Radeon 9700 PRO probleem

Pagina: 1
Acties:

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
ik heb sinds zaterdag een radeon 9700 pro van hercules.
Een super kaartje, maar nu wordt deze binnen een half uur enorm heet en krijg ik allemaal "sneeuw" strepen op mijn beeldscherm.

zie sig voor de specs. :)

De kaart word gewoon idle (onder windows XP) zo warm dat ie of van die strepen geeft of vast loopt :( :'(

Ik heb wel de externe voeding aangesloten en de nieuwste drivers geinstalleerd.
Verder is de kaart nog niet ge-oc'ed ofzo
De koperen koelers (op mem en GPU) kun je niet vast houden zonder brandblaren te krijgen.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en of ik deze kaart beter kan ruilen tegen een nieuwe??

Still King

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
Als je je systeem niet meer overclocked, heb je het probleem dan nog steeds ?

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
hoe bedoel je, mijn kaart loopt op de normale snelheden

hij is nog niet overgeclocked.

Still King

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 12:08
Hij bedoeld je cpu :) Als je 'n hoge FSB hebt, dat kan je AGP flink verneuken...

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
ik heb m'n fsb op 133 staan, ik heb een MSI K7T turbo en die kunnen haast geen hogere FSB aan, vandaar

Still King

Verwijderd

Klok hem eens flink onder met powerstrip en zet je kast open zodat het wat koeler wordt.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 11:02:
Klok hem eens flink onder met powerstrip en zet je kast open zodat het wat koeler wordt.
dat kan ik nog wel eens proberen, maar als ie dan koeler word , betekend het gewoon dan ik de kaart moet ruilen??

Still King

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
Dan nog is het niet echt normaal hoe heet ie wordt. Ik zou als ik jou was ff terug gaan met je kaartje.

Verwijderd

Misschien is de koeler verkeerd op de kaart gemonteerd? Ik zou idd terug gaan.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
dat dacht ik ook al, maar het probleem is een beetje dat die winkel een dikke 100 KM rijden is en om 5 uur gesloten is :(
terwijl ik ook om 5 uur vrij ben.

maarja, kan ik ook een verkeerde externe v oeding hebben waardoor de kaart zo enorm warm word, of is dat niet mogelijk, ik heb btw gewoon een diskette aansluiting voor de voeding aangesloten.

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:09:
Misschien is de koeler verkeerd op de kaart gemonteerd? Ik zou idd terug gaan.
als dat zo was dan zal de koeler niet warm worden zodat deze de hitte van de GPU niet op kan nemen, en dat is dus wel zo

Still King

Verwijderd

Heb je misschien een progje wat je temp van je kaart meet?

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
nee, ik heb wel mbm5, maar volgens mij zit er geen tempsensor in de radeon (kan me vergissen)

iemand die dat weet?

Still King

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Imhotep schreef op 16 December 2002 @ 11:14:
nee, ik heb wel mbm5, maar volgens mij zit er geen tempsensor in de radeon (kan me vergissen)

iemand die dat weet?
Nope in mijn BBA iig niet :(
Meestal wel gigabyte moment dan zal ik ff bij me broertje kijken die heeft een Gigabyte radeon 9700 Pro :P

edit:

Nope volgens mij de Gigabyte ook niet :(

[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 16-12-2002 12:08 ]

Turn it off and on again.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
In je sig staat AMD TB 1200@1496 dus laat hem eens gewoon op 1200mhz lopen, en kijk of ie nog steeds zo warm word.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
ik heb het bedrijf ff gebeld,

zeiden ze dat ik maar een xtra koeler moet plaatsen de sukkels :(

Alsof je eerst ee nxtra radiator moet plaatsen als je een nieuwe auto koopt ofzo :(

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
_SouLmaN_ schreef op 16 december 2002 @ 12:14:
In je sig staat AMD TB 1200@1496 dus laat hem eens gewoon op 1200mhz lopen, en kijk of ie nog steeds zo warm word.
dat kan ik nog ff proberen, ook al heb ik alleen maar de mp omhoog geschroefd

Still King

Verwijderd

In een ander forum heb ik gelezen dat er een aantal kaarten zijn (eerste uit produktie) waarbij dit probleem optrad. Chip kon de warmte niet kwijt via de koeler, overbrengingsprobleem ofzo. Dat ding in die test werd ook verschrikkelijk heet. Kaart hebben ze teruggebracht en nieuwe gehad die wel mooi koel bleef.

Terugbrengen naar de winkel dus.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 12:27:
In een ander forum heb ik gelezen dat er een aantal kaarten zijn (eerste uit produktie) waarbij dit probleem optrad. Chip kon de warmte niet kwijt via de koeler, overbrengingsprobleem ofzo. Dat ding in die test werd ook verschrikkelijk heet. Kaart hebben ze teruggebracht en nieuwe gehad die wel mooi koel bleef.

Het lijkt mij juist dat de kaart zijn warmte wel kwijt kan in dit geval... heatsing is erg warm..

Topicstarter: investeer in zalman koeling, het oppervlakte van deze koeler is zo groot dat hij elke kaart koel kan houden.. (iig betere temps dan de standaard koeling)

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
dat was ik al van plan, moet alleen ff afwachten op een mail van hun, maar toch bedankt allemaal :)

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Procyon for life schreef op 16 December 2002 @ 12:31:
[...]

Het lijkt mij juist dat de kaart zijn warmte wel kwijt kan in dit geval... heatsing is erg warm..

Topicstarter: investeer in zalman koeling, het oppervlakte van deze koeler is zo groot dat hij elke kaart koel kan houden.. (iig betere temps dan de standaard koeling)
Dat zeiden ze bij die zaak ook, maar als je de kaart niet overclockt ofzo dan moet ie het kunnen redden zonder extra koeling anders kun je zo'n ding nooit in een oem systeem zetten

Still King

Verwijderd

Ik heb zelf ooke en Radeon 9700 PRO , Maar er werd bij mij aan geraden om een Slotcooler erbij te nemen...

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
zeiden ze bij de zaak ook, maar het hoeft toch niet zo te zijn dat de kaart bijna verbrand terwijl deze alleen maar het bureaublad op het beeldscherm moet toveren :? :? :?

lijkt me een beetje raar, wat gebeurd er dan wel niet als ik een paar uurtjes ut2k3 speel ??

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
ik kan hem ruilen bij de winkel, ze denken daar nu ook dat er een fout in de kaart zit :)

toch allemaal bedankt >:) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Imhotep op 16-12-2002 16:35 ]

Still King

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
Imhotep schreef op 16 December 2002 @ 16:34:
ik kan hem ruilen bij de winkel, ze denken daar nu ook dat er een fout in de kaart zit :)

toch allemaal bedankt >:) _/-\o_
Een spoor dat contact maakt met een spoort waar dat spoort eigenlijk niet contact mee zou mogen maken cq kortsluiting. :D

Dat spoort niet. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 12:27:

Die heeft Hercules helemaal niet gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen.

Hercules gebruikt alleen ati chips revision 1.03. Die jij bedoeld zijn rev 1.01.

Mijn Hercules blijft lekker koel, zonder extra koeling.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 17:43 ]

Verwijderd

.duh . voor dit hoef je toch geen topic te starten. of vind je het soms normaal dat ie zo heet word. ik dacht van niet. gewoon omruilen.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
nu nog iets vreeemds

als ik de clocksnelheden op default laat staan krijg ik na een half uurtje van die rare sterpen op mijn beeldscherm

als ik de kaart iets ga overcklocken (met bijv 10 Mhz) dan zijn die strepen verdwenen :? :? :? :? :?
Pollewob schreef op 17 December 2002 @ 00:00:
Imhotep: Gebruik ajb de [afbeelding]-knop ipv steeds meerdere berichten kort na elkaar te posten.
[offtopic]
oké ik zal er de volgende keer aan denken |:(
sorry dus daarvoor :X

[ Voor 45% gewijzigd door Imhotep op 17-12-2002 00:03 ]

Still King

Verwijderd

als ik you was zou ik heb gewon omruilen. er is dus duidelijk iets ernstig mis met je ati

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Imhotep: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv steeds meerdere berichten kort na elkaar te posten.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Imhotep schreef op 16 december 2002 @ 20:04:
nu nog iets vreeemds

als ik de clocksnelheden op default laat staan krijg ik na een half uurtje van die rare sterpen op mijn beeldscherm

als ik de kaart iets ga overcklocken (met bijv 10 Mhz) dan zijn die strepen verdwenen :? :? :? :? :?
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een betaalde FSB veel fouten kreeg in de cpu en dat ie daardoor heel warm werd...heel maf was dat!
Maar dit is een standaard kaart (ik heb een Hercules een halve week langer dan jouw :) ) en die van mij doet het prima.

Kortom, dit is een productiefout.
Ik hoop dat je met de huidige schaarste nog aan een wissel exemplaar kan komen!
Pagina: 1