!!

• Postman
en een ata-100 aan een ata-100 kabel...

had ik al gelezen op maxtor site... begin nu toch wel onraad te ruiken (zie paralelle tread hierover)

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

heb nu een nieuwe kt7raid gekregen garantie en nu heb ik dit probleem niet meer:)
(draait nu 1 uurtje maar toch vorige moederbord had ik meteen al problemen:(
'draait nu met een duron 700@950 :):)

dus effe praten met de winkel helpt wel:)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• Postman
Probleem is dat ik hem tijdens de HCC dagen ga kopen (woon namelijk niet zo gunstig).
Pagina: 1