Ik heb net een SBS2000 server geinstalleerd. Alle configuratie instellinge zijn goed uitgevoerd, conform Microsoft Technet etc. Toch is er iets vreemds aan de hand. Vanaf een werkstation, waarop de firewall client is geinstalleerd, kan ik met Outlook via POP3 mail ophalen van het internet. Echter, ik kan dit niet vanaf de server m.b.v. POP3-connector (gebruik hetzelfde inlogaccount en instellingen). Ik krijg dan steeds Events 12050 en 12052 met foutmelding 10065. Dit zou suggeren dat het adres van de mailserver niet goed is ingesteld, maar vanaf het werkstation is het wel goed. Ik kan de mailserver wel pingen vanaf de server, maar niet telnetten (dit kan wel vanaf het werkstation). Op de server kan ik wel internetten. Het lijkt erop dat het een probleem is in de configuratie van de poorten op de server, maar waarom kan ik dan vanaf een werkstation wel POP-en via de server?
Overigens werkt uitgaande mail via SMTP wel! (deze loopt ook vanaf een werkstation via de server).
Overigens werkt uitgaande mail via SMTP wel! (deze loopt ook vanaf een werkstation via de server).
[ Voor 6% gewijzigd door Goost op 16-12-2002 11:26 ]