[SBS2K] POP3 niet via server, wel via WS *

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb net een SBS2000 server geinstalleerd. Alle configuratie instellinge zijn goed uitgevoerd, conform Microsoft Technet etc. Toch is er iets vreemds aan de hand. Vanaf een werkstation, waarop de firewall client is geinstalleerd, kan ik met Outlook via POP3 mail ophalen van het internet. Echter, ik kan dit niet vanaf de server m.b.v. POP3-connector (gebruik hetzelfde inlogaccount en instellingen). Ik krijg dan steeds Events 12050 en 12052 met foutmelding 10065. Dit zou suggeren dat het adres van de mailserver niet goed is ingesteld, maar vanaf het werkstation is het wel goed. Ik kan de mailserver wel pingen vanaf de server, maar niet telnetten (dit kan wel vanaf het werkstation). Op de server kan ik wel internetten. Het lijkt erop dat het een probleem is in de configuratie van de poorten op de server, maar waarom kan ik dan vanaf een werkstation wel POP-en via de server?

Overigens werkt uitgaande mail via SMTP wel! (deze loopt ook vanaf een werkstation via de server).

[ Voor 6% gewijzigd door Goost op 16-12-2002 11:26 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, en opgelost. maar weet nu niet hoe, ben nl. niet op die lokatie. Zodra ik daar ben post ik wel wat. Kun je in de tussentijd even een paar screenshotjes maken van de pop connector en de instellingen daar van. misschien zie ik het dan zo al. Vergeet niet je usrname etc, te masken.

• Goost
  • Niet online
In de POP3-connector staat alleen de gebruikersnaam en wachtwoord, naast de POP3-server (mail.xxxxx.nl). Deze instellingen komen exact overeen met de instellingen die we op een werkstation in Outlook in kunnen stellen, waarmee we wel verbinding met internet hebben. Moet er iets speciaals worden ingesteld bij de port-instellingen van ISA?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou idd eerst maar eens naar de server zelf kijken.
Je hebt het erover dat je vanaf de server uberhaupt niet kunt telnetten naar die POP3 op inet.
Dan kun je de POP3-connector natuurlijk helemaal shaken.

Eerst zorgen dat de verbinding lukt, dan pas de software verder bekijken.

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Goost
  • Niet online
Waarom kan ik dan wel browsen met IE of FTP-en vanaf de server?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Goost schreef op 16 December 2002 @ 12:46:
Waarom kan ik dan wel browsen met IE of FTP-en vanaf de server?
deactiveer voor de grap maar eens isa server ;) dan zul je zien dat het wel werkt

je moet dus in isa server even wat poortjes openzetten zodat ook je server het internet op kan,

www.isaserver.org voor wat basic config tips (ook advanced trouwens..)

A wise man's life is based around fuck you

• Goost
  • Niet online
Al gevonden: BackOffice POP3 110 Out CustomFilter Packet Filter was niet aangemaakt. Filter aangemaakt en e.e.a. loopt als een trein voor de POP3-connector.
Pagina: 1