Zoals de topic al zegt, als ik ntpdate op m'n RAQ probeer te draaien, dan vertelt hij mij het volgende:
Ook de functie die bij de webbased administratie van de RAQ zit om de tijd te syncen doet het niet.
Ik heb verschillende NTP server's geprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde fout. Alleen als ik een ip adres invoer geeft ie het volgende:
Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb de search gebruikt en dit gelezen, maar ik kom er niet uit.
code:
1
2
3
4
| [root /bin]# ntpdate ntp.xs4all.nl 16 Dec 10:11:34 ntpdate[9404]: can't find host ntp.xs4all.nl 16 Dec 10:11:34 ntpdate[9404]: no servers can be used, exiting [root /bin]# |
Ook de functie die bij de webbased administratie van de RAQ zit om de tijd te syncen doet het niet.
Ik heb verschillende NTP server's geprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde fout. Alleen als ik een ip adres invoer geeft ie het volgende:
code:
1
2
3
| [root /bin]# ntpdate 193.67.79.202 16 Dec 10:14:37 ntpdate[9640]: the NTP socket is in use, exiting [root /bin]# |
Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb de search gebruikt en dit gelezen, maar ik kom er niet uit.